|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Svalle ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() Sendt: 29-Juli-2009 kl. 19:17 |
Hej gutter.
Jeg har frygtelig brug for jeres hjælp, jeg har købt mig en samsung UE40B6000 Led tv, og jeg vil rigtig gerne ha lyden fra tvèr over i mit anlæg, og det skal foregå med et sæt phone kabler, men efter som tv er så tyndt har de valgt at lave en adapter men et jack stik (3,5mm) som skal i tvèt og i enden af den sider der en rød, en hvis og en gul phone stik, altså lyd og billede. Og her kommer mit problem, jeg kan ikke få lyd ud i mit anlæg, hvad gør jeg galt eller hvad glemmer jer. det fungerede super fint på mit gammel billederørs tv men ikk her. Jeg har også en samsung HDD optager som også har lyd (out) via phonekabler men heller ikke her kan jeg få lyd, ikke så længe at tvèt og Hdd optageren er forbundet med en HDMI kabel.. Håber i kan hjælpe for det irretere mig grænseløst. |
|
![]() |
|
fredtoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Status: Offline Point: 178 |
![]() |
Du starter med at læse manualen Det fremgår tydeligt, at det 3,5 mm. jack-stik du har fat i er en INDGANG med lyd og composite videosignal. Den eneste måde at få lyden ud af TV'et er ved at benytte den medleverede SCART-adapter, idet et standard SCART har lyd både ind og ud. Du skal altså have den medfølgende SCART-adapter sat ind i det lille proprietære aflange stik i dit TV. Adapteren ender i et SCART hunstik. Hertil kobler du en almindelig SCART-adapter med SCART-hanstik på den ene side og phonostik til lyd og billede i den anden: http://www.av-connection.dk/?PGr=139&ML=411 Husk at sætte omskifteren til "Output". Herfra kan du så trække kabler til din forstærker. Vær dig opmærksom på at du kun kan få lyd fra den analoge og de digitale tunere ud på denne måde. Lyde modtaget over HDMI fra fx. en DVD vil ikke komme med ud af SCART-adapteren. Afhængig af omstændighederne kan du risikere at der er lidt rod med synkroniseringen af billede og lyd - det er dog ikke altid et problem. I så fald kan det være nødvendigt at tweake forsinkelse af lyden i service menuen - men det ligger vist udenfor hvad vi behøver i denne omgang. |
|
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede |
|
![]() |
|
Fnulder ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-September-2008 Status: Offline Point: 503 |
![]() |
Er ret sikker på det kabel med rød, hvid og gul er en indgang og ikke
udgang. Hvis der er optisk indgang på dit anlæg skal du bruge det. Stikket ser sådan ud på både anlæg og dit TV htt p://akamaipix.crutchfield.com/lifestyle/2001/hToslinkJack.jp eg |
|
![]() |
|
Svalle ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() |
Ja jeg synes nu jeg har haft manualen fremme men åbentbart ikke nok. men mange tak for den fine detajleret svar, det er noget der kan bruges til noget. jeg må ha skaffet mig sådan en omformer. Men hvad skal jeg gøre hvis jeg gerne vil ha lyd fra både tvèt og hdd optageren hvis ikke den kan spytte det lyd der kommer ind med hdmi ud i scarten*? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Sætter naturligvis et kabel mellem HDD og Reciever HDMI eller optisk eller coax, your choice... Redigeret af Kampus - 29-Juli-2009 kl. 23:11 |
|
![]() |
|
Fnulder ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-September-2008 Status: Offline Point: 503 |
![]() |
Tjek lige om du ikke har en optisk indgang på dit anlæg. Det vil gøre det
noget nemmere |
|
![]() |
|
![]() |
Det er der ikk, rigtige anlæg her ikke optiske, kun i sourround |
|
![]() |
|
![]() |
Ja selvfølgelig, jeg havde bare tankerne henne på at lyden først skulle op i tvÈt og så derfra ud i anlæget. men den er jo helt hen i hampen. endnu engang tak for tippene, jeg tror jeg ved det skal skal vide nu. ELLERS SPØRG JEG BARE IGEN |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |