|
Hjælp til ny surroundforstærker |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | ||
Basknudsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-November-2016 kl. 21:35 |
|
Hej
Min 10 år gamle Cambridge audio er ved at være færdig, så jeg er på jagt efter en ny receiver. Jeg har Dali Concept 6 højtaler, og de skal ikke skiftes ud. Jeg tænker pris 5000-10000,- Den skal stå i et Unnumøbel som kan bære 12 kg på hver hylde eller er det noget man skal gå op i? Hvad kan i anbefale? På forhånd tak. |
||
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
||
![]() |
||
Snigerdis ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 138 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvis den står nederst er det vel ikke noget problem. Men med det budget ville mit valg være imellem Marantz SR7010 eller Yamaha RX-A 1060.
Redigeret af Snigerdis - 20-November-2016 kl. 23:00 |
||
![]() |
||
hegelhd11 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-November-2016 Sted: 4652 Hårlev Status: Offline Point: 1 |
|
Hej Basknudsen. Jeg har en god/ stand som ny, og meget rimelig prissat Denon AVR 4311 med garanti, til salg på Nerds.dk
Redigeret af hegelhd11 - 21-November-2016 kl. 11:37 |
||
![]() |
||
Basknudsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
|
Jeg kan se jeg får problemer med pladsen da jeg kun har 43 cm i mit møbel. Og vægten siger 12 kg.
http://www.unnu.nu/wp-content/uploads/2015/09/unnu-231-210915.pdf Kunne Yamaha RX-A860 være et bud, den vejer nemlig mindre og passer i dybden? hegelhd11: Det er ellers et godt tilbud.
Redigeret af Basknudsen - 21-November-2016 kl. 21:30 |
||
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
||
![]() |
||
|
Jeg har mailet med AV-connection som mener at Yamaha'en bliver for varm hvis den skal stå i møblet. Jeg kunne selvfølgelig have stoflågerne åbne når den skal kører.
Hvad skal jeg kigge efter da den skal stå i møblet?
|
||
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Det er noget vrøvl! Yamaha er nogle af de receivere som bliver absolut MINDST varme... M.v.h. |
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Hvad med en Pioneer SC-LX 79 der kaster rundt med den der Yamaha som Hulk kaster rundt med Loke, og ingen varme problemer grundet klasse D forstærker.
numse sparkende receiver ;-) Redigeret af armani-thomas - 22-November-2016 kl. 21:47 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Og så er Pioneer heller ikke mere overlegen! Desuden, hvad skal OP skære af? Pioneer'en eller reolen? Læs nu om kravene... M.v.h. |
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Øhh jo det er den så nok lige. Der klasse forskel fra en 1060 og til en LX79. Og det er da også kun fordi det er en overgemt tysker, at den er under 10k. Hvad var nyprisen for sådan en Svend hos tapeconnection...16-18 tusind eller noget i den stil? Jeg kan ikke huske det. Men hvad er det der mangler, 1cm...Tror nok jeg ville finde en løsning hvis valget stod mellem de to ![]() |
||
![]() |
||
|
I nyeste udgave af svenske "Hemmabio", er der en sammenligningstest af Denon AVR-X6300H, Pioneer SC-LX901 (som er en ny og kraftigere udgave, end LX79) og Yamaha RX-A3060.
Og ja, Pioneer'en har mange kræfter - de måler 243W/8 ohm og 421W/4 ohm - dynamisk effekt. Det skal siges, at Pioneer'en er opgivet til 200W/8 ohm konstant og 270W/4 ohm konstant. Yamaha'en måles til 218W/8 ohm og 367W/4 ohm. Yamah'en er opgivet til 150W/8 ohm og 230W/4 ohm konstant. Ja, Pioneer'en er overall kraftigere, men er det nok? Kigger man så på lydkvaliteten, så får Pioneer'en et "Godt køb", p.g.a. kræfterne og 11 forstærkerkanaler - mod Yamaha's 9 forstærkerkanaler. Yamaha'en bliver dog testvinder p.g.a. sin lydkvalitet. Også p.g.a. Pioneer'en kun har HDCP2.2 på 5 af de 8 HDMI-indgange. Som de skriver i konklusionen: "Skal vi vælge en forstærker på ren lydkvalitet, er det Yamaha som trækker det længste strå, og holder topplaceringen helt indtil kræfterne tager slut, hvor Pioneer'en stadig banker til, uanset hvor højt vi vil spille." Så hvad vil man - spille så højt at det ikke er til at holde ud at høre på, eller ønsker man den bedste lydkvalitet? ![]() Watt er ikke alt. M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 23-November-2016 kl. 10:59 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|
Jeg vil også forslå dig at kigge nærmere på Marantz.
Marantz sr7010 Har selv haft denne receiver, og den spiller fantastisk. Redigeret af strecker - 23-November-2016 kl. 06:17 |
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
Nu har jeg ikke læst denne test endnu, men jeg har hørt på begge m.fl. herunder også Marantz. Og jeg er helt enig i, at Yamaha 3060 spiller og lyder bedst. Helt ærligt, hvis de virkelig skriver at Pioneer'en bare banker til, uanset hvor højt vi vil spille, så er det sgu en sandhed med modifikationer, jeg kan sgu ikke høre at den spiller højre, men den lyder til gengæld metallisk og er meget lys i toppen og den mangler ro og sjæl, og forskellen i watt er så minimal, hvis det skal omsættes til db. i spl så vil det vel være 1 eller måske 2db. i 4 ohm. Men varm bliver den altså ikke, det gør Yamaha'en til gengæld, men den koger ikke, vil tro den ligger på ca. 45 grader på låget, men det er kun et gæt. I øvrigt vil jeg klart fortrække YPAO fremfor MCACC Redigeret af Potter - 23-November-2016 kl. 07:36 |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |