|
Hjælp til ny indkøbt Ubitique netværk. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
KingCreol ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-September-2018 kl. 22:11 |
Hej Rec.
Jeg har været ude og investerer stort i Ubitique netværk, takket være læsning herinde fra. Jeg får leveret netværk fra Stofa fiber. Dette går i deres router, med indbygget WiFi, dette skal ikke bruges. Jeg har købt : En sequrity gateway. Her i skal UniFi Switch US-8-60W PoE sidde på den ene udgang, på denne skal der bland andet sættes en AP-AC long range og en cloud key den næste tråd skal gå til en gigasbit UniFi switch (US-24) på denne kommer der ydeligere 2 stk AP-AC long range. Mit spørgsmål, går nu på, er den nogen speciel rækkefølge jeg skal starte dette op på for at konfigurerer det rigtigt første gang ? Glæder mig til få liv i det ![]() På forhånd tak Claus
|
|
![]() |
|
TBK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2014 Status: Offline Point: 245 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Et forslag til OoO (Order of Operations): - Kabler - Router - Switch - AP'er - Cloud Key - Power On - Konfigurer Sæt en ting op, flere af gangen, tænd for det hele på en gang og konfigurer det al sammen i en ombæring. Det betyder ikke alverden hvordan du gør, der er mange veje til Rom... God fornøjelse med projektet.
|
|
![]() |
|
Blank ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
Måske jeg ikke læser dit indlæg korrekt,
men din gateway har 3 porte, den ene går til internettet. Jeg læser dit indlæg som om at du vil bruge de resterende 2 porte på routeren? den ene til een switch, den anden til nummer 2 switch? De 2 porte er 2 forskellige netværk, så medmindre du har grund til at gøre det på den måde, ville jeg nok nøjes med at bruge den ene port på routeren.
|
|
BaaaaaH
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Husk at slukke wifi i Stofa router. Den skal også sættes i brigde mode.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |