recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til køb af led tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp til køb af led tv

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

@xcardman  Men i din verden er de lige til lossepladsen

Nej bestemt ikke, havde man plasma uden reflektion ville jeg klart vælge plasma, billigere og hurtigere panelhastighed. Den nye Panasonic Z1 er nok det sidste vi ser på plasmasiden, som også reviews kommenterer.

hvad snakker du om, både samsung og panasonic kommer med nye modeller til næste år og plasma salg stiger i usa.
du må have læst forkert, eller fra en som ikke ved hvad han snakker om 
under 50 tommer overtager lcd nok, men du kan får plasma tv indtil oled overtager begge teknologier. Det er jeg helt sikker på.
lcd har nogle ulemper som rigtig mange ikke kan leve med. OLED ligner mere et plasma og udnytter fordelen ved lcd. Derfor er oled fremtiden

Redigeret af xcardman - 25-August-2009 kl. 17:19
Til top
Neurobrain Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Oktober-2007
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 09:52
Problemet her i forummet er:

1)

Folk specificere ikke konkret nok, hvilke krav de har til deres TV og hvor meget de enkelte krav betyder.

2)

Folk der kommer med forslag, har ofte billedkvalitet som det eneste krav og kan ikke forstå hvorfor "Burnin, strømforbrug, reflektion, manglende Pixelgaranti, pris, manglende tunere (C), ingen mulighed for at gemme individuelle HDMI settings, en virkelig ringe "auto resize" funktion osv...

måske er afgørende for, at folk vælger andet en Pioneer KRP A/M

PS:

Jeg har selv KRP-500A  ;)
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Neurobrain Neurobrain skrev:

Problemet her i forummet er:

1)

Folk specificere ikke konkret nok, hvilke krav de har til deres TV og hvor meget de enkelte krav betyder.

2)

Folk der kommer med forslag, har ofte billedkvalitet som det eneste krav og kan ikke forstå hvorfor "Burnin, strømforbrug, reflektion, manglende Pixelgaranti, pris, manglende tunere (C), ingen mulighed for at gemme individuelle HDMI settings, en virkelig ringe "auto resize" funktion osv...

måske er afgørende for, at folk vælger andet en Pioneer KRP A/M

PS:

Jeg har selv KRP-500A  ;)

det har du helt ret i. Der er da ikke mange som vil have mit 500M uden tuner. Men min model husker alså selv indstillingerne til dvd tv og blu-ray. ser kun 16:9 udsendelser.
men har en pvr som tuner.
Men kvalitet koster og de nye led med local dimming koster alså nogenlunde det samme som mit
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 17:21
Skal vi ikke bare stoppe denne tråd, eftersom der ikke er respons...

Der er faldet over 50 svar men trådstarter har kun skrevet én gang i denne tråd efter at den er oprettet.

Til gengæld har han ikke svaret på hvad der får ham til at ville købe Samsung UE46B6050XX.

For mig virker det som endnu en af de tråde, hvor man kun venter på at der kommer én forbi og roser valget af Samsungen.
Til top
tommyhj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 18:46
Jeg har kigget lidt på reviews og har kun fundet én seriøs kandidat til almindelige penge:

Philips 9704

Og den har endda problemer med manglende detaljegrad i de mørke farver. De andre på markedet er enten for dyre, har glossy overflade der giver reflektioner eller har banding så de ikke kan gengive farveovergange flydende. Og Edge-LED tæller slet ikke - man sparer 10 cm i stuen, men får et TV der er skudt flere år tilbage i tiden hvad angår billed-kvalitet. Det er slet ikke det værd, medmindre WAF-factoren overstiger kvalitets-faktoren med en faktor 2.

Plasma giver stadig det bedste billede, hvis man ikke opfatter alle de gule lysglimt der i lyse nuancer når man bevæger øjnene (ligesom regnbuerne i DLP-projektorer).

Vi venter stadig spændt på samsungs serie 9 - måske kan den klare mosten?
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu