|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
BongDK ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() Sendt: 18-Juli-2008 kl. 22:27 |
Hej jeg har ledt lidt her i forumet og selvom der er nogle spørgsmål som ligner mit så hjælper de mig intet, så derfor prøver jeg nu selv at spørge. Jeg har en HTPC som er forbundt til mit tv via HDMI kabel, og lydudgangen er forbundet med et coax digital kabel til min reciver. Problemet er at når jeg afspiller dolby eller DTS lyd over s/pidf så hakker lyden helt vildt og jeg har prøvet en masse forskelligt. at ændre "output smpling rate" dette hjælper ikke noget kan vælge mellem 44,1/48/96/192 jeg har sat alle indstillinger til at bruge digital output på lydkortet. JEg har prøvet at køre HDMI kablet fra HTPC til forstærker og videre til TV men har fundet ud af at min forstærker åbentbart kun kan føre billedet videre og ikke afspille lyden (troede ellers at det var det som det ku bruges til), håber en eller anden kan hjælpe mig for det er lidt træls jeg ikke kan få ordentlig lyd Mit udstyr er HTPC:Asus M3A78-EMH HDMI bundkort med onboard grafik og lyd (ATI HD3200 og realtek HD lyd) AMD X2-BE2350 2,1Ghz CPU, 2GB dual channel ram 800mhz, BD drev liteon TV Samsung LE40A656 Reciver: Denon AVR-1508 Venligst Niels
|
|
![]() |
|
nogames ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2006 Sted: 8310, Denmark Status: Offline Point: 164 |
![]() |
Jeg har et meget lignende setup og samme problem med HDMI lyd. Min spdif kører dog fint. Jeg formoder, at du har AC3-filter
![]() Inde i AC3 filter har jeg sat DTS og AC3 skal sendes til SP/DIF udgangen. Min SP/DIF udgang !! vil åbenbart kun lege med 48000, hvis jeg prøver 44.100 laver den lyd som du beskriver eller støjer og jeg kan kun få den til at holde op ved at slukke for maskinen. Så prøv AC3-filter ellers kommer du ingen vegne. Jeg kan anbefale Vista Codec Pakke |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |