|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|||
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1251797073 her er en fin test. 200hz er lidt smag og behag. Men jeg synes billedet bliver lidt kunstig. samt der kan opstår regnefejl. 200hz bruges fordi et lcd panel af natur er langsomt, 200hz skal så give et mere flydende billede. har dog kun set deres 100hz system, men 200hz er åbenbart ikke bedre. Men sony er så dem som levere et bedre system af slagsen. Redigeret af xcardman - 16-Oktober-2009 kl. 09:23 |
||||
![]() |
||||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|||
Og da plasma er meget hurtigere end LCD har det ikke brug for sådan noget - NOT! Det er noget vrøvl at sige at 200Hz skal kompensere for LCD's teknologi. Disse systemer findes på både plasma og LCD og skal kompensere for teknologiske ulemper i signalet. Ved 50/60Hz kan øjet opfatte ryk ved hurtige panoreringer, det gælder både plasma og LCD. Derfor udvikles disse teknologier (flere Hz, IFC, scanning osv.) til såvel plasma som LCD for at give indtryk af mere "flydende" billeder. Om man så kan lide det og opfatter det som en forbedring er så en smagssag og det gælder igen både plasma og LCD. |
||||
![]() |
||||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|||
hvorfor begynder du og snakke om plasma. er det ikke en lcd skærm vi snakker om. min nabo har en 40w5500 som jeg har været med til at indstille. så ja det er en smagssag. Men et lcd panel er langsomt af natur, det er ikke en smagssag. |
||||
![]() |
||||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|||
For at anskuelig gøre at det er noget vrøvl at sige at 200 Hz på et LCD skal kompensere for en svaghed i LCD teknologien. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
glem det, trådstarter er nok ligeglad |
||||
![]() |
||||
hypersnap ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() |
|||
Men er de penge værd at smide i Z5500 frem for den anden, for den almindelige bruger? Redigeret af hypersnap - 16-Oktober-2009 kl. 11:46 |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
prøv at går i et sony center. har ikke set en z5500. en z5500 er sikkert bedre, men om den så er mere prisen værd. er nok lidt op til en selv at vurdere men vil helt klart anbefale noget digitalt tv. analog er ikke særlig godt på en fladskærm. |
||||
![]() |
||||
hypersnap ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() |
|||
Nej jeg ved godt signalet stinker på analog, men som sagt er jeg en almindelig bruger, har endda kun grundpakken Men når det kommer til afspilning af DVD og HD vil da selvfølgelig have det bedste. Mit samsung syntes jeg ikke levede op til mine krav (LE40A559)..Billedet er dårligt ved bevægelser i Full HD. |
||||
![]() |
||||
Stefan V ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2008 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 700 |
![]() |
|||
Jeg har studeret begge tv i butikkerne, dog ikke haft dem hjemme. Z5500 har klart et bedre billede, men jeg vil ikke sige at det retfærdigør merprisen, medmindre man går meget op i billedet. Personligt ville jeg nok spare pengene og købe noget ekstra lyd eller en BD afspiller i stedet for.
|
||||
Med Venlig Hilsen
Stefan |
||||
![]() |
||||
Kruse ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-September-2006 Status: Offline Point: 13 |
![]() |
|||
Hvad sker der efter d. 1/11? Jeg er i samme situation som tråd starter, og regner med at hente en W5500 en af dagene i Sony Center, men hvis Z5500 kommer på tilbud er det da interessant.
Husk at de 6.999 er til forhandling ;) Redigeret af Kruse - 16-Oktober-2009 kl. 15:51 |
||||
![]() |
||||
wiesel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2008 Sted: Valby Status: Offline Point: 207 |
![]() |
|||
Købte mit til 7199 i Sony Center Lyngby... Kunne godt have fået det 2-300 kr. billigere i føtex, men i Sony Centeret fik jeg 2 års fuld garanti inkl. pixel og de henter det også for mig hvis det går i stykker.
|
||||
![]() |
||||
Mich72.dk ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() |
|||
Jeg har et 40w5500 100hz, da jeg anbefalede et sony til min veninde, blev det til et 40Z5500 200hz, som jeg skulle indstille for hende. Det "virker" mere rolig i billedet, både analog og digitalt.
mener det er godt givet ud. |
||||
WD-TV, BoxeeBox. 50" i stuen, 40" i soveværelset, 27" på badværelset. Pc-Selvbyg-3770k.
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |