recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til LG354BS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til LG354BS

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mylle37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til LG354BS
    Sendt: 06-Februar-2010 kl. 11:48
Jeg har netop købt en LG354BS home Cinema, som skal kobles sammen med et LG 37SL8000. Jeg valgte LG's home Cinema, da jeg havde et håb om, at det ville være nemt at få de to til at fungere sammen - de er bl.a begge mærket med "simplink".
 
Jeg kan godt få lyden fra fjernsynet ud i højtalerne via optisk kabel. Når indstillingen er korrekt, virker lyd-reguleringen fra fjernsynets fjernbetjening også på lyden. Men jeg har følgende problemer:
 
 - Home Cinemaet tænder ikke, når jeg tænder fjernsynet.
 - Hvis jeg har set en dvd/bluray og går tilbage på tv-signal følger lyden ikke med. Så skal jeg indstille home cinemaet til at afspille optisk igen.
 
Det virker ikke som om, at de to enheder er særligt gode til at fungere sammen. Er der nogen, der har erfaring med dette?
 
 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 11:56
- HDMI kontrol/link er ikke sat til ON
- Må også være en instilling i menu
 
Vil jo mene at apparatet ikke er egnet, hvis det ikke kan agere sammen med TV'et
Til top
Mylle37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 14:47
Nu har jeg været igennem menusystemet flere gange på lyd-enheden - og jeg har ikke fundet nogen mulighed for at få fjernsynet til at styre enheden. Jeg tror den ender som en returvare.
 
Nogen forslag til hvilken lyd-enhed der har god lyd og forhåbentlig vil være god til at spille sammen med fjernsynet?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 16:56
Jeg har ingen erfaring med HTiB sæt, men mit gamle Panasonic TV fungerede fint sammen med Onkyo reciever, så det tændte og slukkede sammen med min tidligere Panasonic BD afspiller.
 
Man kan altså godt få forskellige fabrikater til at "tale sammen". De skal bare understøtte CEC HDMI formatet
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu