recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjæælp til køb af nyt tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjæælp til køb af nyt tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lacops Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-August-2007
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjæælp til køb af nyt tv
    Sendt: 12-August-2007 kl. 00:06

Hej!

Jeg er endnu ikke kommet med på bølgen over folk der har købt et fladskærms-tv, men nu skal det være synes jeg. Jeg er dog meget i vildrede over hvad jeg skal købe... Ikke mindst efter at have læst de første mange anmeldelser. Mit dilemma er følgende:

Jeg har et mediecenter jeg meget gerne vil udnytte fuldt ud på det ny tv. Jeg har desværre ikke noget digitalt signal ind fra vores Stofa fællesantenne så derfor kun det analoge signal. Jeg kender muligheden for at købe en stofabox der kan give mig dette men det hjælper mig vel ikke i forhold til et tv med dvb-t tuner? Samtidig vil jeg også gerne være nogenlunde fremtidssikret så når det digitale signal om et par år rent faktisk kommer ind af kablerne er jeg beredt!
Jeg har også en dvd/hd Sony optager jeg gerne vil have koblet på med bedst mulig integration evt. til epg på tv.

Hvad mener i ville være et godt køb og hvad skal jeg lægge vægt på når jeg skal købe nyt tv?

Tak for det

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2007 kl. 00:40
Oprindeligt skrevet af Lacops Lacops skrev:

Hej!

Jeg er endnu ikke kommet med på bølgen over folk der har købt et fladskærms-tv, men nu skal det være synes jeg. Jeg er dog meget i vildrede over hvad jeg skal købe... Ikke mindst efter at have læst de første mange anmeldelser. Mit dilemma er følgende:

Jeg har et mediecenter jeg meget gerne vil udnytte fuldt ud på det ny tv. Jeg har desværre ikke noget digitalt signal ind fra vores Stofa fællesantenne så derfor kun det analoge signal. Jeg kender muligheden for at købe en stofabox der kan give mig dette men det hjælper mig vel ikke i forhold til et tv med dvb-t tuner? Samtidig vil jeg også gerne være nogenlunde fremtidssikret så når det digitale signal om et par år rent faktisk kommer ind af kablerne er jeg beredt!
Jeg har også en dvd/hd Sony optager jeg gerne vil have koblet på med bedst mulig integration evt. til epg på tv.

Hvad mener i ville være et godt køb og hvad skal jeg lægge vægt på når jeg skal købe nyt tv?

Tak for det

hvis du har kabel tv er DVB-T ligemeget. der findes tv med DVB-C tuner i, f.eks sony D3000, men jeg vil ikke kalde det fremtids sikret, det er der ikke rigtig noget der er, dit tv vil naturligvis stadig kunne bruges langt frem i tiden, men bare med en box til...

TV er idag ligesom computere var for nogen år siden, udviklingen går simpelthen så hurtigt, at jeg ville ikke gå ud og købe noget rigtig dyrt, for du kan godt regne med at allerede året efter kommer der noget langt bedre frem...

Men hvis man køber noget man er tilfreds med, så er det jo ligemeget om der senere findes noget bedre på marked.. det vil der jo altid gøre..

Til top
Lacops Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2007 kl. 00:57

Jeg har f.eks. kigget på Sony Bravia KDL-32U2000 som er på tilbud en masse steder i øjeblikket til omkring 5000,-.

En af de funktioner jeg synes ser rigtig godt ud ved det digitale signal er f.eks. det indbyggede epg der arbejder sammen med min hd optager i forhold til timeroptagelse.

Men i forhold til den programpakke jeg har nu undgår jeg desværre ikke at skulle have en boks stående ved siden af? Alternativt købe viasat eller canal digital?
Men med en ekstern boks går jeg vel glip af muligheden for at epg arbejde sammen med hd optageren?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40659
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2007 kl. 11:18

Den eneste måde hvorpå at der kan optages  fra en STB, er via et Scartkabel mellem den og Recorderen, og kan Recorder ikke via en IR blaster skifte kanal på STBen, så kan der kun optages fra den kanal boxen er stillet på, hvis der på den ikke er mulighed for Timer indstilling.

PS: Din udbyder må som minimum have DR og TV2 signalerne ud til slutbrugeren Digitalt, de kanaler er jo Must Carry, og SKAL leveres Digitalt, det er ved lov at dette skal gøres, og har været det i over et år.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
Lacops Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2007 kl. 13:07

Tak for svarene... Jeg tror jeg fik en smule mere overblik over hvordan det foregår selvom ord som STB og IR Blaster er lidt fremmede for mig.

Hvad angår det sidste du nævner... Ja så er jeg som nævnt i en antenneforening koblet til Stofa og de har som nævnt IKKE digitalt af nogen art. Jeg har dog fået af vide at jeg har muligheden for at tilkøbe en hd converter der kan give mig digital signal, men 3000,- alene for boksen er for meget for mig.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40659
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2007 kl. 13:15

Jammen så er der jo leverance af Digitalt TV, det er vist stadig muligt, at købe en af de gamle extraboxe, prisen på dem skulle være i omegnen af 900 Kr. Du kan jo ligeledes forhøre dig her på forummet om der er nogen der har en sådan.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu