recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af tv..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til køb af tv..

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
the_rieper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 545
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 23:54
Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

Til streaming delen er Samsungen klart bedst. I deres nye TV har de udviklet
en "Chelsea chip" som gør menuer og input skift går lynhurtigt forhold til
andre mærker hvor man skal vente flere sekunder før den skifter kanal eller
input.
Desuden er billedekvaliteten på deres LED skærme kanon god set i forhold
til andre LCD i samme prisklasse.

Nu er det altså de færreste tv hvor du skal vente i sekunder før tv'et skifter input/signal. Nu har jeg selv eget pioneer og har flere kammerater med panansonic og der har aldrig været nogen ventetid, hverken i menuer, kanal- eller inputskift. Er enig med dig i at samsungs nye LED lcd skærme er bedre end de fleste andre lcd'ere i samme prisklasse, men det betyder ikke at de er bedre end hverken 850/855'eren eller v10'eren..
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:

panasonic 42v10 bruger så også dobbelt så meget strøm som det fra samsung.

Er det plasmaet eller LED tv'et fra samsung du hentyder til?
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af jnvir jnvir skrev:

Oprindeligt skrevet af Stefan V Stefan V skrev:

En sony kdl-40w5500 kunne også være en mulighed?
Jeg ville selv sige at billedet står godt og der er også mulighed for streaming.
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1239 889891

Du har helt ret, men her på sitet er det ikke velset at tale pænt om andre produkter end Panasonic-produkter.

Den bemærkning forstå jeg ikke, i vil anbefale et dårligere tv end trådstarter selv forslå. trådstarter spørger efter et som måske er bedre. Vi kommer med nogle foreslag. der i blandt en LG som også er bedre end sony w5500.
Til top
clear Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-September-2008
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 09:23

Den eneste fordel jeg kan se er at W5500 har virkelig god "bevægelsesstyring", men mit samsung Plasma TV slår det alligevel selvom det kun er ret godt i den retning.

Mit plasma har 100 hz, og det er ikke rykkende som på et 50hz Philips, som iøvrigt ville drive mig til vanvid efter 10 sekunder... (Det er fuldstændigt sindsygt at folk kan holde det ud.. her tænker jeg på 42pfl5604H)...men 100 hz plasma er alligevel ikke så godt som et sony w5500 til at styre bevægelser. Nogle 50hz har faktisk noget bevægelseskompensering f.eks 40v5500 (V model) og nogle sharp tv.

Tilgengæld er mit 42" plasma-digital-billede skarpt på 1,5 meters afstand og jeg skal kigge godt efter hvis de mikroskopiske ryk skulle genere mig. Har kun én gang bemærket at nogle bogstaver i bevægelser stod en smule sløret ved en bestemt hastighed... og jeg kigger grundigt efter fejl.

Redigeret af clear - 28-Juni-2009 kl. 09:35
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 09:34
hvad er det for et samsung plasma tv. ikke alle plasma er gode.
Jeg kan ikke holde ud og se på et billede med motionflow, men vi er jo forskellige. IFC på et plasma gider jeg alså heller ikke og se på. Tv udsendelser er jo dem som laver hakkeri og ikke ens tv. på mit pioneer og tidligere pan px80. alt kører jo fint på blu-ray og dvd.

Redigeret af xcardman - 28-Juni-2009 kl. 09:37
Til top
clear Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 09:39

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Jeg kan holde ud og se på et billede med motionflow, men vi er jo forskellige. IFC på et plasma gider jeg alså heller ikke og se på. Tv udsendelser er jo dem som laver hakkeri og ikke ens tv.

Jeg har nævnt det et par gange herinde på det sidste, men det er en ps42b450 Plasma fra Fleggaard til 4499 kr... og med yousee (viaccess) CAM fra strong kan jeg ikke finde fejl i billedet...absolut ingen fejl. Ikke engang på SD kanaler. Lidt sløret billede tæt på, da opløsninngen jo er lav på SD kanaler... men ingen fejl.... og sort på skærmen er sgu sort når solen er ved at gå ned... Sidste års "A" modeller havde et rødligt skær når den viste sort, men det er forsvundet i år........ men plasma duer godt nok ikke når solen står lige ind på det... så er det gråt, ligesom som på de gamle billedrør.

Min selector med HDMI laver slet ikke den billedkvalitet som plasmaens indbyggede DVB-C tuner gør.

Redigeret af clear - 28-Juni-2009 kl. 09:44
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af clear clear skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Jeg kan holde ud og se på et billede med motionflow, men vi er jo forskellige. IFC på et plasma gider jeg alså heller ikke og se på. Tv udsendelser er jo dem som laver hakkeri og ikke ens tv.

Jeg har nævnt det et par gange herinde på det sidste, men det er en ps42b450 Plasma fra Fleggaard til 4499 kr... og med yousee (viaccess) CAM fra strong kan jeg ikke finde fejl i billedet...absolut ingen fejl. Ikke engang på SD kanaler. Lidt sløret billede tæt på, da opløsninngen jo er lav på SD kanaler... men ingen fejl. 

Jeg ser også kun dvd blu-ray og lidt HD fra canal digtial. Filmen og serier er dog fine fra dvb-t hos mig. Men musik video og tv udsendelser fra tv2.
foreksempel liebhaverne har nogle dårlige panoreringer. Det havde jeg også på crt tv.
derfor skal man passe lidt på med om et tv  kører flydende eller ej.
motionsystemer er min verden kun lavet til at forbedre dårlige udsendelser en smule. Hvor sony 100hz godt nok er at de bedre.
100 hz er nok på et crt tv og et plasma.

Redigeret af xcardman - 28-Juni-2009 kl. 09:51
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 09:49

clear skrev:

Min selector med HDMI laver slet ikke den billedkvalitet som plasmaens indbyggede DVB-C tuner gør. 

der sidder nok heller ikke den bedste scaler i en selector, derfor oplever du nok en større forbedning. Har ikke selv kabel tv.

Redigeret af xcardman - 28-Juni-2009 kl. 09:49
Til top
truehorses Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-April-2009
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 09:53

Har denne tråd ikke mistet kursen

Trådstarter spørger om hjælp vedr køb af tv og IKKE en langhåret diskusion om panoreringer og rødligt skær

truehorses
LG50PS7000
Til top
clear Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af truehorses truehorses skrev:

Trådstarter spørger om hjælp vedr køb af tv og IKKE en langhåret diskusion om panoreringer og rødligt skær

Jo, Undskyld, men jeg er bare så begejstret for hvad man kan få for 4500 kr. så jeg synes alle skal vide det... og der blev jo foreslået et w5500 og diskuterde vi lige om det var et godt køb.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af truehorses truehorses skrev:

Helt enig. synes også at tråden skal komme tilbage på sporet! det er jo helt okay at anbefale et w5500 hvis man synes det er et godt tv. Ligsom vi andre anbefaler hvad vi anser som gode tv.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu