Lacops skrev:
Hej!
Jeg er endnu ikke kommet med på bølgen over folk der har købt et fladskærms-tv, men nu skal det være synes jeg. Jeg er dog meget i vildrede over hvad jeg skal købe... Ikke mindst efter at have læst de første mange anmeldelser. Mit dilemma er følgende:
Jeg har et mediecenter jeg meget gerne vil udnytte fuldt ud på det ny tv. Jeg har desværre ikke noget digitalt signal ind fra vores Stofa fællesantenne så derfor kun det analoge signal. Jeg kender muligheden for at købe en stofabox der kan give mig dette men det hjælper mig vel ikke i forhold til et tv med dvb-t tuner? Samtidig vil jeg også gerne være nogenlunde fremtidssikret så når det digitale signal om et par år rent faktisk kommer ind af kablerne er jeg beredt! Jeg har også en dvd/hd Sony optager jeg gerne vil have koblet på med bedst mulig integration evt. til epg på tv.
Hvad mener i ville være et godt køb og hvad skal jeg lægge vægt på når jeg skal købe nyt tv?
Tak for det
|
hvis du har kabel tv er DVB-T ligemeget. der findes tv med DVB-C tuner i, f.eks sony D3000, men jeg vil ikke kalde det fremtids sikret, det er der ikke rigtig noget der er, dit tv vil naturligvis stadig kunne bruges langt frem i tiden, men bare med en box til...
TV er idag ligesom computere var for nogen år siden, udviklingen går simpelthen så hurtigt, at jeg ville ikke gå ud og købe noget rigtig dyrt, for du kan godt regne med at allerede året efter kommer der noget langt bedre frem...
Men hvis man køber noget man er tilfreds med, så er det jo ligemeget om der senere findes noget bedre på marked.. det vil der jo altid gøre..