|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Don-Siggi ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2011 Sted: Skovlunde, DK Status: Offline Point: 1 |
![]() Sendt: 28-November-2011 kl. 14:42 |
Hej allesammen!
Jeg er ny herinde, men jeg tænkte at I måske alligevel havde lyst til at hjælpe en newbie som mig ![]() Jeg skal købe et TV som skal erstatte mit ældre 32" LG (ikke Full HD). - TV'et må helst ikke koste over 7000 kr. (Det må meget gerne være billigere!) - Der skal helst være 3D funktion. Kommer ikke til at bruge det konstant, men gad godt at have denne feature. Og helst Passiv 3D! (Da brillerne er billigst - og man kan bruge den nye smarte Dual Play funktion) - Jeg sidder ca. 3 meter fra skærmen - Jeg skal bruge skærmen til Playstation 3, bluray film (på PS3), 3D film OG spil (På PS3) og alm. TV-kanaler (evt. et par i HD) - Det behøver ikke at have verdens bedste højtalere, da jeg for det meste bruger mit anlæg via optisk tilslutning - Jeg skal også tilslutte min iMac via Mini Displayport > Hdmi . (Men det er kun en funktion jeg skal bruge til at se film fra min Mac, og ikke til alm. brug. - Jeg har Apple TV, så jeg tror ikke jeg behøver Smart TV featuren Da LG og Phillips begge understøtter passiv 3D, har jeg fundet disse to modeller: LG 47LK950N til 4.990 kr. i Elgiganten i denne uge og LG 42LW650W til 6.869. Sidst nævnte har fået gode anmeldelser i Taenks fladskærmstest. I følge den app der er herinde på Flatpanels, hvor man kan teste hvor tæt man skal sidde på skærmen, ville jeg ikke kunne se forskel på 720p og 1080p på en 47" skærm. Så betyder Full HD noget for mig? Men hvis I mener at jeg har brug for et andet TV, evt. uden Full HD, uden 3D eller med Aktiv i stedet for Passiv 3D. Så kom gerne med at forslag. Fordele jeg kan se ved LG 47LK950N: - Billig - Større Fordele jeg kan se ved LG 42LW650W: - HDMI 1.4 (Gør det en forskel for mig) - Smart TV (Ikke sååå vigtig - måske når man skal opdatere TV'et?) - 4 Hdmi porte (Hvilket er det antal jeg skal bruge .. det andet har kun 3) - 200 Hz TruMotion (hvor det andet har 100) http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigante nDK-Site/da_DK/-/DKK/ViewProductCompare-Show?products=47LK950N@store-e lgigantenDK|42LW650W@store-elgigantenDK UNDSKYLD at dette indlæg er så langt!!!!! Håber virkelig at der er nogen der gider at svare mig Mvh. Siggi
|
|
![]() |
|
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
![]() |
LG950
er billig, og test er ikke prangende Se www.flatspanels.dk se test |
|
E.L.
|
|
![]() |
|
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
![]() |
Har nogenlunde de samme ønsker og forbehold som dig ift. features og muligheder.Og er selv en snarlig mulig køber af LG 42LW650W, som har fået rimelig okay kommentarer i flatpanels.dk test af det - og skulle efter sigende være et godt bud på et udemærket TV i 7000 kr. klassen.
Desuden er det også en hel del billigere i strøm end mit nuværende og ca. 4år "gamle" Plasma tv. Hvilket imo også er en faktor, især når elpriserne endnu en gang, sikkert får et pænt nøk op af !
|
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |