Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bjur
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
|
Emne: Hjælp til mere støjsvagt HTPC. Sendt: 18-Marts-2008 kl. 09:03 |
Jeg kører med HTPC i et TV skab, hvilket jeg er ret godt tilfreds med. Min eneste anke er, at jeg synes det at støjer for meget efter et stykke tid. Hvad kan jeg gøre for at gøre det så støjsvagt som muligt?
Jeg har nedenstående kabinet. Antec NSK-2400. http://www.silentpcreview.com/article591-page1.html
Der er en knap, hvor man kan skrue op for de medfølgende blæsere. Lige nu står den på standard, men ved ikke om det vil hjælpe at lade den stå med fuld styrke altid.
Håber der findes en løsning, da jeg som sagt ellers er rigtig godt tilfreds.
Redigeret af Bjur - 18-Marts-2008 kl. 09:05
|
 |
prinder
Super bruger
Oprettet: 01-Juni-2005
Sted: Denmark
Point: 278
|
Sendt: 18-Marts-2008 kl. 09:36 |
Bjur skrev:
Jeg kører med HTPC i et TV skab, hvilket jeg er ret godt tilfreds med. Min eneste anke er, at jeg synes det at støjer for meget efter et stykke tid. Hvad kan jeg gøre for at gøre det så støjsvagt som muligt?
|
Har du mulighed for at lave udluftning af skabet? Det kan sagtens være fordi at PC'en ikke kan komme helt af med varmen fordi den sender den ud i et lille rum. Hvis du ikke har mulighed for det, kan du måske overveje at flytte den til et skab i et andet rum  /Peter
|
Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
|
 |
Bjur
Guld medlem
|
Sendt: 18-Marts-2008 kl. 11:20 |
Der er lavet huller bagtil, så det burde ikke være et problem. Har desværre ikke mulighed for at flytte den.
|
 |
prinder
Super bruger
|
Sendt: 18-Marts-2008 kl. 11:37 |
Bjur skrev:
Der er lavet huller bagtil, så det burde ikke være et problem. Har desværre ikke mulighed for at flytte den.
|
For at sikre dig at det ikke er et problem med udluftning af skabet, kan du i en periode prøve at stille den udenfor skabet og se om den så også begynder at larme mere efter et stykke tid. Hvis den ikke gør det, er det nok fordi skabet bliver for varmt. Prøv evt. at lægge et termometer ind i skabet og overvåg hvordan temperaturen ændrer sig derinde.
|
Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
|
 |
Bjur
Guld medlem
|
Sendt: 18-Marts-2008 kl. 12:31 |
Temperaturen ligger på ca. 50 grader. Jeg har noget i BIOS der hedder quiet fan. Hvis jeg enabler den har jeg mulighed for at sætte blæser til fast og sætte temperatur på 45 grader som min og 65 som maks.
Redigeret af Bjur - 18-Marts-2008 kl. 12:32
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 18-Marts-2008 kl. 18:57 |
Bjur skrev:
Temperaturen ligger på ca. 50 grader. Jeg har noget i BIOS der hedder quiet fan. Hvis jeg enabler den har jeg mulighed for at sætte blæser til fast og sætte temperatur på 45 grader som min og 65 som maks.
|
Hvis temp i skabet er 50 grader, er det alt for lidt udluftning.. den skulle gerne ligge lige over stuetemp..(og jeg tror næppe i har 50 grader i stuen?? )
|
 |
Bjur
Guld medlem
|
Sendt: 18-Marts-2008 kl. 20:08 |
Hehe, det er rigtigt nok, men den målte både MB og CPU temp. Hvad skal den normalt ligge på, og hvad er smertegrænsen?
Går udfra, hvis den bliver for varm, at den automatisk lukker ned, så den ikke lige pludselig brænder sammen?
|
 |
prinder
Super bruger
|
Sendt: 19-Marts-2008 kl. 07:33 |
Bjur skrev:
Hehe, det er rigtigt nok, men den målte både MB og CPU temp. Hvad skal den normalt ligge på, og hvad er smertegrænsen?
Går udfra, hvis den bliver for varm, at den automatisk lukker ned, så den ikke lige pludselig brænder sammen?
|
Det var mere en temperatur i skabet jeg fiskede efter, så vi kan finde ud af om skabet bliver udluftet tilstrækkeligt. Jeg har selv PC'er stående i et skab der ikke bliver udluftet tilstrækkeligt pt. Der er standby-temperaturen ca. 28 og max-temperaturen ca. 40. /Peter
|
|
 |