|
Hjælp til nybegynder der vil høre plader |
Besvar | Side <1 234 |
Forfatter | |||
ASKF
Super bruger Oprettet: 24-Oktober-2015 Sted: Ålborg, DK Status: Offline Point: 283 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det var da en god info. 2m Red og Blue stylus benytter samme cartrige, så du kan frit vælge hvilken du køber. Jeg måtte lige søge lidt om info på emnet (jeg har benyttet MC siden 1989, så jeg har ingen viden om Ortofons MM serier) og fandt denne tråd https://www.vinylengine.com/turntable_forum/viewtopic.php?t=58928 En person i tråden havde fået svar fra Ortofon:
Det er godt nok et 12 år gammelt svar, men mon ikke det stadig stemmer. Om ikke andet kan du jo skrive til Ortofon og spørge dem. Med dit setup tvivler jeg dog på at du vil kunne høre forskel. ------- Opdatering: Jeg har nu fundet dette hos Ortofon: https://ortofon.com/products/stylus-2m-mono
Redigeret af ASKF - 27-Juni-2024 kl. 16:53 |
|||
ASKF
Super bruger Oprettet: 24-Oktober-2015 Sted: Ålborg, DK Status: Offline Point: 283 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Han har jo svaret. At svaret så er helt hen i vejret må være fordi han ikke forstår at når man hører lyden fra en video, vil det altid være ens egne højtalere man hører og ikke dem der er optaget. Dertil er optagelsen også farvet af den benyttede mikrofon. |
|||
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 974 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Måske han bare ikke gider kværulanter..
|
|||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4044 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19527 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Well, sådan kan det gå, når man ikke vil svare på spørgsmål i relation til det man skriver. Klaus
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19527 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nej.
Og der (undskyld - det) skal videoen fortælle mig? Det har jeg ikke fået svar på.
Hvis det var Gasolins mening at man skulle kunne høre højttalernes kvalitet gennem en YouTube video. Det er jo fuldstændigt på linje med en nyligt tilkommen debattør i denne tråd der optog video af TV2’s “hakkeri” og uploadede det til YouTube som dokumentation…. Klaus
|
|||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Han har jo svaret for mange indlæg siden, at du så åbenbart vælger, at overse svaret er en anden sag. Der kunne måske stilles spørgsmål omkring, at teste lyd ud fra videoer.
|
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
J.Rath
Junior bruger Oprettet: 03-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har hentet pladespilleren i dag. Kort historie, så var det en 80 års fødselsdagsgave, hvor nogen har fået hevet nålen af. Den har aldrig været brugt. Han havde også en ny forstærker.
Jeg tror jeg går med en rød stylus (ortofon har btw lavet en fin video om dem) |
|||
ASKF
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvis du har pengene til en Blue, vil jeg anbefale at du aftaler med dem i StereoStudio at du kan høre dem begge der, på et setup med en TT-3 eller TT-4. Der er mange som nævner at Red er meget flad i lyden i forhold til Blue, så der er altså en markant forskel i dynamikken.
|
|||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4747 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
StereoStudio er lukket ned.
|
|||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||
J.Rath
Junior bruger Oprettet: 03-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg bestilte en rød i går hos TapeConnection, og den kom idag.
Så er der også plads til en opgradering. Mangler dog kabel kommer med posten. Tror den gamle herre har glemt at give mig det med. |
|||
Besvar | Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |