recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til lyd i nyt køkken/alrum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til lyd i nyt køkken/alrum

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
berazzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2012
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér berazzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2021 kl. 20:07
Er ikke interesseret i Homepod eller anden transportabel løsning. De kan aligevel ikke spille op i det omfang som jeg ønsker, der skal noget større til. Det handler ikke om at det skal være smart, det handler om at det skal kunne spille musik. De 500 forskellige funktioner sådan en har er jeg ikke intereseret i og selve musikken gør den til prisen ikke specielt godt. 
Derudover har jeg et par bluetooth højttalere så hvis jeg vil have lyden med mig kan det lade sig gøre.


Til top
Granly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2018
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Granly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2021 kl. 20:18
Synes det er lidt svært at komme med noget fornuftigt uden at kende din beløbsramme. 
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2021 kl. 23:39
Hvad med et par Play fives? De er ganske udmærkede
Til top
SuneKeller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuneKeller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2021 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af u2pia u2pia skrev:

Jeg har i mange år kørt med et setup med en receiver i stuen og (zone 2) lyd i køkken/alrum ... 

Jeg fandt ud af, at musik primært høres i køkken/alrum og anlægget i stuen bliver brugt til film ...

Så jeg har nu lavet det om, så jeg har en Sonos amp til højtalerne i køkken/alrum og en Sonos connect til anlægget i stuen.

Ved ikke om det kan tjene til inspiration?

Smile Jeg har været igennem nøjagtigt det samme og er også endt med en AMP der styrer højtalerne i køkkenet og en connect i stuen. Så kan man jo evt. supplere med en Sonos Sub i køkkenent hvis man ønsker det.
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TvHomer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2021 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvis du har en denon eller marantz til dit surround i forvejen, som har heos, køb en bruge receiver med heos, og lav multiroom med det

Jeg købte en Denon AVR x-3700 inden jul til stuens 5.1.2 setup, og har nu løst køkken/alrum lyden med HEOS og en Denon Home 250. 

Det spiller godt og er nemt at betjene med HEOS app´en eller bare airplay, hvis det måtte ønskes, og i hvert fald med HEOS, så spiller det også perfekt i sync med stuen, og er generelt bare nemmere at styre og tilgå. 
Til top
Cableguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2021 kl. 12:19
Ja. Vi har en surroundforstærker der trækker en ældre sonos connect.amp i vores køkken-alrum.

Den er koblet til to B&W 681 indbygningshøjttalere i loftet i modsatte ende af vores køkken-alrum. (i den anden ende kører en Sonos play3 så de kan spille godt sammen. Også til en god fest ;o)

Det lyder virkelig godt og er valgt på baggrund af god bund - når der ikke er en sub til.

Kan anbefale det setup. 

Savner dog lidt airplay muligheden med nye sonos-enheder. men stadig et fint setup.


Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2021 kl. 12:21
Til top
zabina_m Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2015
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zabina_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2021 kl. 13:36
Jeg har en Beoplay M5 og den spiller virkelig godt og kan spille rigtig højt. Synes man ikke det er nok, så kan der trådløst kobles endnu en M5 til så man har et stereopar.

Den kan tilsluttes på stort set alle måder. Jeg afspiller via Airplay 2 som samtidig kan køre multiroom med Apple tv'et i stuen på de højtaler jeg har der.
Til top
Yoda76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yoda76 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2021 kl. 20:11
Jeg ved ikke om dette er det rigtig sted, men jeg tager chancen. Jeg har et beocenter 9300 og redline B&o højttalere. Jeg ønsker 
, at beholde dette setup og supplere med en sonos connect 1. Alt er købt og fungere. Jeg ønsker at styre lyden med min beo4 Remote, hvilket ikke kan lade sig gøre. Kan I hjælpe? Jeg har benyttet sonos app med Spotify, radio og you Music. Umiddelbart virker det tungt og ikke særlig logisk, hvilket overrasker mig. Umiddelbart tror jeg at jeg har fået købt den forkerte løsning. Tror bare jeg skal have en Bluetooth løsning. Kan I hjælpe med styring af lyden via min Remote?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu