recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til kompliceret hjemmebiograf setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp til kompliceret hjemmebiograf setup

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Schmidter Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-April-2010
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til kompliceret hjemmebiograf setup
    Sendt: 23-April-2010 kl. 21:57

Hej til alle! J Jeg overvejer kraftigt at lave mig en hjemmebiograf, men jeg har et allerede okay besværligt setup fra computer til mit fladskærmstv osv. Her kommer forklaringnen! J

Jeg afspiller alle blueray og film fra min computer, som er sat til min fladskærm. Jeg vil have så både min computer er sat til min fladskærm og til min projektor. Udover det har jeg en xbox 360 og en wii som jeg vil have sat til både fladskærm og projektor. Lyden får jeg indtil videre fra et minianlæg, som skal gå både op til min fladskærm som den gør nu, og også til projektor. J Jeg overvejer dog kraftigt hvis jeg skal købe en hjemmebiograf at investere i et godt sorround anlæg.

Er der nogen som kan hjælpe mig med hvad jeg skal bruge til det her komplicerede setup? J

Vh en elektronik nørd i nød

Til top
taalmod Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2008
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2010 kl. 09:32
Har du overvejet at køre signalerne forbi en receiver først?
Jeg har overvejet noget lignende (dog med andre afspillere), hvor jeg har flere afspillere, men kun vil have ét signalkabel til fjernsynet.

Planen er så at sende alle signalerne ind i receiveren, der så sender dem ud via hdmi til fjersynet.
For at kunne lykkes, kræver det at receiveren kan tage et vilkårligt signal på vej ind og ændre det til et hdmi-signal på vejen ud.
Det er noget flere receievere kan, hvis bare man er opmræksom på at checke inden køb,burde det ikke være svært at finde sådan en.

Hvis ikke receiveren har 2 hdmi-udgange, er det også ok, i så fald kan du købe en y-splitter, så du kan få signalet ind på både tv og projektor.

God fornøjelse Smile
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2010 kl. 09:42
Du kan enten sende dit Signal gennem en reicerver på HDMI/Component og så vælge en receiver med 2 HDMI udgange eller sætte en HDMI splitter op efter din receiver.

Jeg styrer alle mine indgange via min Onkyo receiver (andre mærker kan også bruges) herfra bliver signalet ud via HDMI. Men da jeg både har TV og projektor er der sat en HDMI splitter op, så signalet sendes både til TV og projektor samtidig. http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_splitter/lindy_hdmi_13b_aktiv_forstaerker_splitter_1_til_2_2947_da.html

Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2010 kl. 12:18
Hej Schmidter
Velkommen til.
Der er en DVDO Edge Duo scaler, der vist kan samle det hele.
Med den mængde isenkram du har er det måske en retning du kan bruge.
Mvh FNørd

Redigeret af FNørd - 24-April-2010 kl. 12:21
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
Til top
Simon Begynder Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2010 kl. 15:22
Jeg kører også alle mine signaler gennem en onkyo tx-nr3007, den har alt det du har brug for ;) 2 hdmi udgange, og opskalering af sd signaler og så køre dem ud gennem hdmi :) men dit reciver valg kommer meget an på pris :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu