recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til media aspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til media aspiller

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mVah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Februar-2012
Sted: Vrå Danmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mVah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til media aspiller
    Sendt: 21-Juni-2012 kl. 17:17
Kære Recordere.

Jeg er lidt ny på området og søger derfor jeres hjælp til valg af en unit, som kan afspille mine film og musik.

Jeg har mine film og mit musik liggende på en stationær som står i et værelse, hvor også min Ps3, og min bose headunit står, på den anden side af væggen hænger mit samsung tv, og ligeledes min projektor, så mit problem er lidt at jeg skal til at gå ind i det andet rum når jeg skal finde en film osv. Jeg ville gerne man kunne side med en tablet/remote og finde frem til "filmen" og så sende den på skærmen.

Er der nogle velige sjæle der kan hjælpe ?? 

Mvh Thomas

Redigeret af mVah - 21-Juni-2012 kl. 17:17
Til top
mVah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mVah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 19:44
Kan et "apple tv" gøre det?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 20:08
Ja. Hvis du har konverteret dine film så de ligger i iTunes format (M4V) og du henter Remote App'en til iPhone/iPod/iPad som kan du bladre igennem dine film/musik og afspille det på ATV.
Hvis du vil udenom iTunes skal den jailbreakes (er det ikke kun ATV2 der pt kan det?), og så kan du smide XBMC på og afspille stort set samtlige formater direkte fra Computer/NAS. Og jeg mener også at XBMC har et webinterface så du kan vælge film via enhver browser.
Til top
mVah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mVah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 20:21
Altså som sådan behøver jeg ikke noget internet fis på den, mere dette med at den skal kunne fungere på et lan, som en slags "samler" synes den XBMC ser spændende ud. nok os fordi jeg ikke helt forstår mig i ATV's "jailbreak"? Og tror jeg ville blive træt af at sidde og konvertere alle mine film. Tak for hjælpen, andre der kan give nogle inputs?
Til top
mVah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mVah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 20:30
ah xmbc er et slags jailbreak til appletv:P?
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1489
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 21:36
Køb en hvilken som helst medie-afspiller. Apple er bare ét bud...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu