recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til ny printer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til ny printer

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg kan tilslutte mig rhsin! Canon's printere/scannere/multifunktionsmaskiner er af høj kvalitet, ligesom deres driversupport er god.
Jeg har en MG6150, og det fungerer bare lækkert.

M.h.t. udtørring, så er jeg ikke enig. Jeg har haft flere Canon printere over de seneste 10 år, og jeg har ALDRIG oplevet problemer med udtørring af blæk - heller ikke selvom der ofte kan gå flere måneder mellem jeg udskriver noget. Jeg benytter så også udelukkende original Canon blæk.

M.v.h.

Ja er også selv glad for Canon, har Mp210 nu og den virker fint. Så derfor vil jeg også meget gerne høre om erfaringer Canon printere som lever op til mine krav Big smile
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Nu skriver du ikke hvor ofte du vil printe, men hvis du ikke er relativt flittig bruger synes jeg blækprintere har en evne til at tørre ud så man skal igang med alle mulige renseprocesser og hvad ved jeg før den er klar til at printe igen.

Laserprintere har ikke samme problem og de er efterhånden så langt nede i pris at det giver mening, du kan fx. få en Samsung CLP 365W farvelaser med wifi for under 1200 kroner. Den er dog ikke alt-i-en printer med indbygget scanner, hvis der skal skanner med ryger den op omkring 1800-2000 kroner.

Jeg kiggede på kombineret laserprinter og scanner dengang jeg var på jagt efter sådan en løsning, men endte med en wifi laserprinter og en flatbed scanner. Af pladshensyn står min printer i dvale i et overskab i min entre, så kan jeg hente print der når jeg en sjælden gang udskriver et eller andet og jeg slipper for at havde den stående fremme og flyde resten af tiden. Jeg kiggede på en med scanner indbygget, men selv om udprintning kunne gå over wifi, så krævede scanning direkte usb forbindelse til en computer = upraktisk når nu printeren står ude i entreen. Nu har jeg i stedet en flatbed scanner liggende i en skuffe og kan hive den frem og smække til computeren når jeg i ny og næ vil have scannet noget.

Mit setup er ikke fantastisk hvis du tit og ofte skal tage fotokopier, men fungerer rigtigt godt til udskrifter i ny og næ og et par scanninger indimellem.

Jeg printer ca 1 gang hver 2-4 uge så ved ikke hvor meget det har at sige.

Laserprintere syntes jeg ser ud til at fylde for meget i.f.h.t. de almindelige printere, men hvis du finder modeller der ikke fylder så meget og kan printe i farve osv. må du gerne skrive det ind.

Vil gerne have en printer der er god til fotokopier de få gange (ca hver 4 måned, måske oftere) jeg bruger den med at fotokopiere. Big smile 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 09:11
Jeg vil også anbefale Canon. Er på min fjerde på 15 år, den eneste der tørrede ud, var den jeg hældte uorginalt blæk i.

Min iP4300 var slidt op, arvede jeg min mors iP4200, som hun have stillet til side, da hun fik en multifunktionsprinter. Hendes iP4300 kører stadig fint her hos mig, til trods for at den er 7-8 år gammel.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 09:34
Hvad med sådan en som denne: http://www.pricerunner.dk/pl/26-2843839/Printere/Canon-Selphy-CP900-Sammenlign-Priser
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 10:52
Det er en ren lille fotoprinter - ikke en normal printer.

Køb nu roligt den anbefalede MG6450! Der behøver du heller ikke bekymre dig om støj, da de er praktisk talt lydløse..

M.v.h.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 11:06
Har pt en Canon MP800 som har gjort det godt i mange år - har nu kig på enten MG6250 eller MG8250 - men er det kun negativscanner man får ekstra for alle pengene eller er der andre forbedringer? (Gider ikke bruge negativscanneren - den er ikke god nok alligevel)
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 11:14
tipsen: du kan se en compare her http://www.canon.dk/for_home/compare_products/loadcomparator.asp?prod=5293B006AA;5292B006AA;&lang=DK&country=DK&dir=/for_home/product_finder/multifunctionals/inkjet/ 

Forskellen er såvidt jeg kan se i scanneren, den er lidt hurtigere, også kan den scanne negativer på mg8250, dernæst så er displayet lidt større på den store model, men har man ikke (eller får et behov) for at kunne scanne negativer er det overflødigt og vælge den store imo da mg6250 er noget billigere. 

Redigeret af rhsin - 03-Februar-2013 kl. 11:16
Mvh

René
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:

Har du mulighed for at se hvilke printere der er gode, støj reducerende, under 1250.kr... 

Der er slet ikke målt støj i testen.

Men denne her bliver udråbt som bedste fotoprinter i testen, og ser ret kompakt ud:

Venlig hilsen
KB
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det er en ren lille fotoprinter - ikke en normal printer.

Køb nu roligt den anbefalede MG6450! Der behøver du heller ikke bekymre dig om støj, da de er praktisk talt lydløse..

M.v.h.

Okay Smile mener du MG6250?
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 12:14
Så efter hvad jeg har forstået er det kun Canon mg6250 der er noget værd? Søger stadig erfaringer   Hp Photosmart 6520 og fandt en fra Brother: 
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Printere-/499280/Brother-DCPJ725DW.html 
Kender ikke så meget til Brother hvordan er den i sammenligning med Canon og Hp. Og erfaringer med Hp og Canon vil jeg meget gerne høre mere om. Mvh. Frederik
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:

Så efter hvad jeg har forstået er det kun Canon mg6250 der er noget værd? Søger stadig erfaringer   Hp Photosmart 6520 og fandt en fra Brother: 
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Printere-/499280/Brother-DCPJ725DW.html 
Kender ikke så meget til Brother hvordan er den i sammenligning med Canon og Hp. Og erfaringer med Hp og Canon vil jeg meget gerne høre mere om. Mvh. Frederik

Jeg har god erfaring med Canon og Epson blækprintere. Epson på arbejdet og Canon PIXMA IP400 hjemme.
Men jeg købte en HP laserprinter sidste år, da den ene farve blev ved med at tørre ud på Canon printeren. Men det var efter at have brugt KMP blæk de sidste 5 år. 

Jeg er skuffet over HPs drivere. Det er ikke alt den kan printe, men så ripper jeg det selv med Adobe Acrobat og sender bitmap til printeren.

Venlig hilsen
KB
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 13:35
Interessant så mange der skriver Canon MG6250 - jeg vil sige MG6350. Kan købes for 1151 hos Wupti.
Dens farvepatroner er forholsvis dyre men det er XL partroner og de indeholder dobbelt så meget blæk og kan købes billigt hos fx iBob.dk.
Den fåes i sort og hvid, specielt sidstnævnte synes jeg ser godt ud da den er sort under det hvide chassi.
Den har touch screen, som du ønsker og Airprint, Cloudprint, printer på CD'er og meget mere.

edit: Pris rettet til 1151 kr incl levering.

Redigeret af Infinity - 03-Februar-2013 kl. 13:56
mvh Infinity
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu