Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
|
Sendt: 26-Marts-2010 kl. 21:00 |
Jeg fandt aldrig ud af om du havde fået nyt beslag med til din monoblock, eller om du havde monteret den ene lnb i det "gamle" beslag ?
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
brian-hkd
Ny bruger
Oprettet: 14-December-2009
Sted: Danmark
Point: 16
|
Sendt: 27-Marts-2010 kl. 06:31 |
Jeg brugte det gamle beslag som sad der i forvejen. Prøver lige når det engang holder op med at regne og gå ud og dreje lidt på den.
|
QNAP TS-439 4x1 TB NAS server, Dreambox DM800PVR, Xtreamer og logitech Squeezebox Duet og Boom.
|
|
confused
Guld medlem
|
Sendt: 27-Marts-2010 kl. 07:49 |
Ok - så din parabol har egentlig hele tiden stået korrekt. Det tænkte jeg nok, da jeg har samme løsning.
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
brian-hkd
Ny bruger
|
Sendt: 27-Marts-2010 kl. 21:38 |
Nå, men i eftermiddags fik jeg rodet lidt mere med det og jeg satte fik rettet tilbage så A = 0,8 grader vest og B er 4,8 grader øst.
Det lykkes også at få hul igennem på den måde, men kun til 4,8 grader øst. Den vil ikke fange noget på 0,8 grader vest af en eller anden grund.
Men når hoved B fanger 4,8 grader, så burde den i mit hoved også virke på 0,8 ??
|
QNAP TS-439 4x1 TB NAS server, Dreambox DM800PVR, Xtreamer og logitech Squeezebox Duet og Boom.
|
|
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 28-Marts-2010 kl. 01:06 |
brian-hkd skrev:
Så jeg kan regne ud at den nu står 6 grader forkert, men nu er spørgsmålet så om jeg skal dreje skærmen imod højre eller venstre, for at få 1 grad vest med på "A hovedet".
|
Når du står foran skålen(her mener jeg så at du skygger for signalet når du står foran skål) og kikker ind på den så har du på LNB , 5ø på din venstre side og 1v på højre.
5øst bør være A og 1vest B
---------------
-- A -- B --
---------------
Så har du lige nu
- 5ø på det venstre hoved(A), så bør 1v virke (forudsat du har h/v position korrekt)
1v er ikke så følsom for vinklerne som 5ø er.
- er 5ø på den højre LNB hoved(B) , så skal du rykke parabol imod højre, så du kan se 5ø på det vestre hoved istedet.
Redigeret af pendec - 28-Marts-2010 kl. 01:07
|
|
brian-hkd
Ny bruger
|
Sendt: 30-Marts-2010 kl. 14:45 |
Nå, men fik rodet lidt mere med det og fik nu hul igennem.
Efter at have prøvet en masse forskellige ting, så lykkes det til sidst, ved at flytte holderen over på det andet hoved, så det altså sidder modsat at den tegning der var med og at holderen nu sidder på 5 øst hovedet, i stedet for 1 vest.
Så eneste problem nu er at få den finjusteret eller få en større skærm, da der er lidt lavt signal + at HD kanalerne ikke virker pga. det svage signal.
|
|
|
rasmuzzen
Guld medlem
Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 913
|
Sendt: 30-Marts-2010 kl. 21:12 |
Har du så stabile/hurtige kanalskift imellem de 2 sat positioner ?.
Skulle den ikke virke optimalt kan jeg anbefale denne
MVH
|
|
brian-hkd
Ny bruger
|
Sendt: 05-April-2010 kl. 09:30 |
Jeg synes at kanal skift virker okay hurtigt og man kan altså godt bruge Diseqc 2.0 på en Dreambox DM800.
Jeg har fået fintrimmet lidt på det og nu spiller det hele på 1 grad vest også på HD kanaler, men mine 5 øst kanaler har lidt lavt signal. Så tror at jeg må ud og have en større parabol, for at få noget mere signal.
Mange tak for jeres input og hjælp, super med lidt hjælp og forslag når man er i nød.
|
|
|
confused
Guld medlem
|
Sendt: 05-April-2010 kl. 09:35 |
Det lyder godt at du fik det til at funke.
Inden du drøner ud og køber ny parabol, vil jeg da lige høre hvor du (ca.) bor i landet og hvor stor skærm du har lige nu, for dit 5 øst signal burde altså ikke være så svært at få godt.
|
|
|
brian-hkd
Ny bruger
|
Sendt: 05-April-2010 kl. 09:47 |
Parabolen er 60 bred og 65 cm høj og jeg bor på Nord Falster.
Nu har jeg justeret den, så der er maks signal på 1W, men max signal er kun omkring 70%.
På 5ø ligger den og roder nede omkring 40% nu.
Kan godt være at jeg skal prøve at trimme lidt mere på det ?
|
|
|
confused
Guld medlem
|
Sendt: 05-April-2010 kl. 10:00 |
Ja, skærmen er jo ikke så stor - jeg tror min er 80cm og jeg bor i midtjylland. Men det virker lidt sjovt at du har så meget dårligere signal på viasat, når det nu er der lnb'en sidder "rigtigt"
|
|
|