recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af media streamer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til køb af media streamer

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 09:58
Hvad med WD TD Live, køb en til stuen,børne værelser, har selv WD TD live de steder køre perfekt med min NAS qnap og sonos til musik.
Til top
Mutzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 180
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 10:34
For at svare på et overset emne..nej det gør ingen forskel om din nas/sonos er tilsluttet router eller switch. Det er i øvrigt en indbygget switch du har i din router normalt..så det er det samme :-)
Mutzer
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Point: 1686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 12:30
jeg ville klart tage en boxee, da den har så mange apps der er lettet at installere, og den er i det hele taget brugervenlig og godt supporteret.
alternativt en ac ryan playon hd mini 2 som er lidt billigere og også brugervenlig og godt supporteret, men du vil blive gladest for boxee ud af alle dem der er nævnt i tråden tror jeg, da den er brugervenlig og har stor funkitionalitet.
blot min mening
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 14:09
Som svar på om man med Zappiti kan bruge flere shares uden problemer er svaret et stort "JA".

Man kan have de shares, altså flere fysiske som eks flere NAS, PC'er, USB-stick, USB-hdd, eSATA-HDD eller hvad. Det spiller bare.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Point: 555
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

alternativt en ac ryan playon hd mini 2 som er lidt billigere og også brugervenlig og godt supporteret,

Jeg synes en POHD Mini2 er hverken brugevenlig eller stabil når det gælder streaming BD rips med HD lyd fra NAS (7+ taste tryk før man kan afspille en film fra sin NAS)! Ikke før de kan finde ud af at implementere shortcuts til netværks shares, og få YAMJ til at virke stabil igen med GUI2.0.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 893
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 17:45
Det kan man snildt, man henviser blot stien/erne til de korrekte shares. Jeg henter i øjeblikket fra både en WHS 2011 og en Drobo FS helt uden at tage hensyn til mounting.
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Sorte-knægt Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Maj-2010
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af Mutzer Mutzer skrev:

For at svare på et overset emne..nej det gør ingen forskel om din nas/sonos er tilsluttet router eller switch. Det er i øvrigt en indbygget switch du har i din router normalt..så det er det samme :-)

Selv om det er det samme, så skal eks.vis Zaptor fra Telia/Stofanet sluttes til en switch og ikke til routeren. Var blot usikker på, om andre maskiner også havde den slags nykker Smile
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 23:12
Dune HD max købt.

Tak for hjælpen Smile
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Hvad angår mediastreamer, så har jeg både en Dune HD max og en pensioneret Popcorn Hour A200 og opsætningen af netværk på Popcorn Hour A200 er bare rigtig rigtig drilsk.

Hvad vil netværk sige her? Trådløst netværk vis USB netkort? Det kablene netværk på Popcorn Hour kører DHCP out-of-the-box (ligesom Dune garanteret), så her bør der ikke være nogen "opsætning".

Redigeret af JesperLund - 14-Juli-2011 kl. 23:53
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 12:03
Godt valg af DUNE HD MAX:

Mht at Zaptor skal tilsluttes en switch, kan man altså sagtens gøre ved at tilslutte den til routeren. De formentlig fire stik, er en ganske alm. switch.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Godt valg af DUNE HD MAX:

Mht at Zaptor skal tilsluttes en switch, kan man altså sagtens gøre ved at tilslutte den til routeren. De formentlig fire stik, er en ganske alm. switch.

Det skal jeg bestemt ikke kunne afvise. Jeg kan blot ikke få det til at virke, hvis Zaptor et tilsluttet routeren i stedet for switchen. Det samme har for øvrigt vist sig også at gælde for nas'en.

Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 893
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2011 kl. 01:43
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Hvad angår mediastreamer, så har jeg både en Dune HD max og en pensioneret Popcorn Hour A200 og opsætningen af netværk på Popcorn Hour A200 er bare rigtig rigtig drilsk.

Hvad vil netværk sige her? Trådløst netværk vis USB netkort? Det kablene netværk på Popcorn Hour kører DHCP out-of-the-box (ligesom Dune garanteret), så her bør der ikke være nogen "opsætning".

Når jeg taler om opsætning af netværk er drilsk på A200, så er det via YAMJ jeg hentyder til, da trådstarter jo gør opmærksom på at han ønsker et grafisk brugerinterface med covers etc. og i den henseende er en dune hd max med Zappiti bare så meget nemmere at sætte op en end A200 med YAMJ
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu