recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til nybegynder der vil høre plader
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til nybegynder der vil høre plader

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1546
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2024 kl. 16:19
Fandt den, ikke lige min smag i farven, smag og behag er forskellig

499kr for en red nål, måske en fu for mere ved at købe en 499kr dyrer pladespiller med nål
Til top
J.Rath Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-April-2008
Sted: Denmark
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.Rath Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2024 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Fandt den, ikke lige min smag i farven, smag og behag er forskellig

499kr for en red nål, måske en fu for mere ved at købe en 499kr dyrer pladespiller med nål

Hvilken skulle det være til de penge? TT3? 
Til top
J.Rath Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.Rath Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2024 kl. 09:33
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2024 kl. 10:02
Har du et sæt Argon Audio Forte A55 MK2 behøver du ikke en pladespiller med indbygget riaa

Hvor meget vil du ofre på pladespilleren ?
Til top
J.Rath Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.Rath Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2024 kl. 10:42
Jeg vil gerne strække mig til 3500 kr. 
Det virker til flere i det prisleje har indbygget Riaa. 
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2024 kl. 11:13
Hvis du har dem her behøver du ikke indbygget riaa 

3500kr så kan du købe en billig argon,rega eller project pladespiller til max 2000kr med en rigtig god pickup eller en dyere pladespiller Pro-Ject T1,PRO-JECT DEBUT E CARBON PHONO eller måske en argon tt-3 med en en bedre pickup  hvor de for pickuppen eller nålen og du betaler lidt mindre for en bedre upgradering af nåleno1Pro-Ject T1Pro-Ject T1

Redigeret af gasolin - 26-Juni-2024 kl. 11:14
Til top
J.Rath Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.Rath Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2024 kl. 12:35
Debut Carbon Phono ligner Carbon Evo for mig. De har begge Riaa. Phono er bygget til hifiklubben skriver de. 
TT-3 med en bedre pickup bliver vel også dyrere end en Carbon Evo tænker jeg. 

Alt andet end lige er den TT4 + ny stylus vel den bedste pladespiller og så er prisen under 3.000 kr. 
Debut Carbon Evo ligner det bedste til prisen hvis det skal være nyt nyt fra butik. 
Til top
ASKF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Point: 277
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2024 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af J.Rath J.Rath skrev:

Debut Carbon Phono ligner Carbon Evo for mig. De har begge Riaa. Phono er bygget til hifiklubben skriver de. 
TT-3 med en bedre pickup bliver vel også dyrere end en Carbon Evo tænker jeg. 

Alt andet end lige er den TT4 + ny stylus vel den bedste pladespiller og så er prisen under 3.000 kr. 
Debut Carbon Evo ligner det bedste til prisen hvis det skal være nyt nyt fra butik. 

Jeg vil også mene at den TT4 på DBA er det bedste køb, hvis man altså kan lide farven.
Husk at spørge om det kun er stylus der mangler, eller om det er hele pickuphuset. Det giver ca. 400 i forskel på prisen, hvis du vælger en 2M Blue.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2024 kl. 19:08

Gasolin.

Vil du ikke fortælle, hvad det er vi skal få ud af den video du linkede til?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2024 kl. 07:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Gasolin.

Vil du ikke fortælle, hvad det er vi skal få ud af den video du linkede til?

Klaus
Kan du ikke fortælle mig, hvorfor du spørger om video i linket, når det ikke er et videolink. Og hvis det er et andet link du mener, hvorfor så indsætte et link der ikke indeholder en video.

Redigeret af JeTex - 27-Juni-2024 kl. 07:22
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
J.Rath Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.Rath Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2024 kl. 08:49
Jeg har fået et billede af sælger af den TT, og det ser ud til den bare skal bruge ny stylus. 

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2024 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Kan du ikke fortælle mig, hvorfor du spørger om video i linket, når det ikke er et videolink. Og hvis det er et andet link du mener, hvorfor så indsætte et link der ikke indeholder en video.

Det har jeg prøvet flere gang, men det ser ud til at "Gasolin" ikke VIL svare.
Men jeg prøver da bare igen.

Jeg ville prøve uden sub og så evt købe en senere

Gasolin, hvad skal den video fortælle?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu