recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til køb af led tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp til køb af led tv

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af Luckow Luckow skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

men jeg kan bare ikke forstå du anbefaler dit eget tv og nogen er imod, at påstår stort set alle tv er lige gode. Ergo man skal købe efter design eller andet.
der er meget forskel på de forskellige tv.

Du forstår tydeligvis stadigvæk ikke hvad jeg mener. Jeg har stadigvæk ikke skrevet alle TV er lige gode, men mener bare, at du får svært ved at finde et decideret _dårligt_ TV i dag, OK. Men her kommer der tit vanvittige advarsler, om at man skal holde sig langt væk fra et givet TV. Det er jo fuldstændigt overdrevent, så dårlige TV lavers der slet ikke mere. I mange tilfælde er det jo blot små detaljer som udgør forskellen, og hvor alm. mennesker slet ikke ville kunne se den forskel.

Det jeg mener med børnehave er, at vi ser gang på gang at trådene ender med plasma vs LCD/mit er bedre end dit. Hvis man filtrerer alle breve væk der omhandler det, ja hvad er der så tilbage... ikke meget. Kom dog videre derfra og lad være med konstant at køre i den samme rille.

det er rigtig at vi er kommet over aldi tilbud, men der er alså en kæmpe forskel på mit pio 500M og dit tv. At du måske ikke kan se det, det kan jeg så ikke gøre noget ved.

Redigeret af xcardman - 25-August-2009 kl. 09:03
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

lcd/Led er i min verden et tv med local dimming

LCD LED TV er i min verden et LCD TV med LED backlight, om der er local dimming er ret ligegyldigt, blot det kan deaktiveres  

Sålæmnge der ikke er en LED diode pr pixel, vil local dimming altid give problemer !

Selvom min egen 32PFL9604 ikke har ægte local dimming, er sort og kontrast eminent - kan ikke se hvad jeg skulle bruge local dimming til, eller for den sags skyld et yderligere teknisk lavere sort niveau som jeg ikke kan se ved filmen alligevel.

LED diode pr pixel.
du glæder dig også til oled tv, kan jeg se. Personligt vil jeg aldrig købe et tv med baggrundsbelysning. Jeg har netop købt et pio 500m fordi det ikke har dynamisk kontrast.
så slutter lcd og plasma krigen, men der bliver også forskel på et oled tv.

Redigeret af xcardman - 25-August-2009 kl. 09:04
Til top
Luckow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Januar-2005
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 09:19

det er rigtig at vi er kommet over aldi tilbud, men der er alså en kæmpe forskel på mit pio 500M og dit tv. At du måske ikke kan se det, det kan jeg så ikke gøre noget ved.

Det var dog utroligt, læs nu ordentligt hvad det er jeg skriver før du kommenterer det.

Fordi dit har et mere naturligt billede end mit, ja det er vi da helt enige om, men det gør da ikke bl.a. mit TV til et _dårligt_ TV. 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af Luckow Luckow skrev:

Det var dog utroligt, læs nu ordentligt hvad det er jeg skriver før du kommenterer det.

Fordi dit har et mere naturligt billede end mit, ja det er vi da helt enige om, men det gør da ikke bl.a. mit TV til et _dårligt_ TV. 

det er netop det som gør disse tråde vanvittig. Kan du finde et sted hvor jeg har skrevet dit tv er dårligt.
Mit er behov er et naturligt billede, og mine behov bliver kun dækket af et plasma tv.
derfor når en spørger om råd til køb af tv, kan du umuligt vide hvad personen fortrækker.
Jeg har set rigtig mange lcd tv, og ikke et kan dække mine behov. Men derfor kan de udmærket være rigtig gode for andre.

mange spørger om et lcd pågrund gamle fordommer overfor et plasma tv.
desværre køber mange forkert, pågrund af dårlige råd, det er både køb af plasma og lcd tv.
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 10:33

mange spørger om et lcd pågrund gamle fordommer overfor et plasma tv

Jeg vil tillade mig at mene det er omvendt - mange anbefaler plasma fordi de ikke er opdateret på LCD. Har selv begge teknologier, med LCD fra 2009, konklusionen er klar for mit vedkommende.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 10:48

Jeg vil tillade mig at mene det er omvendt - mange anbefaler plasma fordi de ikke er opdateret på LCD. Har selv begge teknologier, med LCD fra 2009, konklusionen er klar for mit vedkommende.

ergo du mener et 40 tommer sony z5500 er bedre end et panasonic 42v10. især til dvd og digital tv. Den ret skal du have. 
Til top
Luckow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Januar-2005
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 11:57

det er netop det som gør disse tråde vanvittig. Kan du finde et sted hvor jeg har skrevet dit tv er dårligt.
....
Jeg har set rigtig mange lcd tv, og ikke et kan dække mine behov. Men derfor kan de udmærket være rigtig gode for andre.

Det var ikke møntet direkte mod dig xcardman, jeg har ikke styr på præcis hvem der siger hvad, det er heller ikke så vigtigt mht. det jeg vil ud med. Skal vi ikke også lade være med direkte at sammenligne "dit" og "mit", for det er heller ikke så vigtigt. Min pointe med det hele var bare, at det sker alt for tit i dette forum, at folk finder en ting ved et TV, som TV'et klarer mindre heldigt, og så straks er konklusionen at dette TV skal man holde sig laaangt fra. Men som du selv skriver, så kan de være udmærket for andre. Derfor synes jeg det er voldsomt når folk reagerer på den måde mht. advarsler. Og så er der lige det med den uendelige historie om plasma vs. LCD "krigen".

Hvis folk holdt lidt igen med disse to punkter, så ville dette forum være et langt behagligere og brugbart forum.

Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 12:29

ergo du mener et 40 tommer sony z5500 er bedre end et panasonic 42v10. især til dvd og digital tv. Den ret skal du have. 

Ikke for at gå for dybt ind i den gamle diskusion, som efter min mening nu er outdated.

Lige pt må jeg se på 32PFL9604 om dagen indtil solen er gået ned, det er stort set umuligt at se TV på plasma om dagen, kan man se noget er det med væsentlig nedsat billedekvalitet, vi taler om langt under skod niveau. Om sommeren går solen først ned efter kl 22 ! Ingen tour de france, olympiade, fodbold, film  etc om eftermiddagen på plasmaen !

Ved HD er der ingen forskel på de to teknologier, bort set fra måske nogle få passager med panorering over et landskab - men det er for mit vedkommende at vælge mellem at kunne se TV hele døgnet, og leve med nogle få passager hvor det måske hakker lidt mere end ved plasmaen, eller kun se TV efter solen er gået ned.  

Set med denne synsvinkel er LCD i 2009 LANGT overlegent.

Jeg mener virkelig man skal overveje dette meget nøje inden man køber en plasma skærm !

Ser primært HD, Eurosport HD, Silver HD, TV2 Film HD og Kanal 5 HD. Til oktober også DR1 og DR2 i HD.

Redigeret af JA - 25-August-2009 kl. 12:55
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 14:13

Det er en kendsgerning at reference-tv for mest korrekt billedgengivelse stadig er en 2-3 modeller baseret på plasmateknologien. Klart, at man kan have individuelle forhold hvor man er bedst tjent med LCD, - og så er det da det. . Men har man en så håbløs stue, - at man ikke kan se TV under normale forhold i sommerhalvåret vil et LCD også kun være et kompromis. 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 16:09

Ikke for at gå for dybt ind i den gamle diskusion, som efter min mening nu er outdated.

Lige pt må jeg se på 32PFL9604 om dagen indtil solen er gået ned, det er stort set umuligt at se TV på plasma om dagen, kan man se noget er det med væsentlig nedsat billedekvalitet, vi taler om langt under skod niveau. Om sommeren går solen først ned efter kl 22 ! Ingen tour de france, olympiade, fodbold, film  etc om eftermiddagen på plasmaen !

Ved HD er der ingen forskel på de to teknologier, bort set fra måske nogle få passager med panorering over et landskab - men det er for mit vedkommende at vælge mellem at kunne se TV hele døgnet, og leve med nogle få passager hvor det måske hakker lidt mere end ved plasmaen, eller kun se TV efter solen er gået ned.  

Set med denne synsvinkel er LCD i 2009 LANGT overlegent.

Jeg mener virkelig man skal overveje dette meget nøje inden man køber en plasma skærm !

Ser primært HD, Eurosport HD, Silver HD, TV2 Film HD og Kanal 5 HD. Til oktober også DR1 og DR2 i HD.

Nu har jeg alså også et 50 tommer og senere sikkert også en jvc 750 projektor eller tilsvarende. Men i din verden er de lige til lossepladsen, fordi de er lidt dårligere i fuld sol.
Jeg har brugt rullegadiner både til crt dengang man havde 32 tommer lcd og plasma tv. Jeg forstå ikke man kan holde ud og se tv i fuld sol. Men jeg ser heller ikke tv om dagen.
så din konklusion holder da ikke en meter, kun til dit behov og kun dit
Men hvis du ikke kan holde ud og se tv på mit pio om dagen, så er der noget galt med dine øjne og ikke mit tv

Redigeret af xcardman - 25-August-2009 kl. 16:11
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 16:15

Det er en kendsgerning at reference-tv for mest korrekt billedgengivelse stadig er en 2-3 modeller baseret på  plasmateknologien.

I såfald er det jo ikke en reference når man kun har den ene teknologi stående, eller man husker hvordan sidste års LCD så ud. Kan iøvrigt ikke bruge en reference der kun gælder i mørkelagt rum til noget som helst.

PS: Var lige forbi den lokale Sony butik, deres 32W5500 har stadig dot crawling og de typiske LCD  pixeleringer - til sammenligning har 32PFL9604 nul af delene og ligner plasma, har det selv og er nu mit reference TV . Året 2009 er tilsyneladende året hvor LCD endelig ikke ligner LCD - stort set alle tests skriver at den nye 9000 serie er et step op ift til sidste år - véd ikke hvordan andre mærker er pt, men helt sikkert vil Sony, Samsung, Sharp etc snart følge op med modsvarede hvis de ikke allerede kan.

Redigeret af JA - 25-August-2009 kl. 16:18
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 17:03

@xcardman  Men i din verden er de lige til lossepladsen

Nej bestemt ikke, havde man plasma uden reflektion ville jeg klart vælge plasma, billigere og hurtigere panelhastighed. Den nye Panasonic Z1 er nok det sidste vi ser på plasmasiden, som også reviews kommenterer.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu