Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
BusinessBo
Guld medlem
Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1154
|
Emne: Hjælp til netværk Sendt: 05-Oktober-2008 kl. 20:11 |
Heeey
Jeg har noget problem med at mit net falder ud hele tiden.
Mit net er opbygget således:
Modem --> Switch --> PC1, PC1, PS3 og Zaptor
Jeg har haft fat i stofa et par genge og jeg for afvide der er ikke noget i vejen med nettet fra deres side. Men det kunne måske skyldes min Switch, da den ikke er hurtig nok.. Den køre 100/10 mbit. (det er en Zonet). Jeg blev anbefaldet og købe en med 1000/100 mbit. Da jeg har en net forbindelse på 10/512 mbit.
Hvad kunne i anbefalde ??
Så vil jeg i første omgang prøve at tjekke om det hjælper. Da det os kunne være mit virus program eller kablerne der er noget galt med.
Men jeg har lige købt nyt virus program (BullGuard 8.0) så det skulle vel, ikke være det der var problemet ??
Jeg har så en stor virus på den ene PC, den kan hverken komme ind i Windows eller fuldføre engennemgang af Cd'ens software.
Den snakker noget om "NTLDR" hvad det så er!!
|
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
|
Sendt: 05-Oktober-2008 kl. 21:20 |
Dit net først: Din switch er ikke for langsom. Din linie er nok en 10 MBit/512 Kbit. Altså 10 Mbit ind i huset og 512 KBit ud af huset. Din switch er kører sikkert 100 Mbit mellem dine pc'er og ud af huset kan den altså kun sende 512 Kbit afsted. Så der er rigeligt at tage af. MEN når det er sagt kan den jo da være fejlbehæftet så der kan være god grund til at købe en ny. Men hvis den virker som den skal har jeg svært ved at tro at den skulle være problemet.
Du skriver at nettet falder ud. Hvordan opdager du det? Er det for alle pc'er på en gang eller sker det kun for en enkelt?
Din pc der ingenting vil men mangler ntldr.exe er i stykker fordi den del der af styresystemet der skal til for at starte Windows mangler. Dette er enten fordi din disk er i stykker eller fordi en virus har slettet den. Uanset hvad så er der nok kun en total reinstallation af windows der kan redde den.
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
BusinessBo
Guld medlem
|
Sendt: 05-Oktober-2008 kl. 22:08 |
Jeg oplever nettet går ned, ved at der går lang tid når jeg har trykket mig videre til den næste side dukker frem. Jeg har oplevet det på begge PC'er og det er ikke altid det har været på samme tid.
Hvordan reinstallation du windows ??
|
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 22:08 |
Når du skriver lang tid hvor lang tid er det så? Flere minutter eller? Du reinstallerer Windows ved enten at sætte din cd med Windows på i maskinen eller ved at sætte en såkaldt recovery cd i. Derefter starter du maskinenen og følger du anvisningerne på skærmen. Begge dele vil resultere i at din harddisk bliver slettet og alle dine data er tabt. Men efterfølgende skulle pc'en så gerne kunne fungere
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
BusinessBo
Guld medlem
|
Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 08:30 |
Nu har jeg så prøvet det du sagde med at sætte cd'en i og køre det igennem. Det gik endelig os fint nok... Jeg nåede lige ind til opsætning af lyd. Men så begyndte den og genstarte igen.... 
Nettet går ned lige som det er bobler i nettet, som så gøre at nettet falder ud. Men det er forskelligt hvor tit det sker. Når det sker, går der er 10 - 30 min enden det virker igen.. Som sagt det sker flere gange om dagen.
Prøvede at køre nettet uden om min switch og oplevet det samme der. Ved ikke om det kan være et tilfælde eller... Men jeg vil prøve og gå ned til Stofa på fredag og snakker med dem om det.. Også må de jo sende en teknikker ud.. Fordi jeg gider da ikke betale 300 kr om mdr. for noget der ikke virke optimalt.
|
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 09:06 |
Når din pc genstarter på den måde så er det nok fordi der er en hardware fejl i din pc. Med stor snadsynlighed er din disk stået af. Og når du så når dertil hvor den skal til at skrive på den del af disken der i stykker så genstarter pc'en.  Hvis dine problemer også sker når switchen ikke er med så er det ikke den der problemet. Det ville nu også have overrasket mig. For en switch er typisk sådan at enten så virker den hele tiden eller også er den død. Hvad med de kabler der går fra pc'en og ind til switchen? Kan de være i stykker? Jeg kørte engang ved et uheld mit netkabel over med min kontorstol og det gav den samme virkning som du oplevede. Har du prøvet at kigge i din pcs logbog? Den findes under kontrolpanel->administration->logbog->System. Kan du her se nogle fejl der opstår på de tidspunkter du har haft problemet?
|
Mvh Kurt
|
 |
BusinessBo
Guld medlem
|
Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 09:18 |
Så må jeg jo have fat i en ny pc.. Den er ellers kun godt 2 år gammel.. Men okay den er os brugt meget.. 
Men jeg vil da lige prøve det med logbogen du snakker om.. Det kan os godt være jeg bare skal ud og købe nye kabler..
|
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 09:56 |
Ja og en ny harddisk. Du kan da bare skifte den. Du behøver da ikke skifte hele pc'en.
|
Mvh Kurt
|
 |