recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til LCD køb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til LCD køb

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
SBS2077 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 00:09

Er det sådan et her : http://www.pricerunner.dk/pi/2-1215536/TV/Panasonic-Viera-TX-P42S10-Produkt-Info

Til ca. 5650 kr. ?
Vil det være meget bedre end f.eks det Philips 42PFL7404H som jeg har kigget på ?
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 00:46
Jeg troede bare at LCD efterhånden var blevet bedre end plasmaskærme og strømforbruget var meget mindre og "man hører jo" at plasma er "på vej ud" og er forældet..? Wacko 
Er der evt. en tråd om "LCD Vs. Plasma" ?

Problematikken er ikke statisk, der er ikke en statisk tråd - det nyeste er nok denne tråd.

Plasma var faktisk på vej ud, troede vi/man, men Panasonics seneste udspil på plasma der ryder de sidste to vigtige problemer ved plasma ad vejen ( hvis det man lover holder ), vender sagen 180 grader.

Er man i markedet for en 40" eller op, mener jeg klart man skal afvente de nye Pana plasma - forskellen ift 2009 vil være signifikant. Men også på LCD er der store nyheder.

Bedøm selv:
http://panasonic.net/avc/viera/us2010/viera_innovation/index.html
Til top
SBS2077 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 00:58
Ok jeg prøver at kigge på det, men vil det ikke altid være sådan, at hvis man venter lidt, så kommer der ALTID noget bedre ?

Så får man jo aldrig købt noget Ermm
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 01:22
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Jeg troede bare at LCD efterhånden var blevet bedre end plasmaskærme og strømforbruget var meget mindre og "man hører jo" at plasma er "på vej ud" og er forældet..? Wacko 
Er der evt. en tråd om "LCD Vs. Plasma" ?

Problematikken er ikke statisk, der er ikke en statisk tråd - det nyeste er nok denne tråd.

Plasma var faktisk på vej ud, troede vi/man, men Panasonics seneste udspil på plasma der ryder de sidste to vigtige problemer ved plasma ad vejen ( hvis det man lover holder ), vender sagen 180 grader.

Er man i markedet for en 40" eller op, mener jeg klart man skal afvente de nye Pana plasma - forskellen ift 2009 vil være signifikant. Men også på LCD er der store nyheder.

Bedøm selv:
http://panasonic.net/avc/viera/us2010/viera_innovation/index.html

Det er sgu DIG som har troet plasma var på vej ud her på foraet. Stop dog med de postulater!
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 06:58
Oprindeligt skrevet af SBS2077 SBS2077 skrev:

Ok jeg prøver at kigge på det, men vil det ikke altid være sådan, at hvis man venter lidt, så kommer der ALTID noget bedre ?

Så får man jo aldrig købt noget Ermm

det har du helt ret i.

fakta er

du vil have et nyt 42 tommer tv og det må ikke koste mere end 6500 kr.

der er en pan s10 det bedste bud.
Ja lcd er blevet bedre, men i prisklassen som er langt over 6500 kr.

De nye panasonic bliver sikkert nogle rigtig gode skærme, men det er alså deres topmodeller hvor forskellen vil være meget større. Kender ikke prisen med vil gætte på cirka 14.000 for 42 tommer G20.
deres topmodel med ny fosfor og filter er bygget til 3D og skærmene fåes kun fra 50 tommer og opefter.
Ingen ved hvad den nye fosfor betyder, men panasonic har købt alle rettighederne fra et kuro panel (pioneer). Det har de så udviklet på.
netop på ces 2010 var det en pan vt25 model som blev udnævnt som bedste produkt
Nej ingen på dette forum har troet plasma var på ud(kun nogle få). Når man kan få en 50 tommer oled skærm til en rimelige penge. så er både lcd og plasma på vej ud.
LG samsung og panasonic kommer alle med nye plasma skærme i 2010

er opstået fordi pioneer har stoppet deres prodution af plasma skærme, samt de større kæder i Danmark stort set kun sælger lcd skærme.
grunden til er en lcd ser bedre i en butik og et lcd panel er billigere og producere.
Alle sælger bruger så det argument at plasma bruger mere strøm og lcd og især LED er bedre.
så er led alså blevet en ny skærmteknologi. Nej det er stadig et lcd med led belysning og skærmene bliver tyndere og bruger mindre strøm.

den eneste jeg lige kan se fremfor en s10 er en sony 40w5500. Men den har stadig de problemer som lcd altid har haft med uens lys og så videre. 

det er det rigtige link du har fat på

Redigeret af xcardman - 19-Januar-2010 kl. 07:18
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 08:34
Så lige på et andet forum du kan få en 42x10Y til 4000 kr i el giganten
en rigtig god skærm og så til de penge.

har en anden som også har kigget efter en skærm i samme prisklasse.

Redigeret af xcardman - 19-Januar-2010 kl. 08:35
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 08:38
Tror roligt du kan regne med at den skærm er revet væk fra alle deres butikker!
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 08:42
Kan du ikke få en plasma som de nye G-modeller, da hold dig til LCD. Billedet ved ambient light er ganske enkelt for ringe på plasma.

Redigeret af JA - 19-Januar-2010 kl. 08:43
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 08:47

@JA: Hvad snakker du om? Du kan da ikke komme med sådan et postulat uden at fortælle hvorfor du mener det?

PS. Jeg er desuden langt fra enig!
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 08:54
@xcardman
deres topmodel med ny fosfor og filter er bygget til 3D og skærmene fåes kun fra 50 tommer og opefter.

Den nye celle teknologi og filter til antireflex ( neoPDP ) er i alle 2010 modellerne undtagen den billigeste, dvs er i modellerne V, G og S.
http://panasonic.net/avc/viera/us2010/

@strange
Det er fakta at plasma performer dårligt ved ambient light, man behøver blot en tur i Elgiganten for selv at konstatere hvordan plasma står med udviskede farver, manglende kontrast og med irriterende reflektioner fra lamperne i loftet.

Jeg anbefaler klart at man venter til de nye modeller kommer, forbedringen uanset man sammenligner med dagens LCD eller plasma er signifikant ( hvis de lover hvad de holder ). Vi taler ikke om det sædvanlige reklamegas - signifikant !

Redigeret af JA - 19-Januar-2010 kl. 08:58
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 08:59

Men hvem har en belysning som i el giganten. Manden har et plasma i forvejen

lade os nu se test af de nye panasonic og prisen blever langt over de 6500 kr
Til top
SBS2077 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 23:25
Hej igen
Jeg var så i El-Giganten og kigge på TV-er i dag.
Der var jo en masse at vælge imellem, men især 3 modeller synes jeg var rigtig gode til mine øjne.

Der var en 42" Philips LCD (42PFL8404H)
Den stod med et knivskarpt billede på, super flot. Det var bare ikke det samme billede som de andre TV-er havde på, så mon ikke det var noget BlueRay eller noget. 
Kostede 8.999 i El-Giganten og det kan købes for 7.021 ved Getmore incl. porto.

Så var der 3 stk. LG. (vi har LG i forvejen og har altid været meget tilfreds med det)

42" LG LCD (42LH4000)
Kostede 6.999 ved El-Giganten og er set til 5.355 andet sted.

47" LG LCD (47LH4000)
Kostede 7.999 ved El-Giganten og er set til 7.114 andet sted.

42" LG LCD (42LH5000)
Kostede 8.999 ved El-Giganten og er set til 6.483 andet sted.

Især den sidste var rigtig flot synes jeg, så jeg tror det bliver den der bliver vores næste TV Smile

Noget helt andet jeg ikke helt kan forstå, er den STORE prisforskel på det samme TV....?
F.eks.
Philips 47PFL5604H
Wupti = 5.999 kr.
El-Giganten = 7.394 kr.
Expert = 10.999 kr.

Så man kan altså spare 5.000 ved at købe dette TV et sted frem for et andet sted.
Så kan man jo snakke om service og så videre, men det berettiger vel ikke en næsten dobbelt pris ? Jeg ved godt hvor jeg ville købe dette TV Wink

Mvh.
Søren

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu