recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af Samsung (Newbie)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til køb af Samsung (Newbie)

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
nalla Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Marts-2014
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nalla Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2014 kl. 00:22
Da jeg var ude at se på Samsung F8005 hang der et Sony ved siden af og hvilke farver det havde uha da, så hvis min kone havde været med ville hun sige at det skulle være det, men det blev det så ikke. Da jeg kom hjem med Samsungen var det da også bare at indstille det til de farver jeg/vi syntes om, det var ikke det store problem.
Til top
Onkel Dunkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Marts-2010
Sted: Vestfyn, DK
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onkel Dunkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2014 kl. 18:03
Tillykke med din nye fladplade.. Clap
Håber at du bliver lige så glad for din, som jeg er for min 8005..

/OD
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2014 kl. 04:00
Nu når der bliver snakket om twin tuner og andre features. Så er der også en anden mulighed end LG, Sony og Samsung - F.eks. er der bl.a. Panasonic's DT60 (2013 model)
Som jeg selv er en yderst tilfredse ejer af.
Det har udover twin tuner, et rigtigt lækkert og behageligt billede, okay smart tv, brugervenlig menu struktur (med mulighed for finjusteringer/kalibrering af billedet), 3HDMI, 3 USB, Wifi og Ethernet tilslutning, Dvb-C, T2 og S2 oma. ting
Derudover også et rigtigt flot TV, hvis udseende vil pryde enhver stue.
Ang. sort niveau, som jo de fleste LED har lidt problemer med, så har jeg efter en del forsøg med forsk. indstillinger, kommet frem til et yderst seværdigt billede på dette fede TV. hvor sort er sort og farverne gengives superb.

Og 47" modellen fås til en rigtig god pris - set ift. at du får et af Panasonic's top LED TV.
Faktisk mener mener nogle (bl.a. visse Panasonic center medarbejdere), at det billede mæssigt overgår WT60'eren, som er den absolutte topmodel i LED kategorien.

Bl.a. har Bilka.dk og proshop.dk et TX-L47DT60Y til 8999 kr. - på lager lige pt.
I know - det er hverken 50" eller 55", men til en ganske alm. stue - er et 47" helt fint efter min erfaring.
Kan godt være alle de selvbestaltede såkaldte eksperter og diverse testfreaks, mener at jo større jo bedre. Men det har de aldrig kunnet og får heller aldrig overbevist mig om.
Jeg synes at 42" er en passende størrelse til en alm. stue med alm. siddeafstand. Grunden til, at jeg her for nyligt anskaffede mig et 47"DT60, var ene og alene fordi, det var billigere end 42" udgaven. 
Du kan evt. læse lidt mere facts om det her. Flatpanels.dk har vist også et review af DT60'eren
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2014 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Bl.a. har Bilka.dk og proshop.dk et TX-L47DT60Y til 8999 kr. - på lager lige pt.
I know - det er hverken 50" eller 55", men til en ganske alm. stue - er et 47" helt fint efter min erfaring.
Kan godt være alle de selvbestaltede såkaldte eksperter og diverse testfreaks, mener at jo større jo bedre. Men det har de aldrig kunnet og får heller aldrig overbevist mig om.
Jeg synes at 42" er en passende størrelse til en alm. stue med alm. siddeafstand. 

Nu får du jo din egen mening til at lyde som om det er det eneste rigtige at vælge. Vi er heldigvis forskellige.  og hvad er en almindelig stue med alm siddeafstand???
Jeg ville aldrig gå ned i størrelse på tv, hvis der er plads til et feks 55"   Det gør altså oplevelsen bedre, og det kan man ikke ændre på.

Er jo også forskel når man er i en biograf sal med plads til 50 eller 1000 personer. Størrelsen på lærredet og afstanden gør altså en forskel.

Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2014 kl. 16:18
Henrik B: Du skriver:
JA! Samsung har en væsentlig højere fejlrate, end f.eks. Sony! Citat slut

Interessant. Har du et link til dette udsagn?
Til top
O'Riley Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Januar-2009
Sted: Århus, Denmark
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér O'Riley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2014 kl. 23:22
Det er nu en halvgammel tråd du har vækket op her :)

Kan dog tilføje at f8005 fås i Elgiganten næstved i morgen til 8888,-... Super åbningstilbud, ærgeligt jeg ikke bor på sjælland.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu