recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til ny skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til ny skærm

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Foss Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til ny skærm
    Sendt: 05-August-2009 kl. 18:15

Hejsa.

Har ivrigt fulgt med herpå siden, og har de sidste par år set at vil man ha' det bedste i den billige ende så hedder det Pana. PX70 derefter PX80 og nu X10Y. Sådan har det været pga at det gav det bedste billede via analogt signal........!

Men nu har selv os på landet fået digitalt tv via vores fællesantenne (leveret af YouSee), og dermed kunne der måske være andre muligheder for en ny skærm, eller hva'? Der har tidligere ikke være noget tvivl, taler vi analogt tv så er det plasma fra pana der vist er bedst, men hva' med digitalt DVB-C...... vi taler stadig ca. 42", og en pris på ca. 5000 kr +- 1000 kr.

Ser 90% alm. tv og resten DVD, kunne måske forstille mig en Blueray lidt senere.

Foreslag?

På forhånd tak.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 18:27
mellem 5000-6000 hedder det stadig en x10 og med dvb-c digital signal bliver en x10 bare endnu bedre. Blu-ray står også rigtig godt på en x10.
den slå de fleste skærme til en langt højere pris
Til top
Foss Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 23:08

Har set PX80 og ja den stod pisse flot og X10 står vel blot endnu bedre, jeg ved det. Men tænkte bare at med DVB-C var der måske også andre muligheder......!

Nu er der jo også lige den lille hage at..... ja konen ikke er så meget til X10, meget godt kan man sige om Pana, men design det er de altså ikke gode til, der er Samsung osv altså noget foran.... men ja stadig, et fjernsyn er til for at se tv ikke en pyntegenstand......!

Til top
miffe2507 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Juli-2007
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 23:40

Hovedparten af brugerne på denne side, vil anbefale dig Plasma. Men jeg synes ikke at du skal afskrive LCD (LCD-LED), før du selv har gjort dig nogle erfaringer. -> Det skal lige nævnes at jeg selv har købt et plasma frem for et LCD/LED, fordi mine prioteringer pegede i den retning. Men derfor er det jo ikke sikkert at det er den optimale løsning for dig.

Jeg blev f.eks. meget imponeret over pioneers LCD-tv.

Men hvis du skal have plasma, vil jeg helt klart anbefale dig et panasonic.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 23:46
Hvor kan man få et led med local dimming til 6000 kr. der skal man jo ligge 10000 kr til eller mere. for at få et godt lcd med led.

jeg vil da heller have en x10 fremfor en samsung edge led.

Redigeret af xcardman - 05-August-2009 kl. 23:51
Til top
Foss Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 12:24
Så alt i alt, det hedder X10 hvis man vil ha' det bedste billede på en ca. 40" til 5000-6000 kr???? Med DVB-C tuner.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Foss Foss skrev:

Så alt i alt, det hedder X10 hvis man vil ha' det bedste billede på en ca. 40" til 5000-6000 kr???? Med DVB-C tuner.

det har du helt ret i
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 13:08

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Hvor kan man få et led med local dimming til 6000 kr. der skal man jo ligge 10000 kr til eller mere. for at få et godt lcd med led.

jeg vil da heller have en x10 fremfor en samsung edge led.

Local dimming er først nødvendigt, i det omfang at sortniveauet på skærmen skal være på niveau med et plasma.

Sortniveau har meget at sige, det er bare ikke alt. Hvis du(trådstarter) går ned i en butik, og falder for et LCD, skal du da ikke købe et plasma tv...

Men hvis du ved, at du vil have plasma, så må jeg give xcardman ret, så er x10 "the way to go..." Forudsat at 1920*1080 opløsningen ikke er nødvendig...

Redigeret af miffe2507 - 06-August-2009 kl. 13:16
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 13:26
trådstarter vil have det bedste billede til 6000, det hedder en x10.
 man kan ikke få et lcd i fona som har et bedre billede til 6000 kr.
med det behov er full HD lige meget.

man kan jo også bare går i fona og købe et lcd, men det bliver billedet jo ikke bedre af.
det er derfor man spørger på dette forum.

Men hvad trådstater så vælger er helt op til ham eller hende.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 13:36

Når jeg snakker det bedste billede, menner jeg ikke hvilket billede der nødvendigvis er bedst til at ramme en gamma-værdi på 6500, og har et sortniveau, på linie med et pioneer - det er der vist ikke nogen der kan i den prisklasse. Men jeg mener hvilket billede der tiltaler køber mest...

Der må jo være nogen der godt kan lide den super høje kontrast, tv'ene står med i butikken, ellers ville de jo aldrig blive solgt...

Redigeret af miffe2507 - 06-August-2009 kl. 13:46
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2009 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af miffe2507 miffe2507 skrev:

Når jeg snakker det bedste billede, menner jeg ikke hvilket billede der nødvendighvis er bedst til at ramme en gamma-værdi på 6500, og har et sortniveau, på linie med et pioneer - det er der vist ikke nogen der kan i den prisklasse. Men jeg mener hvilket billede der tiltaler køber mest...

Der må jo være nogen der godt kan lide den super høje kontrast, tv'ene står med i butikken, ellers ville de jo aldrig blive solgt...

Det høje kontrast og lysniveau på mange fladskærme i butikkerne er nødvendigt på grund af lysforholdene. I hvert fald i de fleste butikker.

Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu