recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til KDL32V4500 DVB-T kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til KDL32V4500 DVB-T kanaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bjorno Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2008
Sted: Hellerup
Status: Offline
Point: 961
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til KDL32V4500 DVB-T kanaler
    Sendt: 15-September-2011 kl. 08:09
Nu synes jeg snart jeg har søgt vidt og bredt uden held og nu må jeg ty til eksperterne :-)

Jeg har foræret mit gamle KDL32V4500 væk. Selv har jeg kabeltv, men modtager vil bare nøjes med DVB-T gratis kanalerne.

Så vidt jeg kan se skulle der være en DVB-T MPEG4 tuner i dyret og der burde vel derfor ikke være problemer med at vise signalet, hvis der sluttes en antenne til.

TVet står nu på Amager, der er prøvet kanalsøgning med to forskellige aktive antenner begge af mærket Strong, men det kan simpelthen ikke finde så meget som en eneste kanal.

Har jeg overset noget? F.eks. forkert kanalsøgning eller lignenede (jeg tror det ikke, men man ved aldrig). Manualen har ikke været til megen hjælp.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2011 kl. 09:59

Det har været oppe før, det er vanskeligt at modtage fra indendørs antenne på Amager. Derimod er der ingen problemer med udendørs.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bjorno Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2011 kl. 10:16
Tak for det.

I forhold til kortet burde der dog alt andet lige være dækning (om end reduceret) og "Lynetten" ligger da heller ikke langt væk (om end Hove senderen gør).

Problemet er at jeg tvivler på lejerforeningen tillader man lige sætter en udendørsantenne op.

Burde en aktiv antenne ikke være i stand til at afhjælpe problemet (det har den så ikke kunnet her, men alligevel).

Hvad kunne en alternativ løsning så være? Nogen ideer?

Redigeret af bjorno - 15-September-2011 kl. 10:20
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2011 kl. 10:23

En alternativ løsning vil jo være KabelTV. Der kan også forsøges med en retningsbestemt antenne i stedet for en kompakt antenne, som ikke egner sig til dårlige modtageforhold.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bjorno Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2011 kl. 10:26
Ideen var jo netop at slippe for at betale Yousee for kabel :-)

Jeg vil prøve at kigge på en retningsbestemt antenne. Endnu engang tak for indsparket.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2011 kl. 10:34

Hvis der er KabelTV i ejendommen, så betaler man sikkert til det alligevel, uanset om det bruges eller ikke, der er ofte aftagepligt, og derved tvungen betaling.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu