recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til langsom komputer!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til langsom komputer!

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 16:51
Jeg tror du skal smide alle dine antivirus programmer mv. ud, og prøve WSE. Jeg har selv to gamle xp computer. (Begge har omkring 1,8 Ghz processer (intel pentium 4) og den ene har 512 MB Ram, mens den anden kun har 480 MB Ram.) Jeg har investeret i norton antivirus til min nye bærbar og installerede det også på den ene xp computer, med det resultat, at den dårlig nok kunne slæbe sig selv. Jeg prøvede WSE og nu kører det bare derudaf (=i forhold til både Norton, Bullgaurd og AVG). 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har haft den samme stationære i 3 år nu. Intel dual core 1.86, 2 GB ram, 250 GB HD.

Er der noget jeg kan gøre? Synes nemlig den er blevet meget langsommere. Står over for fornyelse af Bullguard Abb, men det kan måske betale sig at droppe det. Har nemlig også Ad-Aware, Ad-Watch, og Spybot og Spybot for blind users.

Tænker lidt at alle de virus programmer dræner den for kræfter.Confused

Det tror jeg også

Med mindre at du virkeligt vil smide en masse arbejde i at rydde op, vil jeg foreslå en reformattering.

WSE vil jeg ikke anbefale, da jeg har oplevet at den sløver lidt ældre computere ret voldsomt. Avira er min favorit. Og så hold dig til 1 antivirus program.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 16:54

Vilhelm@ Det ser rigtig interessant ud Big smile

Kan se at jeg har 88% ledig plads på HD, så det er ikke derfor

Der kan være mange grunde til at ens computer kommer til at virke/er langsommere. Kunne forestille mig at din registrerings database ikke er det pæneste sted efter 3 år med masser af installationer/afinstalltioner som ikke lige fik fjernet det hele :)

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af urup urup skrev:

Jeg prøvede WSE og nu kører det bare derudaf (=i forhold til både Norton, Bullgaurd og AVG). 

AVG blev "ufatteligt tung" for cirka 2 år siden. Norton og McAfee har altid været det.

Avira har jeg gode erfaringer med - prøv den.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Point: 332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 17:16
Slå dig sammen med 2 andre familie medlemmer og køb W7 Home Premium DK Family Pack, det bliver 400.- til vær, ikke meget mere end du var villig til at betale for Virus program, og brug så et af de forslåede gratis programmer, jeg vil foreslå WSE. W7 er så nemt at installere at alle kan, og du virker ikke teknik forskrækketWink Når det bliver aktuelt, kan du jo spørge om en guide, så skal jeg med glæde skrive den bedste måde at installer W7 på ( min måde ) Smile reparere på en Win XP bliver aldrig godt, der skal ny installation til , og så kan du lige så godt tage springet til W7.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 17:39
Lav en formattering. Det er gratis men tager lidt tid at gøre. Lad være med at købe nyt - du køber vel heller ikke ny bil hver gang du får en punktering?
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 18:06
Der er ingen grund til at smide computeren ud. Den er fin til almindeligt brug, lige som den altid har været. Hvis du har mod på det vil jeg anbefale dig at geninstallere den og smide dine tunge og dyre antivirusprogrammer på porten. Microsoft security essentials er ganske udmærket, er gratis og ikke så tungt som softwarepakkerne fra de store udbydere.
Endvidere vil jeg anbefale dig at benytte crapcleaner der også er gratis til at rydde op på PCen en gang i mellem. Crapcleaner kan også bruges til at deaktivere unødvendig programmer der starter op sammen med windows. Det kan gøre en stor forskel hvis man ikke er opmærksom på det. Hvis du geninstallerer, så husk at køre windows update.

Hvis du ikke vil geninstallere så slet antivirusprogrammerne og installer WSE. Installer crapcleaner og få ryddet op på computeren. Under Værktøjer  > Opstart i crapcleaner kan du deaktivere opstartsprogrammer som du ikke har brug for. Det er ikke altid nemt at se hvad der er til hvad så brug google til at bedømme om det er noget vigtigt. Hvis du er i tvivl så spørg eller lad det være.
Med lidt held og lidt tålmodighed kan du sikkert få PCen på benene igen.

MVH
tvkartoffel

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 19:35
Jamen det bedste ville nok være en formattering. Problemet er at der ligger mange billeder og dokumenter, som jeg ikke kan undvære, og jeg har IKKE backupConfused

Og så må jeg se at få fat i en Win7 kan jeg seBig smile
Til top
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Point: 332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 19:56
Og en ekstern harddisk, til backup Wink
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 19:57

Jamen det bedste ville nok være en formattering. Problemet er at der ligger mange billeder og dokumenter, som jeg ikke kan undvære, og jeg har IKKE backupConfused 
Og så må jeg se at få fat i en Win7 kan jeg seBig smile

For nylig brugte jeg mit batteri af metoder til at få en ufattelig langsom pc med Win XP til at køre igen. Det lykkedes ganske godt, selv om den kun havde 500 MB RAM. Det vigtigste i oprydningsfasen viser sig gerne at være at få styr på hvilke sikkerhedsprogrammer der kører på maskinen, og hvor mange programmer der kører fra start. Dertil kommer oprydning som bl.a. CCleaner er god til, og ca. 30 andre ting som jeg redegør for i min vejledning.

Redigeret af Vilhelm - 08-November-2010 kl. 20:03
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 20:03
Når du har 88% tilbage af en 250 gb hdd, så har du brugt ca. 28 gb hvis jeg kan regne rigtigt (af faktisk størrelse på harddisk = 232 gb)

Jeg vil skyde på du har mindre end 10 gb du ikke kan undvære. Til det kan du oprette en bruger på dropbox eller brænde 2 DVD-skiver. Så er du sikret. 

Essensen er at du ikke behøver spendere en masse penge på nyt grej. Måske der er en i Vejle som vil hjælpe dig med processen- var det i aalborgområdet kunne jeg nok blive overtalt til at gøre det.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2010 kl. 20:08

Det skulle vel være hurtigt nok at tage ud, og ligge ind igen bagefter. Sådan noget skulle jo også ligge på en seperat disk eller partition.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu