recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til ny surround receiver søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til ny surround receiver søges

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Speaker Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2017
Sted: Spentrup
Status: Offline
Point: 144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speaker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til ny surround receiver søges
    Sendt: 28-December-2019 kl. 13:49
Jeg overvejer at udskifte min Pioneer Sc-lx85 til en nyere model
Jeg har et B&w xt4 xt2 xtc og Svs Sb13 Ultra setup
Har læst mig frem til at mine xt4 kræver en god forstærker, så jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal købe, uden at få dårligere lyd, men har heller ikke lige 15-20000 til en receiver
Håber at få noget positivt og brugbart feedback


Redigeret af Speaker - 28-December-2019 kl. 20:24
Til top
wamsler Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wamsler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2019 kl. 10:08
den er svær, det koster når du skal have power til dine HT.

Jeg tænker du vil skifte reciever PGA nye lydformater?

Stod i samme situation for 1 uge siden men pludselig havde elmutaten en Yamaha rx-a3080 til 12999😁 det tilbud kunne jeg ikke undgå at slå til på (weekend tilbud).

Jeg manglede power til mine JBL sva2100 og min Sony str-dn1080 havde problemer med at styre dem.

Jeg kan se at av-connection har den samme til 15-16000 nu.

Jeg har bi-ampet mine JBL fronter og det giver voldsomt hul igennem.

Din Pioneer spiller jo fremragende så er du helt sikker på at du vil skifte?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2019 kl. 10:30
Til mine B&W 604 har jeg en marantz 7011, som jeg synes gør det godt.

Jeg mener at jeg gav ca 8000.

Og der er 60 dages returret, så man kan teste

Hos hi-fi freaks skal man bare ikke købe når priserne er højest. Der er en del elevator priser. 

Hold øje med deres b stock
Til top
Speaker Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2017
Sted: Spentrup
Status: Offline
Point: 144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speaker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2019 kl. 12:45
Ja, jeg kunne godt tænke mig at prøve Dolby Atmos.
Og ja min lx85 spiller fantastisk, så jeg har overvejet det kraftigt
Det bliver måske nok en brugt da pengene ikke lige er der her efter en dyr jul
Til top
Speaker Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2017
Sted: Spentrup
Status: Offline
Point: 144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speaker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2019 kl. 12:48
Jeg har faktisk overvejet Marantz
Der er en 7011 til 7000 på DBA, men hvis du gav 8000 for din, er den hvis for dyr
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2019 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af Speaker Speaker skrev:

Jeg har faktisk overvejet Marantz
Der er en 7011 til 7000 på DBA, men hvis du gav 8000 for din, er den hvis for dyr


Det er for dyrt.

Jeg kan se at de sidste SR7012 blev solgt for ca. 8700. 

Så hold øje med deres priser.
Til top
Speaker Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2017
Sted: Spentrup
Status: Offline
Point: 144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speaker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2019 kl. 16:48
Tak for rådet
Det vil jeg gøre
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2019 kl. 21:23
Mit bedste råd må være at købe dig en god effektforstærker, eller skifte dine højttalere.

XT 4 har ikke bare en lav impedans ved de lave frekvenser, nej den topper også lige op med en fasevinkel på næsten -60 grader, hvilket kan slå langt, langt de fleste konsum surroundforstærkere ud af kurs.

En solid effektforstærker vil kunne bruges igen og igen, når du skifter surroundforstærker, blot den nye surroundforstærker har pre-out.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2019 kl. 22:05
fra tidl. har jeg en rotel effektforstærker. Men efter jeg har fået min marantz receiver, bruger jeg den ikke mere, da jeg ikke kunne hører forskel
Til top
Speaker Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2017
Sted: Spentrup
Status: Offline
Point: 144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speaker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2019 kl. 22:22
Jeg er tilfreds med mine højtalere, så dem tror jeg at jeg beholder og der er ikke mere plads i hverken tv møbel eller fruens tålmodighed til mere udstyr
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2019 kl. 23:18
Hvis der ikke er plads til mere, så er der vel heller ikke plads til Atmos højttalere?

Behold din gamle kraftige forstærker.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2019 kl. 23:22
Elgiganten har flere gange haft weekend tilbud på Yamaha rx-a2080 til 7.777kr, så mon ikke den snart kommer på tilbud til den pris igen. Det er i hvert fald værd at holde øje med, hvis det ikke kribler for meget i fingrene for at købe noget nyt her og nu.

De har dog kun modellen i sort.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu