|
Hjælp til ny surroundforstærker |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | ||
Basknudsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ok, tak for jeres svar.
Jeg kan se, at Hifi-klubben får Denon X2300 og X3300 på tilbud til Black Friday, skal de stadig i spil hvis prisen er rigtig og i så fald til hvilken pris bliver de et bedre køb, eller er det Marantz SR7010 og Yamaha RX-A860 valget står imellem? rotelman: Mine Dali har ikke bånddiskant. Men det kan selvfølgelig være mine nye fronter får det.
|
||
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Denon og Marantz har samme ejer, og deres surroundreceivere deler derfor rigtig mange komponenter! En væsentlig forskel er dog, at Marantz benytter passive komponenter i indgangene, mod integrerede kredse hos Denon. Dette giver en lydmæssig fordel, i Marantz' favør.
Personligt er jeg mere til Yamaha, men ville ikke gå under RX-A1060. M.v.h. |
||
![]() |
||
Basknudsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
|
Slettet
Redigeret af Basknudsen - 24-November-2016 kl. 22:56 |
||
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
||
![]() |
||
|
kan se at Denon x3300 er i dag til 5999,- er Marantz 2500,- mere værd og er Yamaha helt afskrevet fordi det er en 860 og ikke 1060?
|
||
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Denon X3300 svarer vel til em Marantz SR-6010, som allerede koster 5.995,- M.v.h. |
||
![]() |
||
Claus P ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 350 |
|
Du er kun til Yamaha
![]() |
||
![]() |
||
|
Nope! Jeg er også til f.eks. Anthem. Og har ikke noget imod Denon, Marantz m.fl. De falder blot ikke i min smag.
Jeg prøver dog - i modsætning til en del brugere - at se på, hvad en spørger har behov for. De fleste sidder jo blot og anbefaler det de selv har... ![]() M.v.h. |
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
hvordan oplever du lyden på de to receivere...uden EQ ? Har selv en fornemmelse af at den største forskel faktisk ligger i EQ delen. |
||
![]() |
||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
|
Jeg tænkte noget af det samme. Jeg ville vælge ud fra hvilket EQ system jeg selv bedst syntes om, og ud fra features og betjening. Uden EQ kan jeg ikke forestille mig at de lyder væsentligt forskelligt. Personligt sætter jeg stor pris på Yamahas mulighed for at tilrette med PEQ og helt manuel PEQ, men hvis man kan lide Audysseys lyd, så er det ikke nødvendigvis relevant.
|
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
Den korte, jeg syns faktisk de spiller godt begge 2 i stereo, men jeg syns nu Yamaha'en virker lidt mere åben og har noget mere attack og virker mere overbevisende. I surround syns jeg faktisk at Marantz'en løber relativ hurtig tør for kræfter (7 kanaler drevet") Det sidste, var for mig også den primær oversag til at fra vælge Marantz.
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
|
Men det er en 3060, jeg snakker om en 860, er det det samme bare med færre kræfter?
Hvilken af dem er mest fremtidssikret? Er Marsntz'en 2500,- mere værd end de andre? |
||
|
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
Det var et svar til P.LAS. Mest for pengene under 10k må være Marantz SR7010 selvom den har fået en afløser her i slut 2016. Den har en 11.2 processor til Dolby Atmos og DTS X, HDR og BT2020 pass through. Hvad fremtiden angår, så tror jeg ikke denne er ringere stillet end nogen anden receiver er.
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |