recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af media streamer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til køb af media streamer

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 15:15
Jo men sharenavnene skal vel være defineret i selve Dune-maskinens software?

Med YAMJ til Popcorn Hour kunne man også sagtens tilføje \\ip\navn shares hvor den så fint fandt film info osv. osv. Men så snart man skulle afspille film på forskellige netværkshares på selve maskinen...så ville den ikke selv automounte de enkelte shares. Går ud fra det samme problem eksisterer her?
Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Point: 355
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 15:17
Der må jeg melde pas. Har ikke fysisk prøvet det. så kan kun svare ud fra logiken det er bygget op på Wink
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Point: 419
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 15:23
Jeg vil klart anbefale en Dune, hvilken model ja det er vist op til en enkelte, jeg selv har en Dune HD SMART D1

Jeg bruge tilgengæld ikke Zappiti, i det jeg synes det er lidt rodet.
Derimod bruger jeg Yadis 2.1.2

Jeg har ingen problemer med at til gå flere netværks shared. Hverken med Dune som stand alone, eller gennem Yadis

Til top
M!NGO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-April-2009
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 16:30
Hva med Dune og så med MyMovies så burde det vel kunne klare dine krav
M!NGO
- Imac 27" - 2x aTV2 - Iphone5 - Ipad2 - Ipad Mini -

- 2xWDTV Live 3g - QNAP TS-509 5x3TB -
Til top
Sorte-knægt Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Maj-2010
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 19:24
Jeg er ikke nogen haj til IT, men er ikke skræmt af at skulle installere lidt software. Jeg foretrækker dog helt klart, at det er lige til at gå til out of the box.
Jeg bider mærke i, at Popcornhour kun nævnes 1 gang. Tidligere tråde fremhæver den ellers meget. Er den ikke god længere?
På baggrund af de svar jeg har modtaget hælder jeg mest til Dune, men hører gerne flere svar endnu.

Ps. Nogen der kan svare på mit spørgsmål om tilslutning? 
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 19:36
Da jeg købte min Dune Base var det for streaming og for at slippe for larmende drev og loadtider. De fleste tråde herinde var baseret på Popcorn (som sikkert er super god), men den eneste der dengang uden problemer kunne dekode ukomprimeret HD lyd var Dune, hvilket jeg havde behov for til min 2308 Denon model. For de ca. 1.500 en Base koster har jeg kun positive ord at sige.

I dag findes der andre med Dune der har erfaringer med My Movies, Zappi, Yadis osv., så du ikke skal på udenlandske sider for at få eventuel hjælp til dette (det er dog ret lige til efter min mening hvis du læser lidt op på det).

Aldrig haft problemer med lag, bufferproblemer, loadtider, manglende det ene eller andet, spiller bare.

For en del tid siden brugte jeg Yadis til covere som dog skabte en smule problemer hvorfor jeg skiftede til Zappiti og siden er alt bare kørt uden problemer.
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 19:42
Kallespears, dvs. at du kan bekræfte at Dune + Yadis kan håndtere/afspille fra flere netværksshares direkte fra Yadis jukeboksen? Hvis det er tilfældet så er jeg snart Dune ejer :)
Til top
Sorte-knægt Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Maj-2010
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 23:20
"Afspille fra flere netværksshares" Hvad betyder dette?

Jeg sætter min nas op, og regner med, at medieafspilleren tager alt film og billede materiale i stuen, og at ungerne samtidig kan trække det de vil (incl. musik) via deres ps3'ere på værelserne. Er det et problem?
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Point: 419
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 00:36
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Kallespears, dvs. at du kan bekræfte at Dune + Yadis kan håndtere/afspille fra flere netværksshares direkte fra Yadis jukeboksen? Hvis det er tilfældet så er jeg snart Dune ejer :)

Min Dune læser fra min PC, MAC og fra 3 forskellige mapper på min NAS.

Skal bare sættes korrekt op med NFS.

SMB driller mig lidt, men det er mest fordi jeg ikke forstår stisystemet.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 893
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 02:17
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jeg spurgte også kun fordi jeg ikke kender nok til DUNE og derfor ikke ved hvad det kræver at installere Zappiti (går ud fra at dette er GUI?) og fordi trådstarter spurgte specifikt efter noget der skulle være nemt at sætte op.
Jeg synes fx. det er nemt at installere og indstille ForTheRecord på en TV-server og installere MediaPortal på en eller flere klienter, koble dette sammen, samt opsætte diverse plugins til film og TV-serier - men jeg har også gjort det en del gange og har noget baggrundsviden.

Uden at jeg skal tale på tådstarters vegne, tror jeg derfor at forslag bør ledsages af en kort beskrivelse af hvad der evt. skal gøres for at installere 3.parts software eller lave specielle indstillinger - som ikke er indstillet out-of-the-box.

Hvis man som jeg forstår trådstarter, anvender en Harmony 900 til at styre hele anlægget, så er konklusionen, at kan man sætte den op, så kan man også sætte zappiti op på  en Dune HD max eller mindre model af Dune.

Fordel Dune HD max eller B1 har Blu Ray understøttelse out of the box, og efter min mening nem netværksopsætning.

Kører selv med Harmony 900, Dune HD max, AVReciever, Yousee Samsung Box, WHS 2011 server, Drobo FS nas, LK nes lysdæmper, Squeezeboz og sidst men ikke mindst Panasonic 50VT20.

Alt styret via min Harmony 900 og den er i den forbindelse den sværeste komponent at sætte op

Hvad angår mediastreamer, så har jeg både en Dune HD max og en pensioneret Popcorn Hour A200 og opsætningen af netværk på Popcorn Hour A200 er bare rigtig rigtig drilsk.

Boxee kan jeg ikke udtale mig om opsætningen på, men den mangler licens til afspilning af BD og har i den forbindelse modtaget dårlige anmeldelser.

Redigeret af jespermart - 14-Juli-2011 kl. 02:29
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 06:55
Det jeg mener med flere netværkshares er at hvis man har en 3rd party movie jukebox (YAMJ på Popcorn Hour som eksempel), så opstår problemet når film1 henviser til \\IP\share1\ mens film2 henviser til \\IP\share2\.

Her kan man tilsyneladende godt starte den første film fra YAMJ men prøver man efterfølgende at starte film2, vil den nægte afspilning (pga. at YAMJ ikke kan automounte). Går man tilgengæld udenom YAMJ og vælger de forskellige netværkshares direkte fra Popcorn Hours normale interface, fungerer det såmænd fint nok. Men her går man jo også direkte ind og mounter de enkelte shares selv via fjernbetjeningen. I YAMJ jukeboksen kræver det at YAMJ softwaren kan finde ud af det og det kan den ikke.

Så ud fra ovenstående er mit spørgsmål om man kan oprette en fælles Zappiti/Yadis movie jukebox der indeholder film fra flere netværkshares (det kan man som udgangspunkt) OG afspille film fra disse forskellige shares direkte fra Zappiti/Yadis (kunne man ikke på Popcorn Hour)?

Redigeret af petrucci - 14-Juli-2011 kl. 06:56
Til top
KillerT2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-August-2007
Point: 265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 08:40
Jeg har en Popcorn Hour A200, modificeret med blæser-løst kabinet (så den er som en 210). Den er forbundet via switch til netværket. Film ligger dels på en intern 2GB disk, dels på en Netgear ReadyNas Duo, hvor også billeder ligger.

Når først den er sat op kan den betjenes af alle. Det var ikke specielt svært at sætte den op, men det kræver dog lidt mere end bare at klikke sig igennem en wizard e.l. Jeg bruger en Harmony One og det kører uden problemer. Jeg har den sat op til at vise film på en liste, da vi har rigtigt mange børnefilm som jukeboks-interfacet ikke lige kan finde covers på.
Pioneer 508XD, Pioneer SC-2024, Panasonic BDT110, AppleTV, PCH A-200

B&W CDM9NT + CNT + XT2, BK Monolith DF
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu