recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af ny projektor.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til køb af ny projektor.

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af s0ad s0ad skrev:

En jvc hd350 prygler stadig alt i prisklassen under 15k. Synes du burde kigge efter en Mitsubishi hc4000 eller en Sony VPL-HW20 via idealo.de

De er nok de bedste i deres respektive prisklasse, hvis du ikke behøver 3d..

Det kan da være du har ret, men jeg har bare ikke set nogen steder hvor man sammenligner sådan en fætter med de nyere. Så hvordan du kommer frem til den vil prygle alle under 15.000,- ved jeg ikke.

Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af s0ad s0ad skrev:

En jvc hd350 prygler stadig alt i prisklassen under 15k. Synes du burde kigge efter en Mitsubishi hc4000 eller en Sony VPL-HW20 via idealo.de

De er nok de bedste i deres respektive prisklasse, hvis du ikke behøver 3d..

Det kan da være du har ret, men jeg har bare ikke set nogen steder hvor man sammenligner sådan en fætter med de nyere. Så hvordan du kommer frem til den vil prygle alle under 15.000,- ved jeg ikke.

Der er flere faktorer, der spiller ind bla.:
  • Native konstrast.
  • Mere korrekt farvegengivelse.
  • Støj niveau.
  • Bedre bygge kvalitet.
  • Lens shift.
  • Lens zoom.
  • Automatisk shutter, til lensen.
  • Måske længere holdbarhed på pæren "3000 timer for normal" og "5000 timer for Eco". 

Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 15:57
Ja det er ikke blevet nemmere at vælge i den billige ende.

Det jeg frygter mest er syretrippet ved DLP, det er jeg godt nok overfølsom for.

Redigeret af Hans j - 20-December-2011 kl. 15:58
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Ja det er ikke blevet nemmere at vælge i den billige ende.

Det jeg frygter mest er syretrippet ved DLP, det er jeg godt nok overfølsom for.
Det får du ikke med D-ILA Wink endnu en fordel. 

Mine punkter er ment, som fordele i forhold til de øvrige projektor du kan få under 15 k.

Redigeret af Kenzo85 - 20-December-2011 kl. 16:03
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
kosmic Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Marts-2009
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kosmic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 16:31
Hvad med den her Acer http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/2442792_-h7531d-acer.html
Til top
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2005
Point: 218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 18:50
JVC HD350/HD550 er ved at være så langt nede i pris, at det næsten ikke kan betale sig at købe den brugt:  http://www.av-connection.dk/?PGr=4475&ML=686
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af papman papman skrev:

JVC HD350/HD550 er ved at være så langt nede i pris, at det næsten ikke kan betale sig at købe den brugt:  http://www.av-connection.dk/?PGr=4475&ML=686

Hvis man kan undvære lidt ekstra end de op til "12000" så ja.!
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
kosmic Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kosmic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 19:29
Der ingen der sys godt om den Acer ?

Jeg er langt fra Pro på det her område og må indrømme den infocus 8600 havde i mine øjne et super flot billed. Mindst lige så flot som hd33
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af kosmic kosmic skrev:

Der ingen der sys godt om den Acer ?

Jeg er langt fra Pro på det her område og må indrømme den infocus 8600 havde i mine øjne et super flot billed. Mindst lige så flot som hd33
Generelt vil jeg holde mig fra kompakte projektorer "data projektorer", når man skal bruge det til film.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
kosmic Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kosmic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 20:26
Hvordan ser jeg om det er en data projektor?

Er der slet ingen herinde der bruger vivitek?
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juli-2007
Point: 490
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér s0ad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 20:56
Seriøst, den HC4000 er virkelig en fremragende projektor. Sortniveauet er ikke den bedste men stadigvæk en tand foran de andre du har nævnt bortset fra den Sanyo z4000. Hvis du har lyst, så er du velkommen til at se hos mig. Bor i Aabenraa.
Til top
kosmic Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kosmic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 20:59
Bor desværre i kbh

Hvor lang tid har du haft den hc4000?
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu