|
Hjælp til "nem" hjemmebiograf |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
nalle12 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-April-2010 Status: Offline Point: 25 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-September-2016 kl. 15:32 |
Kære forum,
For 3-4 års tid siden investerede jeg i lidt hjemme-bioudstyr til kælderen, der består af følgende: • En onkyo reciever – 600 (et eller andet) • En Epson Full HD projector med 3 LCD (ved simpelthen ikke hvad den hedder – tror 6200) • En Panasonic Blue ray • Focal højtalere samt en subwoofer • En TDC boks til TV signal • En X-box one Det fungere sådan set rigtig fint – meeeen, det er kun jeg selv der kan betjene det. Først skal reciever og projector tændes, så skal den rigtige kilde findes på reciever osv. Der er besværligt, og derfor tror jeg sammenlagt det har kørt 20-30 timer. Er der nogle herinde der har en god løsning til enten et nyt system eller et styresystem/fjernbetjening der kan give en bedre og lettere brugeroplevelse? Mvh. Philip |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kig efter Logitech elite evt eller den lidt ældre harmony Ultimate. Det er med display og dermed kan alle tænde det. Jeg har selv den mindre harmony smart og den virker til ug
|
|
![]() |
|
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Prøv også at kigge på Anymote. Det er en app-baseret fjernbetjening som kan rigtigt meget!
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
Hej Philip
Enten køber du en Logitech, ellers køber du en Lintronic løsning. Sidstnævnte er noget mere langhåret at sætte op, men du kan (som jeg) bruge en Beo4 fjernbetjening til den. Jeg har selv Beo4/Lintronic løsningen herhjemme. Var først Philips og Logitech programmerbare igennem, men fandt ingen ro før jeg fik Beo4/Lintronic løsningen. En rigtig lækker fjernbetjening som holder batterierne næsten evigt, der ligger godt i hånden og har nogle suveræne knapper. Nå ja - når først den er programmeret rigtigt, behøves ingen andre i familien at lære andet - ej heller når du skifter udstyr. Jeg er på tredje receiver og anden tv-boks uden hverken kone eller knægt har opdaget nogen forskel i den daglige brug. Klaus |
|
![]() |
|
torbenan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2014 Sted: Kbh Status: Offline Point: 124 |
Har du prøvet at programmere Onkyo'ens fjernbetjening. På min Onkyo 809 reciever kan jeg tænde mit TV, tænde min Receiver og sætte den korrekte indgang på receiveren med en enkelt tryk. Jeg vil tro du kan det samme
|
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Hvorfor ikke bare undervise de andre brugere i systemets funktionalitet?
Mit system minder om dit, og min kone har ingen problemer med at betjene det.
|
|
![]() |
|
Henrik K Kristensen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 295 |
Logitech Smart er genial.
Endda uden skærm og touch.. så man kan betjene den som en rigtig fjernbetjening, uden at kigge på den :-) Min egen styrer Receiver, TV, BluRay-afspiller, AppleTV4 og pigerne på 5 og 10 år kan betjene alt med den.
|
|
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
|
|
![]() |
|
nalle12 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-April-2010 Status: Offline Point: 25 |
Tusind tak for input!
Jeg har set lidt på Logitech løsningen, der dog også på virker lidt avanceret - ihvetfald udseende. Jeg er rigtig varm på Lintronic - har også et par beo4 fjernbetjeninger liggende fra kasseret B&O udstyr. Lige præcis Mvh. Philip |
|
![]() |
|
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
Logitech Harmony med hub.
Vi betjener alle enheder som om det var én og samme. Alle kan finde ud af det og det virker altid.
|
|
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
|
![]() |
|
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
Fordi det kan betjenes og læres, er langt fra det samme som at det betjenes optimalt. Vi kan også godt finde ud af tænde alle enheder manuelt, skifte input, finde anden betjening og justere lyden, finde anden betjening og skifte kanal, finde anden betjening og justere lyden igen... osv osv. Det er langt nemmere for alle, når alle enheder betjenes som om det var en og samme enhed.
Redigeret af tobywan - 21-September-2016 kl. 14:33 |
|
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4116 |
Hvorfor programmer du ikke bare fkernbetjeningen du har til din Onkyo receiver.
Jeg betjener hele min setup med min Onkyo fjernbetjening: Samsung TV, Optma Projektor, Onkyo receiver, Sony Bluray, Yousee boks. Det tog vel 30 min at programmerer fjernbetjeningen.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |