|
Hjælp til mulig parabol køb |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
chrlau5
Super bruger Oprettet: 05-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 361 |
Emne: Hjælp til mulig parabol køb Sendt: 18-Februar-2010 kl. 10:54 |
Hejsa Jeg er lidt forvirret omkring valg/udvalget af parabol udstyr mht modeller mærker standarder osv.. Det skal sandsynligvis kobles til en HTPC med 4 DVB-S2 tunere. Jeg skal kunne modtage HD. Som jeg ser det skal jeg bruge flg. for at se Canal Digital og Viasat Parabol til modtagelse af Canal Digital og Viasat på diameter? 2 stk. Quad LNB´er. 1 stk. 6 graders vinkel holder til 2 LNB der passer til parabolen. 4 stk. DiSEqC 2/1(Så alle tunerne kan bruge Viasat og CD) Vulkaniserende tape ca. 20 F-connectors Et laaaangt Ø7mm. kabel. Satfinder kan jeg låne mig til. Kan internetshoppen http://www.satshop.tv/ anbefales eller er der en billigere? Til HTPC: 1 stk. pc. Jeg har en som jeg vil prøve med som jeg har brugt til HTPC før. 4 TV tunere evt. 2 dobb. tunere til HTPC´en. De skal vel understøtte DVB-S2 når jeg skal kunne se HD? Og hvad med ver. Af DiSEqC standarden er alle LNB og så videre bagudkompatible hvis der vælges udstyr der sunderstøtter ver. 2.0? Tillægsspørgsmål: Smargo kortlæser, kan man sætte 2 stk. kortlæsere til? En med Visat og en med CD kort. Software: Windows 7 Ultimate, Diverse codecs, DVBViewer, DVBSource, Program til server client for koderne på kortene (CCCAM server/client eller hvad kan I anbefale?) DiSEqC - Her står jeg helt af. Der er version 1.0, 1.1, 1.2 og 2.0. Hvis nu jeg vælger en LNB der understøtter ver. 2.0 skal DiSEqC, TV tunerkortet samt DVBViewer og DVBSource så også understøtte denne standard? Der er vist ikke understøttelse i denne software for andet end DiSEqC ver. 1.0? Jeg kan se mange LNB´er der understøtter 2.0, men ikke så mange tunerkort samt software som DVBViewer og DVBSource som jeg regner med at skulle bruge sammen med en Smargo kortlæser og cccam eller lign. Håber i vil hjælpe mig selvom jeg godt ved at der er mange spørgsmål. Gode råd modtages også meget gerne. Muligvis skal nogle af HTPC spørgsmålene videre til den anden del af forum senere. |
|
confused
Guld medlem Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Sendt: 18-Februar-2010 kl. 11:37 |
Du vil desværre ikke kunne modtage Viasat's HD kanaler via din htpc, eller alt andet end deres originale bokse for den sags skyld. Viasat "parrer" HD kanalerne med software i selve boksen.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
chrlau5
Super bruger Oprettet: 05-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 361 |
Sendt: 18-Februar-2010 kl. 12:14 |
Sikke da noget skidt. Hmm. Hvad med Canal Digitals HD kanaler?
Det er da noget skidt man så ikke kan få HD kanalerne ud på ens HTPC :-(. Hvad er begrundelsen lige for at de tillader det på SD, men ikke HD kanalerne?
|
|
confused
Sendt: 18-Februar-2010 kl. 12:18 |
Jeg har ikke hørt om problemer med CD's HD kanaler.
Viasat ønsker ikke at der bruges andet end deres egne bokse. Man kan jo f.eks heller ikke bare købe et nds cam til viasat, på samme vis som man kan købe et conax cam til CD.
Det er vel en teori om at jo mere lukket det er, jo sværere er det for pirater at bryde koderne.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
chrlau5
Sendt: 18-Februar-2010 kl. 12:29 |
Så det er ikke helt gået op for dem at Stofa og Yousee går den modsatte vej og åbner for alle tv i husstanden. Det er noget rigtig øv, da jeg synes det ville fedest med satellit tv, men måske Viasat kan være showstopper, da jeg nu godt kan lide tv i HD :-).
Jeg håber der er nogen der har svar på nogen af de andre spørgsmål? Så jeg kan vurdere om det kan betale sig at skifte til sat tv :-).
|
|
chrlau5
Sendt: 18-Februar-2010 kl. 12:31 |
confused:
Øhh mener du at man heller ikke kan dele Viasats SD kanaler til andre tunere via f.eks Smargo? Nogen andre der kan bekræfte dette, da konen skal have blandt andet TV3 ellers bliver løsningen ikke godkendt :-).
|
|
confused
Sendt: 18-Februar-2010 kl. 12:39 |
Jo jo - bare rolig :-)
Jeg kører lige nu med et setup med en Dreambox 800 HD som kortserver. Via DVBLink for Dreambox, henter jeg kanalerne over i Mediaportal (det virker også fint i 7MC)
Som alternativ løsning har jeg prøvet følgende :
Pc med vmware og et ubuntu image med cccam server og så en smargo kortlæser. Som klient, har jeg kørt med acamd til enten DVBViewer, ProgDVB, eller Mediaportal. Det kører også fint. Tuneren har i dette tilfælde været en FireDTV S/S2 men det kunne sikkert sagtens være enhver anden DVB-S2 tuner, da jeg jo ikke bruger CI interfacet i FireDTV'en.
Får jeg brug for en tuner mere end min DM, kobler jeg bare min FireDTV til mit mediecenter, og sætter en acamd op som kortklient. Men lige nu bruger jeg faktisk udelukkende viasat til TV3 ;-)
Så klø endelig på - eneste hæmsko er altså Viasat's HD kanaler.
Hvis du samtidig ønsker Canal Digital ved siden af, skulle du vel også få din lyst styret mht. HD, da de har langt det bedste udbud. Desuden skulle Canal Digital ikke være helt så fedtede med båndbredden som Viasat.
|
|
|
|
chrlau5
Sendt: 18-Februar-2010 kl. 13:00 |
confused:
Er det et ubuntu image du vil dele?
Har ikke råd til en DM 800HD desværre, men smart at den kan bruges i mediacenteret.
|
|
chrlau5
Sendt: 26-Februar-2010 kl. 09:27 |
Confused:
Var det et image du evt. vil dele? Går ud fra det er freeware?
Er der nogen der vil give mig gode råd med hensyn til de andre spøgsmål til indkøbet af udstyret og de standarder??
|
|
confused
Sendt: 26-Februar-2010 kl. 09:39 |
Sorry - havde ikke set at du havde spurgt. Jep, jeg finder det lige i aften. Hvis jeg ikke husker det, så send mig lige en pm :-)
|
|
|
|
chrlau5
Sendt: 26-Februar-2010 kl. 09:45 |
Super!
|
|
chrlau5
Sendt: 26-Februar-2010 kl. 13:32 |
Slet ingen med gode råd til køb af parabol udstyret? Jeg er ikke sikker på at skifte til parabol, da jeg idag har Yousee DVB-C, men overvejer det kraftigt dog er jeg totalt newbee på området så alle råd modtages :-)
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |