|
Hjælp til køb af Samsung (Newbie) |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |
Capi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 66 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så har jeg været i Fona, Elgiganten og hi fi klubben :-)
Valget står nu imellem samsung 8005 (55) Eller Sony Bravia KDL-55W905A. Går i tænkeboks i weekenden også bliver det bestilt mandag ..;-) |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
For mig er valget klart:
Sony. Lavere fejlrate og software der er mere styr på. Klaus |
|
![]() |
|
Capi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 66 |
Tror også det bliver sony ..;-)
|
|
![]() |
|
avemestr ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-December-2012 Status: Offline Point: 104 |
Har Sony en lavere fejlrate end Samsung? Eller hører man bare om flere problemer med Samsung, fordi de sælger markant flere fjernsyn end de andre mærker?
Jeg tror du har ret i, at Sony har mere stabilt software. De er markant mere konservative end Samsung. Til gengæld ved jeg ikke, om der er "moderne" ting som Netflix, HBO, ViaPlay, YouBio og YouTube med fra "fabrikken" og om man kan selv lige smide Plex på osv. uden problemer fra en AppStore, hvis man køber et Sony-fjernsyn? Inden jeg købte mit Samsung var jeg lidt tøvende, da jeg også frygtede ustabil SW, men der har været minimum af problemer. Jeg er ellers også konservativt anlagt og vil også hellere have ting der fungerer stabilt end at føle jeg er ufrivillig beta-tester. Jeg er dog også blevet overrasket over, hvor meget jeg bruger de "fancy" ting, som jeg ikke havde forestillet mig, at jeg ville bruge, da jeg købte fjernsynet.
|
|
![]() |
|
Ingen "fancy" ting her :-) Kun netflix.
Tror Sony vinder pga.jeg syntes, at billedet ser helt fantastisk ud.. |
|
![]() |
|
avemestr ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-December-2012 Status: Offline Point: 104 |
Super (selvom du formentligt ender med at justere farverne en del i forhold til hvad du så i butikken).
Jeg vil lige understrege, at jeg ikke har aktier i Samsung (eller andre producenter). Jeg bemærker dog, at der vist kun er én tuner i det Sony fjernsyn? I så fald kan du ikke optage én ting, mens du ser noget andet. Det er måske ikke relevant for dig. Her på matriklen er vi dog glade for at kunne programmere optagelser via EPGen (elektronisk programguide) med 2 tryk, at man kan optage et program samtidigt med at man ser et andet, osv. Det var endnu en af de features jeg tænkte "den kommer vi aldrig til at bruge" inden jeg købte fjernsynet, men fordi det er så let, så er vi endt med at bruge den ret tit. Samsung fjernsynet er mere "gimmick-agtigt" end Sony, helt sikkert, men 2 tunere er nu rart i forhold til 1. Sjovt nok så jeg en oversigt over priser, hvor Sony havde vundet "bedste TV" og Samsung modellen havde vundet "bedste SMART TV".
|
|
![]() |
|
Vi har vores yousee boks og den er vi egentlig,meget godt tilfreds med.
Jeg kan få et udstillingsmodel (sony) til 10.500 billigt syntes jeg. Men skal man holde sig fra udstillingsmodeller?? |
|
![]() |
|
nalla ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2014 Status: Offline Point: 18 |
Købte selv Samsung UE46F8005 på grund af 2 tunere men men. Man kan optage 1 kodet kanal medens man ser en anden ukodet og vice versa, men hvis man optager en kodet kanal kan man IKKE samtidig se en anden kodet kanal.
Hvis det skulle vise sig at der er nogen der har en anden forklaring er jeg interesseret. |
|
![]() |
|
God Info nalla. Tror mere og mere det bliver Sony.;-)
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
JA! Samsung har en væsentlig højere fejlrate, end f.eks. Sony! M.v.h. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Nalla: ja, rigtigt med kanalerne. Dr er jo kun en kortlæser, og når den er i brug enten til Luve TV eller til optagelse så kan den ikke samtidig bruges til andet, det kræver to kortlæsere, det er der f.eks i Panasonic TVer. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Onkel Dunkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Marts-2010 Sted: Vestfyn, DK Status: Offline Point: 55 |
Har et F8005 i 55'' og er supertilfreds. Mange fede funktioner og samtidig kan man sidde i en vinkel - vi har en stor stue - temmelig meget skråt for og alligevel have have et rigtig godt billede, uden gråtoner eller uskarpheder overhovedet..
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |