recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af ny bærbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til køb af ny bærbar

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2008 kl. 11:34
Kunne selvfølgelig også selv samle en via fx http://www.compumail.dk/ - men jeg har ikke nok viden til at gøre dette selv...
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126
Popcorn Hour A-100
JVC RX-D701
PS3
Til top
dunlop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Point: 190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2008 kl. 14:58

Jeg har netop købt denne 17" HP:    http://www.dustinhome.dk/pd_5010189261.aspx

- kan varmt anbefales, hurtig processor, rigeligt RAM, 2 stk 320 GB HD, godt grafikkort - og et flot kabinet med et meget lækkert tastatur, HDMI ud, 64 bit Vista.

Et virkelig godt køb især fordi dustinhome kun tager 8.488,- for den, - officiel pris er 11.000,-

MVH

dunlop

Til top
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-November-2008
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 14:06
Du er ikke på jagt efter en bærbar. Få dig en ordenlig computer. Du kan sagtens finde mindre kabinetter, og der er ingen grund til at frygte et kabelhelved, hvis du blot gør lidt ved det.

Et kabinet kunne være Antec 1480. Her skal du dog være opmærksom på at det har en "lowprofile", hvis hvis du ikke vil nøjes med et onboard gfxkort, så skal du nok undgår denne. (Læg mærke til dens mål 12cm (H) x 39cm (W) x 41cm (D))

Det er derudover et mircoATX kabinet, så et bundkort som f.eks. ASUS P5N7A-VM - den har et DX10 onboard GeForce 9300 gfx og HDMI out. Med det kabinet og det bundkort, så mangler du blot noget RAM, CPU, harddisk og optiskdrev, så er du kørende. (Givet at du ikke mangler en skærm, tastatur og mus..) Kan gøres fornuftigt for omkring 4000 ink. alt. Og har du mere på kistebunden, så kan du lave en temmelig vild computer.

Hvis du har brug for råd til de andre komponenter, så skal du bare sige til. Jeg håber ikke at du har købt en bærbar! Derudover skylder du personen, der har anbefalt dig en bærbar til den opgave en morgensheriffstjerne.

Edit: (Du kan sikkert også sagtens finde en motorcykel, der fint kan trække din trailer, hvis blot du er villig til at betale for det - men det betyder stadig væk ikke at det er det optimale - tilgengæld fylder den mindre end en bil, men mangler komforten.
)

Redigeret af srnkrkgrd - 04-Januar-2009 kl. 14:15
Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Februar-2006
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 17:00
Jeg er også kommet frem den til konklusion at det nok skal være en stationær.

Når du skriver microATX, mener du så et miditower? Det kan jeg godt leve med.

Kan du hjælpe mig med forslag til en PC ud fra følgende:

- Det skal IKKE være en spille PC der kan køre de vildeste 3D spil.

- Den skal bruges til filmredigering, hvorfor den skal have kraftig CPU og meget ram.

- Hurtige harddiske og samtidig meget støjsvage

- Kabinettet skal ikke være for stort og må gerne være neutralt, altså ikke et med alt muligt fancy lys i. Samtidig skal det være yderst lydsvagt.

- Skal ikke larme for meget

- Bluray brænder

- Yderst støgsvag strømforsyning

- Gerne et af de nyeste chipsæt og processore, så den ikke er forældet i morgen. Blæseren på processoren skal stadig være meget støjsvag.

Jeg har kigget på en del PC'er, men de er alle bygget på 64 bit kernen. Men jeg er lidt bange for at investere i en sådan med hensyn til nedenstående:

Jeg er lidt "bange" for at investere i en 64 bit maskine. Vil jeg uden problemer kunne køre ALLE 32 bit programmer på denne uden problemer?

Er det muligt at køre dos programmer?

Jeg har læst flere steder, at der er problemer med spyware programmer. Er det korrekt, at det ikke er muligt at fjerne spyware på en 64 bit maskine?

Prismæssigt snakker vi maks 12-13.000 eksl. moms.
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126
Popcorn Hour A-100
JVC RX-D701
PS3
Til top
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-November-2008
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2009 kl. 11:58
Det kabinet, som jeg forslår er mindre end det, som man forstår ved et miditower. Jeg har angivet målene på det, så du kan da tage et målebånd frem.

Du skal ikke være nervøs for 64-bit CPU'er. Det er de allesammen i dag. Det er dit styresystem, der er afgørende her. Vista findes f.eks. i en 32 og 64-bit version. Hvis du har brug for at køre 32-bit, så er det den Vista version, som du skal vælge. Det er mig bekendt ikke muligt at afvikle DOS-programmer på Vista, men du kan da altid lave en dualboot.

Hvis dit budget er 12-13 eksl. moms, så kan du temmelig meget vrage og vælge. Mit forslag vil være:

• Intel Core 2 Quad Q9650
  • 4Gb Kingston DDR2 RAM 800Mhz Dual Kit (KVR800D2N5K2/4G)
  • ASUS P5N7A-VM mATX bundkort
  • WD VelociRaptor 300Gb 10.000 SATA HDD (WD3000HLFS)
  • LiteOn Bluray brænder
  • Antec NSK1480-EC MINI DESKTOP kabinet
  • Tastatur, mus og skærm efter smag
Uden tastatur, mus og skærm, så vil du have et system til cirka 7200 eksl. moms i det forslåede. Her har du Intels top CPU inden for socket 775, 4 Gb Dual-DDR2 ram, markeds hurtigste harddisk (samtidig støjsvag og lavt strømforbrug!) og et bundkort med onboard GeForce 9300 DX10 grafikkort - altsammen stoppet ned i et meget lille fint kabinet. Husk at købe et operativ system! Det lyder ikke, som om du er en haj til hardware, så betal butikken for at levere systemet samlet. Så har du også garanti/reklamationsret på systemet, som en samlet enhed.

Der er dog stadig et stykke op til dit budget, men jeg kan kun få dem brugt ved at anbefale en meget dyr monitor (4800-5800 eksl. moms!)

Hvis du vil udnytte mere RAM, som f.eks. 8 Gb, så er du tvunget ud i Vista 64-bit. Tomshardware.com havde en artikel om Vista 64 og 8 Gb, hvis du har mod på den. Angående 32-bit/64-bit så analyser dit behov og spørg nogle andre end mig. (Jeg holder fast i mit Win XP MCE 2005 indtil jeg bliver tvunget til andet, da mit behov fint bliver dækket og jeg ikke ser nogle fordele for mig - måske DX10, men ellers ikke!!)

Edit: Det er måske meget rart med et trådløs netkort, så der kan du bruge lidt penge. Husk at det skal være lowprofile.

Redigeret af srnkrkgrd - 05-Januar-2009 kl. 12:18
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu