recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til ny forstærker/reciever
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til ny forstærker/reciever

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lbm_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2011
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lbm_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til ny forstærker/reciever
    Sendt: 10-Juni-2013 kl. 12:23
Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at få skiftet min ældre YAMAHA RX-620RDS reciever ud med en nyere af dato. Primært fordi den gamle ikke kan afspille HD lyd, hvilket er lettere irriterende med blu-ray film nutildags.

Jeg skal bruge den til film+musik. Ca 50/50.

Den nuværende har AM/FM radio, hvilket er fuldstændig ligegyldigt. Har aldrig brugt det!

Af højttalere har jeg, og dem har jeg pt IKKE planer om at udskifte!
2x Scandyna microprod (bag)
2x Scandyna minipod (front)
1x Scandyna cinepod (center)
1x scandyna basstation (subwoofer)

Af lyd har jeg pt. tilsluttet.
DVD afspiller (toslink) (skal udskiftes med en blu-ray afspiller efterfølgende)
HTPC (toslink)
PS3 (toslink). Jeg tænker at man kan tage at køre lyd+video igennem forstærkeren først via HDMI, men ved dog ikke om det kan lade sig gøre?

krav:
-minimum 5.1 (nok ikke et problem.)
-Må ikke være ringere i saft/kraft kvalitet end den nuværende!
-dts
-hd lyd/full hd lyd (eller hvad de nyere lydformater nu kører med blu-ray film).
-én toslink indgang (da lyden via mediecenteret kommer via toslink)
-Fjernsynet (Samsung ES8005) skal kunne tilsluttes så jeg kan få lyden ud fra TV'et via forstærkeren.
-mulighed for at kunne justere output på hver front/bag/center i sorround setup.

nice-to-have features.
-dlna (næsten et krav) :)
-airplay
-remote/control med smartphone devices.

maxpris ca. 5000 (billigere må meget gerne kunne gøre det)

Jeg ved dog ikke om de billigere ~2500 kr. bliver FOR billige?

har bla. kigget på disse uden dog overhoved at have nogen viden om det.
--edit--
Lader ikke lige til at de alle har subudgang..., så disse kan nok ikke bruges.
DENON AV1713

Redigeret af lbm_ - 10-Juni-2013 kl. 13:07
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Marts-2011
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2013 kl. 14:45
Personligt kan jeg virkelig godt lide Marantz' design og rent featuremæssigt vil jeg mene denne også dækker dine behov og lidt til. 

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2013 kl. 15:13
Jeg tror stort set alle nye receivere lever op til dine krav.
Den pioneer http://www.av-connection.dk/?PGr=6532 ser ud til at være et godt tilbud. Du kan få en bluray afspiller med i et udmærket kombitilbud. Den nye model er efter min mening ikke de ekstra penge værd.

Hvis du kan lide din Yamaha så er det et godt bud. Yamaha er det mærke der har størst kundetilfredshed og den bedste holdbarhed.
Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre med dit mediecenter, men din ps3 og din fremtidige bluray afspiller får du mest ud af hvis du forbinder med hdmi. Derfra skal du så bare have et kabel der sender billedet videre til din skærm. Du skal med andre ord ikke lægge så meget vægt på toslink. slet ikke hvis dit mediecenter har hdmi.

endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2013 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af lbm_ lbm_ skrev:

Jeg kunne godt tænke mig at få skiftet min ældre YAMAHA RX-620RDS reciever ud med en nyere af dato. Primært fordi den gamle ikke kan afspille HD lyd, hvilket er lettere irriterende med blu-ray film nutildags.

(cut)

Af højttalere har jeg, og dem har jeg pt IKKE planer om at udskifte!
2x Scandyna microprod (bag)
2x Scandyna minipod (front)
1x Scandyna cinepod (center)
1x scandyna basstation (subwoofer)

Har du overvejet hvor lidt forskellen mellem "normal" og "HD" lyd er, med dine højttalere?

I mine øjne (ører om man vil) vil du komme til at kaste penge efter noget du ikke kan høre forskel på alligevel.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lbm_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2011
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lbm_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 18:43
Jeg har været rigtig glad for min Yamaha AMP! Men volume knappen virker ikke sådan p*** godt længere :).

Hvad er forskellen imellem disse 3 sådan feature og gejl mæssigt !
Måske især imellem den nye og gamle pioneer jeg tænker på! 922 vs 923.
http://www.av-connection.dk/?PGr=4269&ML=1386
http://www.av-connection.dk/?PGr=6532&ML=1814
http://www.av-connection.dk/?PGr=4991&ML=1814

I tilfælde af Yamaha'en har jeg overvejet denne Blu-Ray afspiller der skal erstatte min gamle Yamaha DVD -S510 afspiller som er godt slidt op. Er den OK , eller skal man gå efter noget helt andet?
http://www.av-connection.dk/?PGr=5730&ML=1390

KlausDM, ja det er nok rigtigt, men f.eks. Batman er der kun DTS-HD lydspor på engelsk, hvilket forstærkeren ikke helt kan lide. Lyden er MEGA forsinket, og lyder til tider lidt mystisk.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 19:44
Af de 3 receivere du nævner, så vil jeg selv gå efter VSX-922. tilbuddet på demomodellen er ret godt og egentligt er tilbuddet på 3295 inkl. Blu-ray pioneer BDP-150 også ganske godt, og det kan du nok få afslag på hvis du vælger demomodellen som receiver.

Umiddelbart kan jeg ikke se den stor eforskel i forhold til vsx-923. det eneste jeg den har ekstra er 4k opskalering hvor vsx-922 "kun" har 4k passthrough, men det er ret irrelevant da de fleste afspillere vil have det når 4k måske en dag bliver aktuelt og 4k skærme bliver til at betale. I øvrigt linker AV-connection til 922 på den side hvor de man kan købe 923. Det siger vel et eller andet om hvor lidt forskel der er:-)

Jeg kan ikke sige så meget om den yamaha, men de får generelt god omtale hvis kan lave uden smartphone app kan du jo kigge på dens forgænger RXV-673, som lige nu koster 2999 i elgiganten.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 08:20
Jeg har Pioneer 922'eren og er fuldt tilfreds. Jeg bruger den imidlertid næsten kun til film så jeg kan ikke sige så meget om kvaliteten ved musik. Men jeg synes man får meget forstærker for ca 2.500,-
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu