recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til LCD køb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til LCD køb

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Kan du ikke få en plasma som de nye G-modeller, da hold dig til LCD. Billedet ved ambient light er ganske enkelt for ringe på plasma.

Hvad er "ambient light" ?
Det står ikke på nogen af mine lamper....
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 14:11
En tusse extra for en 8404 er godt givet ud ift en 5404.

Redigeret af JA - 20-Januar-2010 kl. 14:14
Til top
SBS2077 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 00:04
Hej

Fooork hvor er det svært at beslutte sig om et skide TV Wacko Dead Pinch

Men nu skal jeg ind og kigge i El-Giganten igen på fredag.
Jeg har også lige set at de åbenbart har sat prisen ned på det Philips 42PFL8404H.
Så nu koster det KUN 7.299 kr.
Så de må da lige have slået 1700 af på 1 dag Tongue Fandme godt jeg ikke købte det i går ha ha ha LOL

Nååh, jeg skal nok lade jer vide hvordan det går fredag.

Mvh.
og tak for hjælpen itv.
Søren

Redigeret af SBS2077 - 21-Januar-2010 kl. 00:05
Til top
SBS2077 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 00:22
Hej igen

Jeg var i Expert og Fona og sidst i El-Giganten og se på TV-er.
Jeg var på forhånd ellers meget meget interesseret i det 42" LCD Philips 8404, men det skuffede
faktisk. Det viste da flot Blueray, men det gjorde de jo alle sammen. Men på alm. digital TV var det faktisk ikke så imponerende, det var der faktisk ikke rigtig nogen LCD-er der var.
I mine øjne altså... Faktisk synes vi at de LCD-er vi så på, faktisk havde et dårligere billede end
vores 4-5 år gamle plasmaskærm Confused En LG PX5 42" som vist kun er 50 hz.

Der var nogle plasmaer der havde bedre billeder på det alm. digitale TV signal...
Det var noget LG især at vi var mest imponerede af. (er vi mon forudindtaget) Wink

Er det mon fordi vi er vant til at kigge på vores plasma der hjemme at vi synes bedst om plasma ?

Hvilke plasmaer vil i anbefale mig at kigge på med følgende kriterier...
Max 8.000 - 8.500 kr.
42" - 46"
Full HD
MPEG-4
DVB-C + DVB-T
Min. 100 hz
Min. 3 x HDMI

Jeg har selv kigget lidt på følgende :
Panasonic TX P42G15F (koster ca. 8.500)
Panasonic TX P46S10E (Koster ca. 7.100)
LG 50PS8000 (er dog 50" og koster ca. 8.500) Er dog stadig smallere end mit 42" plasma LOL

Mvh.
Søren
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 11:05
Hej , ja et G15 er da et godt bud , hvis du vil ofre lidt flere penge kan et 46"G15 fås til 9975kr i hifiklubben http://www.hifiklubben.dk/produkter/fladskarm/plasma-tv/. LG er et flot tv , men har desværre en tendens til retention , du kan evt læse en test her http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1248420881...
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
SBS2077 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 11:38
Hej hopgreve
Tak for dit indlæg Wink
Jeg har kigget på den der test af LG50PS8000.
Der står i konklusionen bl.a. "Midlertidig burn-in (retention) ikke helt elimineret".
Der står samtidigt "PS8000 placerer sig samtidig et niveau eller to under både Samsung B850 og Panasonic V10"
Så gik jeg ind og kiggede på f.eks testen af Samsung B850...
Og der stå der både "En anelse Fosforslør" og "En anelse retention" og så er der mange klagesager med brummelyde fra TV-et. Så der er jo ting ved alle TV-erne at der ikke er helt perfekte. Jeg ved bare 100% sikkert, at min kone ikke kan leve med et TV der brummer, det har vi prøvet og det TV havde vi i ca. 1½ dag Confused Hun kan høre en flue slå en skid i den anden ende af huset, hvor jeg der imod nok er halvdøv (og ligeglad) Embarrassed
Måske jeg skulle kigge efter den der Panasonic TX P42G15F. Jeg kan dog ikke lige finde en test af dette TV, er der nogen der kan hjælpe med det ?

Mvh.
Søren
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 12:57
Hej , " alt andet lige " burde et G15 preforme midt imellem et G10 og et V10 , og her kan du læse anmeldelserne på flatpanels....
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
SBS2077 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 22:16

Hej igen.

Efter lidt mere søgen rundt omkring... Wacko Man skal jo ikke købe det første og det bedste man ser Wink

Så er jeg blevet meget interesseret i et der hedder : Panasonic TX P46S10E
Det får jo meget god omtale de forskellige steder jeg har set og prisen er jo også god.
Vil det ikke være Ok ? (har næsten trykket på "køb" knappen i Wupti)

Er der nogen der evt. kan fortælle hvordan det vil være at se på i kvalitet i forhold til mit nuværende 42" plasma som er et LG PX5 ??? 

Mvh.
Søren

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 08:22
Oprindeligt skrevet af SBS2077 SBS2077 skrev:

Hej igen.

Efter lidt mere søgen rundt omkring... Wacko Man skal jo ikke købe det første og det bedste man ser Wink

Så er jeg blevet meget interesseret i et der hedder : Panasonic TX P46S10E
Det får jo meget god omtale de forskellige steder jeg har set og prisen er jo også god.
Vil det ikke være Ok ? (har næsten trykket på "køb" knappen i Wupti)

Er der nogen der evt. kan fortælle hvordan det vil være at se på i kvalitet i forhold til mit nuværende 42" plasma som er et LG PX5 ??? 

Mvh.
Søren

har ikke selv set en s10, men den vil nogenlunde svare til en pz80 full HD skærm, som der solgt en masse af i 2008. den er så blevet bedre på nogle forskellige områder.
har ellers set alle andre skærme fra pan model år 2009
Men tænk en så god skærm i 46 tommer og til den pris. Jeg vil sige den er bedre på en langt række om områder. Du skal bare huske at din LG PX5 er en rigtig god skærm fra den periode. 

Redigeret af xcardman - 27-Januar-2010 kl. 08:24
Til top
SBS2077 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 08:59
Hej xcardman

Jeg vil jo bare gerne have at der skal være en forbedring ved skiftet fra LG PX5 og så til f.eks en Panasonic TX P46S10E.
Jeg kan jo godt se på data at den nye Panasonic har MEGET mere af den nye teknologi, men jeg vil jo også gerne have et mærkbart bedre billede. Selv om LG PX5 har et rigtig godt billede Wink

Søren
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af SBS2077 SBS2077 skrev:

Hej xcardman

Jeg vil jo bare gerne have at der skal være en forbedring ved skiftet fra LG PX5 og så til f.eks en Panasonic TX P46S10E.
Jeg kan jo godt se på data at den nye Panasonic har MEGET mere af den nye teknologi, men jeg vil jo også gerne have et mærkbart bedre billede. Selv om LG PX5 har et rigtig godt billede Wink

Søren
den bliver lidt svært når man ikke har set en s10, men g10 og ikke kan huske hvordan LGpx5 viser et billedeBig smile
det er der nok heller ikke andre på dette forum der kan.
sammenholdt med hvad du definere ved et mærkbart bedre billede.
men et bedre sortniveau og bedre shadow detail kan du godt regne med
Til top
SBS2077 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 10:36
OK tak for det Smile
Så er der et bedre sortniveau og bedre shadow detail og full HD og DVB-C og DVB-T og alt muligt mere som der ikke er på LG PX5`eren.
Men hvis du bor i nærheden af Nyborg, så er du velkommen til at se hvordan et LG PX5 klarer sig Wink

Tak for hjælpen.

Jeg har snakket med Getmore om deres Panasonic TX P46S10E og det vidste de slet ikke om det var parallelimport, eller om der var danske menu`er på, han vidste ikke andet end at de fik dem fra tyskland. Så der vil jeg nok ikke købe det.
Så snakkede jeg med Pede ved Wupti, og deres er DK-modeller, eller skandinaviske modeller, med alt i dansk. Så dem tror jeg at jeg vil prøve at snakke med igen om sådan en Panasonic TX P46S10E.

Jeg skal nok fortælle nærmere om hvad jeg finder ud af.

Mvh.
Søren

Redigeret af SBS2077 - 27-Januar-2010 kl. 10:41
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu