|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
Strandfelt ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Maj-2010 Status: Offline Point: 10 |
![]() Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 14:54 |
||
Jeg har besluttet mig for at købe et nyt tv, da mit gamle Grundig P37-380 TEXT billedrørsfjernsyn efterhånden er for dårligt, og jeg har brug for et fjernsyn, hvor jeg kan spille PlayStation med HDMI og ikke Scart, så jeg rent faktisk kan se teksten på skærmen i spil.
Min viden om fjernsyn er totalt outdatet (mit Grundig-fjernsyn fylder 10 år til november), derfor håber jeg, at I kan hjælpe mig. Her er lidt om mine behov:
Håber, at nogle af jer har et bud, der matcher nogenlunde, ellers må jeg jo gå på kompromis. ![]() Redigeret af Strandfelt - 18-Oktober-2011 kl. 17:18 |
|||
![]() |
|||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
||
Nej du modtager et kabel-tv signal - det har intet med et antennesignal at gøre. Det analoge signal er siden november 2009 dødt i luften og DVB-C er ikke det, der ligner et antennesignal. Så du modtage via et kabel - et 'kabel-kabel', hvis du forstår. Du kunne jo have fortalt hvilket kabel-tv selskab du får signal fra. youSee er fx ikke længere meget værd med de ret få analoge kanaler de udsender.
Du skal helt klart have et fjernsyn med DVB-C/MPEG-4 HP @ L4.0 og du burde vælge et, der er godkendt af dit kabel-selskab.
Nu skal et fjernsyn være 16:9 for sådan udsendes signalerne nu. Det betyder, at fjernsynet skal måle 23% flere tommer for at have samme billedhøjde. fx 14" -> 17.13".
Men jeg synes du skal vælge en større skærm - så stor som du på nogen måde kan få plads til - efter en max ommøblering.
Glem alt om analoge signaler - dit nye fjernsyn skal understøtte DVB-C/MPEG-4 HP @ L4.0 og vel have flere HDMI indgange til alt dit legetøj.
Lars
![]() |
|||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|||
![]() |
|||
Strandfelt ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Maj-2010 Status: Offline Point: 10 |
![]() |
||
Tak for dit svar! Som jeg forventede, var der nok noget vrøvl i mit indlæg, da jeg, som sagt, er rimelig outdated på tv-området. Mht. skærmens størrelse har du vel ret. Jeg kan altid hive en hylde ud, det ville give en plads på 90cm i bredden og 78 cm i højden. Går ud fra, at det giver et maks. på en 32-tommer. Jeg var bare bange for, at en stor skærm ville hæve prisen for meget. Nogle konkrete bud på et fjernsyn, der matcher mine behov? Størrelsen er lidt underordnet nu, kan lige så godt gøre plads til et stort, når det bedre kan betale sig. Redigeret af Strandfelt - 18-Oktober-2011 kl. 17:18 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||
Typisk får du 32-40 tommer billigere end dem under. Det skyldes at de fleste skærme der sælges ligger fra 32 og op, og flere køber 50 tommer
|
|||
![]() |
|||
Bravo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
||
http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/Sony/Sony-KDL-40EX720BN--01102100162(Purchase_Other_DS)http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1169844738det tv er 4,3 cm mere i bredden, ved ikke om det betyder alverden, men tv´et har fået god ros hos flatpanels, og vil tro at de opfylder dine krav ellers...
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |