Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
c_kjep
Bruger
Oprettet: 29-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
|
Emne: Hjælp til køb af nyt tv. Sendt: 26-Februar-2011 kl. 15:53 |
Så er det blevet tiden til at mine forældre skal have nyt tv, da deres 1.5 år gamle sharp har været brudt ned 3 gange nu.
Budgettet ligger på maks. 10.000kr og det skal være lcd/led da min mor vist er ret overfølsom overfor plasmas glasplade. tvét skal maks være på 50". Så nu vil jeg hører hvad i kan komme frem til ud fra det, da lcd/led ikke er mit stærke felt. 
På forhånd tak!
|
Pioneer 5090H
PS3 250gb logitech højtaler halløj
|
 |
bjrn_dk
Bruger
Oprettet: 19-November-2009
Sted: København
Point: 199
|
Sendt: 26-Februar-2011 kl. 17:13 |
Nu ved jeg ikke lige hvad du mener med "overfølsom overfor plasmas glasplade", men mig bekendt er der da også en glasplade i alle nyere LCD og LED TV?
|
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
|
 |
c_kjep
Bruger
|
Sendt: 27-Februar-2011 kl. 11:42 |
Jeg mener såmænd genspejlet som er på et plasma, og de har et stort glasparti ved siden af hvor tvét skal stå, derfor er plasma ikke den bedste løsning.
|
Pioneer 5090H
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19815
|
Sendt: 27-Februar-2011 kl. 11:53 |
c_kjep skrev:
Jeg mener såmænd genspejlet som er på et plasma |
Som også er på rigtigt mange moderne LCD. Klaus
|
|
 |
c_kjep
Bruger
|
Sendt: 27-Februar-2011 kl. 12:14 |
i samme omfang som på plasma? jeg skrev jo så også i mit indlæg at jeg ikke er særlig stærk på lcd/led fronten.
|
Pioneer 5090H
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 27-Februar-2011 kl. 12:16 |
Det vil være det samme, ikke meget forskel i alt fald.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
c_kjep
Bruger
|
Sendt: 27-Februar-2011 kl. 12:21 |
Okay det vidste jeg godt nok ikke! men man lærer da noget nyt hverdag. men plasma er stadig nok ikke relevant fordi at mine forældre gider hverken nogen form for break-in eller skulle tage hensyn på nogen anden måde.
Så ja billedkvaliteten bliver jo så også derefter, men det vil de gerne gå på kompromis med.
Så er der nogen der har nogle forslag?
|
Pioneer 5090H
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 27-Februar-2011 kl. 12:41 |
Der er ingen grund til i dag på Plasma at være videre påpasselig, Break In er ikke nødvendigt, det skal bare bruges med reducerede indstillinger i en uges tid ved normalt brug, så kan man derefter indstille det korrekt. Der vil i den første tid være noget Retention når man ser udsendelser der ikke er i Fullscreen, men det forsvinder hurtigt, når der er udsendelser i 4:3, så er der mulighed for at indstille at siderne skal være Grå eller lyse, så det vil ikke være et problem. Mit Pana PX80 blev kørt forholdsvis hårdt på fra begyndelsen, og det har ikke taget skade på nogen måde.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 27-Februar-2011 kl. 12:43 |
Der findes vel stadig plasma TV med antiglare, så panelet ikke virker som et spejl. Jeg er ret sikker på dine forældre vil foretrække billedet på et plasma vs LCD/LED. Når jeg ser de nye LCD TV, tænker jeg at de er ikke i nærheden af plasma i billedkvalitet.
Og det er altså en skrøne at man skal tage så meget hensyn til et nyt plasma TV. Du kan bruge det på helt normal vis fra dag 1. 
|
 |
bjrn_dk
Bruger
Oprettet: 19-November-2009
Sted: København
Point: 199
|
Sendt: 27-Februar-2011 kl. 12:45 |
c_kjep skrev:
Okay det vidste jeg godt nok ikke! men man lærer da noget nyt hverdag. men plasma er stadig nok ikke relevant fordi at mine forældre gider hverken nogen form for break-in eller skulle tage hensyn på nogen anden måde.
Så ja billedkvaliteten bliver jo så også derefter, men det vil de gerne gå på kompromis med.
Så er der nogen der har nogle forslag? |
Jeg har ikke foretaget noget som helst break-in på mit plasma TV, og tager på ingen måde "hensyn" til at det er plasma. Den ene gang faldt jeg i søvn 7-8 timer med en radiokanal kørende på TV'et - det resulterede i at man kunne skimte skriften "radiokanal" i de første 5 min da jeg senere på dagen tændte TV'et - og det var så det. Så efter min mening er det ikke lige netop dét der skal afholde dig fra at købe et plasma TV. Jeg købte i efteråret et Panasonic X20 i 42" til mine bedsteforældre som snart runder de 70 år. De har aldrig været gladere. TV'et er dejligt stort til deres gamle øjne, og ligeledes er knapperne store på fjernbetjeningen. Og så er prisen endda ganske lav i forhold til det man får. Nu ved jeg ikke lige hvor gamle dine forældre er, men for at have mere at sammenligne med så købte mine egne forældre kort tid efter et G20 i 42", og det er jo også et fantastisk TV, omend det koster lidt mere. Jeg kan kun varmt anbefale de to omtalte TV. Jeg skal ikke bestemme hvilken type TV du vil have, men nu har jeg da givet dig et indspark :)
|
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19815
|
Sendt: 27-Februar-2011 kl. 15:49 |
c_kjep skrev:
Okay det vidste jeg godt nok ikke! men man lærer da noget nyt hverdag. men plasma er stadig nok ikke relevant fordi at mine forældre gider hverken nogen form for break-in eller skulle tage hensyn på nogen anden måde. |
Mine forældre fik et 42X10 for snart 2 år siden. Det har kørt med nogenlunde fornuftige indstillinger siden starten og lider ikke af noget som helst. Klaus
|
|
 |
c_kjep
Bruger
|
Sendt: 28-Februar-2011 kl. 12:22 |
Af kampus(Jeg er ret sikker på dine forældre vil foretrække billedet på et plasma vs LCD/LED. Når jeg ser de nye LCD TV, tænker jeg at de er ikke i nærheden af plasma i billedkvalitet.) Det skal du ikke v?re, mine for?ldre har set mit pio5090 uden at kunne se forskel på mit og deres sharp til 5000kr! er der slet ingen der kan anbefale nogen lcd/led, for mine for?ldre gider ?rlig talt ikke lave nogen som helst ?ndringer andet end at ?ndre lydstyrken. Jeg kan godt forstå i prøver med plasma det har jeg også sagt til dem nå r jeg har v?ret hos dem.
Redigeret af c_kjep - 28-Februar-2011 kl. 12:23
|
Pioneer 5090H
|
 |