recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til mit første fladskærms-tv, budget: 5000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til mit første fladskærms-tv, budget: 5000

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Strandfelt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Maj-2010
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til mit første fladskærms-tv, budget: 5000
    Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 14:54
Jeg har besluttet mig for at købe et nyt tv, da mit gamle Grundig P37-380 TEXT billedrørsfjernsyn efterhånden er for dårligt, og jeg har brug for et fjernsyn, hvor jeg kan spille PlayStation med HDMI og ikke Scart, så jeg rent faktisk kan se teksten på skærmen i spil.

Min viden om fjernsyn er totalt outdatet (mit Grundig-fjernsyn fylder 10 år til november), derfor håber jeg, at I kan hjælpe mig. Her er lidt om mine behov:

• Jeg modtager mit TV-signal som DVB-C.
  • Størrelsen er ikke vigtig. Det skal bare kunne være i et rum på 90 cm i bredden og 78 cm i højden. Dette giver vel et fysisk maks. på 32-tommer med 16:9.
  • Jeg ser en del sport, især fodbold og cykling. Det er faktisk sport, jeg primært bruger mit antennesignal til.
  • Jeg spiller FIFA på min PlayStation 3.
  • Jeg har en computer, som eventuelt kan bruges som tv-tuner og så sende signal over HDMI (har en Terratec Cinergy HTC USB XS).
  • Jeg vil have MPEG-4 (Til 3+ HD, DR HD osv.)
  • Budgettet er max. 5000. Er meget lidt villig til at gå over, medmindre der komme et rigtig godt argument.
Håber, at nogle af jer har et bud, der matcher nogenlunde, ellers må jeg jo gå på kompromis. Smile

Redigeret af Strandfelt - 18-Oktober-2011 kl. 17:18
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af Strandfelt Strandfelt skrev:

Jeg har besluttet mig for at købe et nyt tv,

• Jeg modtager mit TV-signal via antennekabel som både analog eller DVB-C.

Nej du modtager et kabel-tv signal - det har intet med et antennesignal at gøre.  Det analoge signal er siden november 2009 dødt i luften og  DVB-C er ikke det, der ligner et antennesignal.

Så du modtage via et kabel - et 'kabel-kabel', hvis du forstår.   Du kunne jo have fortalt hvilket kabel-tv selskab du får signal fra.  youSee er fx ikke længere meget værd med de ret få analoge kanaler de udsender.
Du skal helt klart have et fjernsyn med  DVB-C/MPEG-4 HP @ L4.0  og du burde vælge et, der er godkendt af dit kabel-selskab.

Jeg har ikke plads til et stort fjernsyn, og ej heller brug for det, da jeg sidder ca. 1-3 meter fra skærmen. Mit nuværende billedrørsfjernsyn er et 14-tommer, men det nye må gerne være større end det. Vi skal dog ikke langt op i 20'erne, før det kniber med pladsen. Så skal jeg i hvert fald ommøblere min reol.

Nu skal et fjernsyn være  16:9 for sådan udsendes signalerne nu.  Det betyder, at fjernsynet skal måle  23% flere tommer for at have samme billedhøjde. fx  14" -> 17.13".
Men jeg synes du skal vælge en større skærm - så stor som du på nogen måde kan få plads til - efter en max ommøblering. 

Jeg kan modtage 3+ HD og andre HD-kanaler gennem mit antennesignal, så dem vil jeg gerne have understøttet.
 Glem alt om analoge signaler - dit nye fjernsyn skal understøtte DVB-C/MPEG-4 HP @ L4.0 og vel have flere HDMI indgange  til alt dit legetøj.

Lars    Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Strandfelt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Maj-2010
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 16:59
Tak for dit svar! Som jeg forventede, var der nok noget vrøvl i mit indlæg, da jeg, som sagt, er rimelig outdated på tv-området.

Jeg modtager signal fra den lokale antenneforening, Gug Visse Dall: http://www.gvd.dk/

Mht. skærmens størrelse har du vel ret. Jeg kan altid hive en hylde ud, det ville give en plads på 90cm i bredden og 78 cm i højden. Går ud fra, at det giver et maks. på en 32-tommer.
Jeg var bare bange for, at en stor skærm ville hæve prisen for meget.

Nogle konkrete bud på et fjernsyn, der matcher mine behov? Størrelsen er lidt underordnet nu, kan lige så godt gøre plads til et stort, når det bedre kan betale sig.

Redigeret af Strandfelt - 18-Oktober-2011 kl. 17:18
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 19:29
Typisk får du 32-40 tommer billigere end dem under. Det skyldes at de fleste skærme der sælges ligger fra 32 og op, og flere køber 50 tommer
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 21:57
http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/Sony/Sony-KDL-40EX720BN--01102100162(Purchase_Other_DS)
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1169844738
det tv er 4,3 cm mere i bredden, ved ikke om det betyder alverden, men tv´et har fået god ros hos flatpanels, og vil tro at de opfylder dine krav ellers...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu