recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af ny Windows laptop
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til køb af ny Windows laptop

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2023 kl. 22:18
Måske. Den ankommer med posten på onsdag. Vi prøver derefter at fylde lidt på af de gamle filer og programmer. Så kan vi bedre begribe hvor meget det fylder. Og om den er stor nok.
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2023 kl. 06:06
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Netop. For 1000 kr mere kan en 512GBs købes.

Hej.

I har vej ikke en router med USB porte, lige som vores Asus?
For så kan de tilsluttede enheder, dele USB hukommelse?

Ellers har den omtalte Asus Vivobook:

1x USB 2.0 A port
1x USB-A 3.2 Gen 1 port (Superspeed 5Gbps)
1x USB-C 3.2 Gen 2 port (Superspeed 10Gbps)

Jeg ved ikke hvor mange, eller hvilke USB porte i skal bruge til jeres printere?

Men hvad med en ultra small, low profile SanDisk Ultra 512GB Memory stick til 339,00 kr. Her er et link:

Eller måske en SanDisk SSD Portable 1TB USB 3.2 SanDisk Portable - SSD - 1 TB - ekstern (bærbar) - USB 3.2 til 497,00 DKK

Hilsen Carsten.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2023 kl. 11:01
Hej Carsten
Det er virkelig interessant, hvad du skriver.

Vi har istedet valgt at bestille den samme laptob i  512 GB versionen. Se linket nederst.

Denne Asus VivoBook har de samme USB porte som du nævnte. Her en kopi af de nye.
- 1x USB-C 3.2 Gen2-port
- 1 x USB-A 3.2 Gen1-port
- 1x USB-A 2.0-port
Min kone har kun behov 3 porte.
De tre porte bør kunne opfylde behov, tror jeg.

Routeren, der kun er et par måneder gammel er en Icotera i4850 1000 mbit. Jeg kan se, at den har indbygget to USB-udgange. Routeren står i mit kontor, mens der er 16 meter til min kones kontor. Dertil kommer en router på loftet og to extendere, idet vor ejendom er temmelig stor. Routeren på loftet er tilsluttet 1000 mbit routeren med kabel.

I mit kontor står en ret ny Samsung Galaxi Tab S8 Ultra tablet. Mine gamle PCere er for længst stået af, så jeg bruger idag kun denne super hurtige tablet, der har den størst mulige indbyggede skærm -  hovedsageligt til at skrive bøger på samt bruger samtidig en Huawei HUAWEI MediaPad M5 plus min mobil One Plus 7T.

Tidligere havde jeg et behov for lagerplads til mine 6 udgivne bøger samt flere, men efter at forlaget Lindhardt &Ringhof kontaktede mig kort før jul 2022 og tilbød en kontrakt på digitale udgivelser af alle bøger (i stedet for mine nuværende fysiske bøger), har jeg ikke længere et stort behov for at opbefare trykkerikopier. De tre af bøgerne findes nu udgivet som digitale bøger og de øvrige forventes snart udgivet.

Idag skriver jeg heller ikke længere bøger på Word, men på Goggle Docs, der efter min mening fungerer bedre og nemmere.

Jeg skriver alt dette, så du måske kan fortælle mig om,hvad 1000 Mbits routeren og gerne andet mere kan bruges til i mit tilfælde. Nu du nævner lidt om router.

Tak for dine svar.

Min kones laptop bliver den nednnævnte, der forventes til afprøvning ca torsdag den 17. august:

Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2023 kl. 13:24
Hej.

Her er et link til en lille  tråd der beskriver nogle ting, omkring USB lager på Asus Routere.

Håber noget ligende, muligt på jeres Icotera Router.

Og det sidste link fra tråden:  https://www.asus.com/dk/support/FAQ/1011279/

Hilsen Carsten.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4944
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2023 kl. 01:09
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Rart med jeres svar. Tak 
Min kone har bestilt denne
Asus VivoBook Go 15 R3-7/8/128 15,6" bærbar computer  kr.4799.00
Den kommer på onsdag og hun kan afprøve den i fem uger.

Hvad mener I, der findes af fordele og ulemper.
Jeg ved godt at man kan returnere tingene fordi det er fjernsalg.
Men det er både spild af din kones og andres tid, hvis du bestiller noget uden at være sikker, foruden det også belaster miljøet.

Nu ved jeg godt at nogle ting er svære at købe, men med din kones krav, så kan de fleste moderne bærbare med en god skærm opfylde kravene. Jeg vil også mene at 128 GB plads er for lidt i 2023.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2023 kl. 11:13
Jeg er helt enig. 
Tilbudet med bytteret og pengeretur gælder i hele 50 dage, når man er gratis medlem af Elgigantens klub. Uanset om det er butiks- eller Internetsalg. mv.

Men vi kommer nok til at købe  en extern disk.for at have vore mange tusinde højkvvalitets fotos liggende, idet de allerede fer organiseret i specialmapper på den gamle nu ultra langsomme PC..
Vi har desuden Goggle fotos.
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu