recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af ny laptop
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til køb af ny laptop

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2009 kl. 11:10

Hej. Jeg kan anbefale Toshiba, Fujitsu-Siemens og LG. Desuden kan jeg anbefale laptops.dk og shg.dk (super service - i hvert fald før køb, har ikke haft brug for service efter køb).

Der er ikke noget i vejen med Vista, så det skal du ikke være bange for at få. Eksempler på nogen, jeg godt selv kunne finde på at købe, hvis jeg var dig:

Fujitsu-Siemens 3553. LG-R405. Toshiba A300. LG-R710. Toshiba A300-1E7. Toshiba A350-20S.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2009 kl. 13:03
Tag et kig på denne her:
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis &type=notevision&menu=notebook&varenr=99631& gruppe=PCnotevision

Du får mere for pengene og byggekvaliteten fejler ikke noget efter min mening.

Lidt mindre for pengene (men lidt mere design):
http://www.prcdata.dk/produkt/asus-x59sr-ap184c-spar-500/108 085529/ref/62/

Derudover ville jeg selv holde mig langt væk fra HP, Acer samt diverse bilka mærker.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2009 kl. 13:43

Bemærk at computeren hos MM-vision kommer til at koste 5.800 med styresystem, 320 GB harddisk og bluetooth. Bemærk også at Vista er 64 bit, hvilket stiller krav til programmer og sandsynligvis kan gamle programmer ikke køre på denne maskine, dvs. alt skal købes nyt - tror jeg.

Bemærk at - når de to computere sammenlignes - så får du en del mere for pengene med Asus'en.

Thorvald.
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2009 kl. 13:54
Bemærk at uden vista 64bit kan du kun udnytte 3gb ram og at det såkaldte problem faktisk ikke findes. Har ikke selv fundet et program der kunne kører på vista 32bit uden af det kunne kører på vista 64 bit.

Dette vælger asus dog som mange andre producenter at ignorere da 32bit versionen er billigere.

Troede egentlig at mm-vision bærbaren havde et ati hd4650 i sig hvilket var grunden til at jeg vurderede den et bedre køb en asus'en.

Dette er dog ikke tilfældet så som Thorvalg siger er Asus'en et noget bedre køb. Men du spilder stadig 1gb ram.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 03:33

Ok, så er det måske ikke noget større problem med 64 bit styresystem. Dog mener jeg at 32 bit versionen udnytter et sted mellem 3 og 4 GB Ram - men som Briam siger gør det nok ikke den store forskel om der er 3 eller 4 GB Ram. Men på den anden side set, hvis man køber en computer med 4 GB Ram, og som kan opgraderes til 8 GB og senere opgraderer til 64 bit styresystem, så udnytter man det for fuldt. - også selvom man ikke opgraderer rammen. Og Asus'en kan max. have 4 GB. Jeg ville kontrollere dette på Asus' hjemmeside, men fandt ikke specifikt denne maskine - men jeg fandt følgende under en anden maskine, der bekræfter det vi snakker om:

DDR2 667 MHz SDRAM, 2 x SODIMM sokkel til udvidelse op til 3072MB SDRAM
*Due to the 32-bit operation system's limitation, only 3GB will show up with a 4GB memory. The 64-bit operating system will not have this issue. For more information, please check Microsoft's support site: http://support.microsoft.com/kb/946003

Så vidt jeg kan finde ud af, kan f.eks. alle de Toshibaer, jeg har nævnt opgraderes til 8 GB Ram - der var én jeg ikke kunne finde på Toshibas hjemmeside.

Redigeret af Thorvald - 11-Juni-2009 kl. 03:45

Thorvald.
Til top
DreFalk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Juni-2009
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 13:23
Zepto har lanceret en ny model: http://zepto.dk/Shop/Config.aspx?configurationid=1030&no tebookid=1445
Til top
DreFalk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Juni-2009
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 13:24
Zepto 
Til top

Besvar Besvar Side  <12