recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til MediaPortal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til MediaPortal

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til MediaPortal
    Sendt: 09-Maj-2010 kl. 11:16
Setup: Win7 64 Bit, FloppyDTV CI + CAM, YouSee, MediaPortal 1.1.0 RC2.
 
Proplem: Alt for få kanaler i scanning...
 
Historik: Har 7MC up and running, hvor TV-delen fungerer perfekt. Det burde udelukke YouSeekort, QAM og signal som fejlkilder. 
 
Setup ScreenDumps:
 
 
 
 
 
Jeg tænker, at jeg gør et eller andet helt basic forkert...
 
Mvh.
Iver
 
 
 
 
 
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2010 kl. 11:23
Jeg går ud fra at du kan fange DR1, DR2, TV2 og DR Update?
Såvidt jeg husker, så er "Denmark, All regions" ikke opdateret med de nye DVB-T kanaler.

Prøv istedet at søge på en af dem der hedder "Sweden". Den har vist nogle flere frekvenser med, så den skulle fange flere kanaler.
Problemet med Scanning i MediaPortal er at det er dybt afhængigt af at frekvenslisterne er opdateret med de nyeste frekvenser - der findes ikke en mulighed der bare hedder "Scan all" hvor den fanger alting.
Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2010 kl. 11:40

DR1, DR2 DR Update - Ja. Jeg tror ikke jeg fundet TV2 i nogle af mine utallige scanninger, men derfor kan den sagtens have været der, da jeg ikke har tjekket alle kanaler i preview ved hver scanning, men den har ikke været der ved navn.

Der bliver snakket en del om QAM Size, Symbol rate og Freq. Freq kan jeg se, men hvor sætter jeg de andre... eller det gør jeg måske ikke?
 
/Iver
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2010 kl. 11:47
QAM, Symbolrate og Freq er noget der er bestemt af den frekvensliste som du vælger. I dit tilfælde "Denmark, All Regions". Du kan ikke ændre det i MediaPortal.
Prøv at scanne nogle af de svenske, og se om dine kanaler ikke dukker op.
Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2010 kl. 11:58
1. forsøg med Malmö gav ikke noget, så nu er jeg at tage Sweden - All regions. Tid er der nok af ;-)
 
Er der ikke en fil, hvor jeg kan opdatere frekvenslisten? Kiggede i installationsmappen men kunne ikke umiddelbart finde noget al a transponder...
 
/Iver
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2010 kl. 12:17
Jo, der er en fil. Men kan ikke huske hvor den er henne. Har ikke TVserver installeret i øjeblikket. Men den ligger et sted i MediaPortal mappen under TVserver.

Jeg tror også det er Sweden - All Regions der har virket for mig.
Til top
langben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2009
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2010 kl. 12:21
DVB-T frekvenser er opdateret i RC2 - så burde finde alt. Men: du bruger så vidt jeg kan se et DVB-T kort til Yousee - er i hvert fald listet som DVB-T under type, men står i navn som FireDTV BDA DVBC.

Mon ikke du bruger den forkerte driver idet mediaportal jo understøtter DVB-C out of the box og derfor ikke behøver modificeret driver?
Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2010 kl. 12:28
Jeg tror, at jeg nåede i mål. Med Sweden All. Melder tilbage senere - Tak for Hjælpen!
/Iver
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu