recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af NAS.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til køb af NAS.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 894
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 06:43
Oprindeligt skrevet af Mr. Pierre Mr. Pierre skrev:

Jamen mange tak for forklaringerne.

Jeg kigger på denne, men skal lige have opklaret lidt.
http://www.proshop.dk/Netvaerksharddisk-NAS-server/Synology-DiskStation-DS214play-NAS-2425548.html

Den kan tage 2 hdd, men max 8tb. Er det pr disk eller ialt (altså 2x4tb)?

Vil den være fin nok og kan jeg bruge den ene disk til backup/ automatisk spejling?

Den model du har fundet kan have 2 diske i af hver 4GB hvilket giver dig en samlet kapacitet på 8GB men hvis du kører spejling af diske så er du nede på 4GB. Synologys modelnumre afslører hvor mange diske der kan være i (2xx har plads til 2 diske, 4xx har plads til 4 etc.) derudover siger modelnavnet noget om hvor kraftigt processor mv. der er i NAS'en. +modellen er den kraftigste men hvis du kun skal bruge den til musik så er 'play' fin nok. Hvis du derimod skal streame blueray rips til 2-3 klienter på en gang så skal du op i en +model.

Jeg vil råde dig til at købe en NAS med plads til mindst 4 diske (fx. http://www.proshop.dk/Netvaerksharddisk-NAS-server/Synology-DiskStation-DS415PLAY-2452337.html). Så kan du starte med 2 diske og siden tilføje en 3. eller 4. når du engang får brug for mere plads. Alternativet vil være at du skal skifte en eksisterende disk med en større og det er tidskrævene og besværligt, mens en ekstra harddisk ikke koster alverden.

Endelig så skal du huske at købe harddiske der er lavet til NAS  fx Western Digitals RED serie.
  < ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;">
.
Til top
Springer_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Skive, Denmark
Status: Offline
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Springer_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 15:15
Alt efter hvad du skal bruge den til, så kan du købe en 4 bay brugt. Der er nogle til salg her på siden og dba.

Så kan du få en ide om hvad dit behov er.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu