recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til lydløs HTPC projekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til lydløs HTPC projekt

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Status: Offline
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til lydløs HTPC projekt
    Sendt: 18-Februar-2009 kl. 15:37

Det er ikke meget HD billedkvalitet bliver diskuteret herinde, så jeg må vel bare springe ud i det.
Jeg har nu anskaffet mig følgende dele:

- Kabinet: HFX
- Tv kort: FloppyDTV S2
- HD: 2,5” 250GB 5400RPM
- CPU køler: HFX BorgFX (heatpipe)
- Remote: HFX iMON VFD Display, Remote controller & IR
- PSU: Silverstone Zero Acoustic 300W Fanless

Hvilket bundkort og CPU kan I anbefale?
Jeg havde tænkt mig Gigabyte GA-MA78GM-S2H eller MSI Diva Live, begge med 780G chipset, men sidstnævnte med mulighed for at proppe en effektforstærker i.
Jeg hælder mest til det sidste, da jeg så kan fjerne endnu en boks fra mit system.

Hvilket Conax CAM kan anbefales?
Nu lægger jeg meget vægt på HD performance i mit system, så er det dette kort jeg skal have fat i:

http://www.tektronik.dk/catalog/product_info.php?products_id =920&osCsid=d6c3bb3af259f5163b89b176557f0924

Redigeret af audio - 18-Februar-2009 kl. 15:41
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10612
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 15:42

Ca modulet er ligeglad med om det er HD eller ej. Faktisk ethvert Conax modul kan bruges. Jeg går ud fra det er til Canal Digital.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 15:43
Har ikke nogen kommentarer til dit hardware (det er længe siden jeg har investeret i Hardware til mit HTPC projekt, så det vil jeg lade andre om), men hvilke tanker har du gjort dig med software? Hvis du vælger VMC skal du huske at være opmærksom på TVpack2008 problematikken, især når du selv snakker om at HD er vigtigt.
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 15:50

Så mpeg2/mpeg4 understøttelse har intet med CAM kortet at gøre? Så er det vel bare at snuppe et tilfældigt Conax CAM. Er nogle mere stabile end andre?

Mht. software havde Jeg tænkt mig en kombination af VMC og DBViewer.

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 15:52
Jeg ville vælge dette 
Den Ben
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 21:30

Tak for CAM forslaget. Det tror jeg ryger ned i fars lomme med det samme.

Jeg tror at det resterende grej vil blive:

Motherboard: MSI Diva Live
http://global.msi.com.tw/index.php?func=prodtmpspec&main cat_no=134&cat2_no=&cat3_no=&prod_no=1654#

Det er muligt at det vil blive nødvendigt med en blæser til effektforstærkeren, men forhåbentlig kan man lave en løsning som er lineært med volumen.
Dvs. ingen blæs hvis man benytter lyden fra HDMI til fjernsynet.

CPU: Athlon X2 4850e

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=440229&am p;searchArea=products&Soegeord=AMD+Athlon+X2+4850e
Den skulle med 780G chipset, ligge på små 18 % CPU load ved Blue-Ray afspilning. Mon ikke den er velegnet til passiv køling?

Blue-ray drev: Lite-On DH-4O1S
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=414395&am p;searchArea=products&Soegeord=LiteOn+DH%2D4O1S
Det er den eneste jeg har fundet, hvor hastigheden kan kontrolleres med f.eks. AnyDVD.

Til top
Boosterx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-September-2007
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 22:50

Hej Audio

Jeg går ud fra det er et HFX classic kabinet du har købt, ellers kan du nok ikke proppe MSI Diva live ind i kabinettet?

Ellers synes jeg dit setup ser fornuftigt ud.

Jeg er personligt mest til eksterne grafikkort, idet man løbende kan opdatere grafikkortet.

Der er flere der er fortalere for AMD processere frem for intel, idet AMD prosessere skulle forbruge mindre strøm. 

Jeg ville sikkert også købe AMD hvis jeg skulle bygge nyt nu. Jeg synes dog der et flere intel bundkort at vælge imellem og mit nuværende system som kører med intel processor fungere bare perfekt.

Jeg har dog skiftet grafikkort for en uge siden, idet Vista fungere bedst med et hurtigt grafikkort, specielt hvis man bruger Aero. Under Aero dødede mit gamle Hd2400 totalt, flere videoformater kunne det slet ikke afspille. Det virkede bedre, når man fjernede alt Aero gejlet.

Efter jeg har installeret Hd4350 afvikler HTPC grafikken perfekt med og uden Aero og generelt virker det som om computer er mindre presset.

Redigeret af Boosterx - 18-Februar-2009 kl. 22:51
HTPC 1, GA-P31-S3L, Core 2 Duo E4300 1.8 GHz, ATI HD4350, Cinergy 2400i DT, Technisat cablestar, hFX® Classic
HTPC 2, GA-P35C-DS3R, Quad Q8400 2.66 GHz, AMD Radon 5750, Nova-DT dual, Silverstone
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 23:22

Jo, det er HFX Classic.

Det skulle jo kunne lade sig gøre at afvikle HD materiale problemfrit med det integrerede grafikkort, men hvis det skulle blive nødvendigt, så har jeg vel stadig muligheden for at proppe et dedikeret grafikkort i den.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 23:53

Det er et interessant motherboard med indbygget effektforstærker, du har fundet...

Med det kabinet du ahr valgt, som er totalt passivt kølet, vil det så være muligt at anvende heatpipe til denne effektforstærker og på den måde lede varmen til kabinettet?

Ellers ville det måske være lettere med et kabinet med aktiv køling, hvor der kunne skabes luftflow forbi effektforstærkeren...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 00:17
Jo, kabinettet har i hvert fald kapacitet til det. Begge sider af kabinettet er én stor køleplade (kabinettet vejer 18 kg), men det ser ikke nemt ud at få smækket heatpipes på forstærkerkortet.
Det skulle være en ekstremt effektivt forstærker (93 %), så måske er det nok bare at smække en ekstra køleblok med heatpipes oven i forstærkerens køleblok? Jeg kommer nok til at prøve mig lidt frem.

Redigeret af audio - 19-Februar-2009 kl. 00:18
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 09:26

Det var vist noget jeg havde misforstået m.h.t. CPU load ved Blue-ray afspilning.
Der er ikke sammenhæng mellem:

http://www.tomshardware.com/reviews/amd-780g-chipset,1785-4. html

Hvor der angives 17,84 % load med en Athlon X2 4850e
og denne video:

http://www.viddler.com/explore/HotHardware/videos/40/

Hvor de nævner at der CPU load på ca. 35 % med en Phenom X4 9350e

Måske skulle man satse på Phenom X4 9350e i stedet?

Redigeret af audio - 19-Februar-2009 kl. 09:26
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 00:24

Projektet er nu igang, og det blev Phenom X4 9350e. Koster næsten 3 gange så meget som 4850e, men kan angiveligt køre software HD med CoreAVC hvis det skulle blive nødvendigt.

Jeg var nervøs for at Silverstone's fannless PSU skulle blive for varm, men det er overhovedet ikke noget problem. Jeg vil gætte på at den ligger på 20 grader.

CPU'en ligger, efter noget justering af heatpipes, på ca. 45 grader, så her er heller ikke noget problem.

Jeg er dog stødt på problemer med pladsen, hvilket jeg ikke havde regnet med da jeg købte Hfx classic kabinettet. Det betyder at jeg ikke kan installere effektforstærker kortet før jeg har lavet noget Storm P.

Første indtryk mht. DVD billedkvalitet på en ren Vista er ikke godt. Håber det kan forbedres med PowerDVD og lidt skærmkort tweak.

iMon VFD + IR virker ved første indtryk ikke som kvalitet, men der findes dog opdateringer, som måske kan ændre på sagen. Problemet er bare at SoundGraph, som ligger inde med driverne, tilsyneladende supporter download til deres kunder via et 19.2K modem, så det har ikke været muligt at hente de små 70Mb endnu.

Har i første omgang installeret FloppyDTV driver til VMC, og her er TV kvaliteten langt fra imponerende. Jeg tror at VMC reserveres til billeder og musik, og så prøver jeg DVBViewer til TV.

Redigeret af audio - 27-Februar-2009 kl. 00:37
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu