recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til "nem" hjemmebiograf
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til "nem" hjemmebiograf

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nalle12 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-April-2010
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nalle12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til "nem" hjemmebiograf
    Sendt: 20-September-2016 kl. 15:32
Kære forum,

For 3-4 års tid siden investerede jeg i lidt hjemme-bioudstyr til kælderen, der består af følgende:

•     En onkyo reciever – 600 (et eller andet)
•     En Epson Full HD projector med 3 LCD (ved simpelthen ikke hvad den hedder – tror 6200)
•     En Panasonic Blue ray
•     Focal højtalere samt en subwoofer
•     En TDC boks til TV signal
•     En X-box one

Det fungere sådan set rigtig fint – meeeen, det er kun jeg selv der kan betjene det. Først skal reciever og projector tændes, så skal den rigtige kilde findes på reciever osv. Der er besværligt, og derfor tror jeg sammenlagt det har kørt 20-30 timer.

Er der nogle herinde der har en god løsning til enten et nyt system eller et styresystem/fjernbetjening der kan give en bedre og lettere brugeroplevelse?
Mvh.
Philip
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2016 kl. 16:26
Kig efter Logitech elite evt eller den lidt ældre harmony Ultimate. Det er med display og dermed kan alle tænde det. Jeg har selv den mindre harmony smart og den virker til ug
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2016 kl. 21:25
Prøv også at kigge på Anymote. Det er en app-baseret fjernbetjening som kan rigtigt meget!
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2016 kl. 21:42
Hej Philip

Enten køber du en Logitech, ellers køber du en Lintronic løsning.
Sidstnævnte er noget mere langhåret at sætte op, men du kan (som jeg) bruge en Beo4 fjernbetjening til den.
Jeg har selv Beo4/Lintronic løsningen herhjemme. Var først Philips og Logitech programmerbare igennem, men fandt ingen ro før jeg fik Beo4/Lintronic løsningen.
En rigtig lækker fjernbetjening som holder batterierne næsten evigt, der ligger godt i hånden og har nogle suveræne knapper.

Nå ja - når først den er programmeret rigtigt, behøves ingen andre i familien at lære andet - ej heller når du skifter udstyr.
Jeg er på tredje receiver og anden tv-boks uden hverken kone eller knægt har opdaget nogen forskel i den daglige brug.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 08:52
Har du prøvet at programmere Onkyo'ens fjernbetjening. På min Onkyo 809 reciever kan jeg tænde mit TV, tænde min Receiver og sætte den korrekte indgang på receiveren med en enkelt tryk. Jeg vil tro du kan det samme
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 09:17
Hvorfor ikke bare undervise de andre brugere i systemets funktionalitet? 

Mit system minder om dit, og min kone har ingen problemer med at betjene det. 
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 10:35
Logitech Smart er genial.

Endda uden skærm og touch.. så man kan betjene den som en rigtig fjernbetjening, uden at kigge på den :-)

Min egen styrer Receiver, TV, BluRay-afspiller, AppleTV4 og pigerne på 5 og 10 år kan betjene alt med den.
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
nalle12 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-April-2010
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nalle12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 12:16
Tusind tak for input!

Jeg har set lidt på Logitech løsningen, der dog også på virker lidt avanceret - ihvetfald udseende.

Jeg er rigtig varm på Lintronic - har også et par beo4 fjernbetjeninger liggende fra kasseret B&O udstyr. Lige præcis

Mvh.

Philip
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 14:13
Logitech Harmony med hub.

Vi betjener alle enheder som om det var én og samme. Alle kan finde ud af det og det virker altid.
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Hvorfor ikke bare undervise de andre brugere i systemets funktionalitet? 

Mit system minder om dit, og min kone har ingen problemer med at betjene det. 

Fordi det kan betjenes og læres, er langt fra det samme som at det betjenes optimalt.

Vi kan også godt finde ud af tænde alle enheder manuelt, skifte input, finde anden betjening og justere lyden, finde anden betjening og skifte kanal, finde anden betjening og justere lyden igen... osv osv.

Det er langt nemmere for alle, når alle enheder betjenes som om det var en og samme enhed.

Redigeret af tobywan - 21-September-2016 kl. 14:33
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 15:02
Hvorfor programmer du ikke bare fkernbetjeningen du har til din Onkyo receiver.

Jeg betjener hele min setup med min Onkyo fjernbetjening: Samsung TV, Optma Projektor, Onkyo receiver, Sony Bluray, Yousee boks.

Det tog vel 30 min at programmerer fjernbetjeningen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu