|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
shingon ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-Maj-2011 Status: Offline Point: 12 |
![]() Sendt: 27-Juli-2011 kl. 11:47 |
|
Hej
Jeg er igang med at strikke et nyt HTPC sammen, men er lidt i tvivl om det kan opfylde mine ønsker. Jeg ønsker en fuldstændig flydende navigation i XBMC + fuldstændig flydende afspilning af alt hvad der findes på min NAS (Bluray rips i full HD med HD lyd - op til 35 Mbps) Pt. har jeg en AMD 4850e CPU + 2GB ram med et HD3200 ATI onboard kort. Det kan afspille det meste, men dropper frames når bitraten når højt nok (Tror CPU'en ikke kan følge med) + kan ikke benytte hardware accell med GFX ordentligt (nogen gange virker det, andre gange hakker det, har forsøgt meget med det GFX men det er aldrig blevet helt godt). Jeg tænker en i3 CPU 2100T model og så benytte den på et mini-itx bundkort med 4gb ram og onCPU grafik. Udelukkende 2100T pga. de 35W Jeg er i tvivl om det er nok til at kunne klare mine krav eller om der skal en kraftigere CPU til? evt. et GFX der kan klare det. Mit nuværende kabinet er et Hiper HMC-1K53A (http://www.hipergroup.com/products.php?lv=3&cate=2&type=12&pid=127) og jeg vil gerne kunne blive ved med at benytte det. Andre forslag til indmad der kan opfylde mine ønsker er meget velkomne. Takker og bukker
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
|
Sært, jeg har samme CPU og onboard grafikkort og har aldrig haft disse problemer. Er du sikker på det ikke er et codec/software problem og ikke hardware?
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
![]() |
|
Jeg kører med samme setup, det virker uden problemer, og har kræfter nok. Kan afspille 1080p, selv uden hardwareacceleration, og CPU ryger ikke over 50% Som der dog bliver foreslået, så ville jeg nok finde ud af om problemet ikke ligger et andet sted end ved det eksisterende hardware...
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Tjaa... Det kører godt, altså det jeg har nu kan afspille det meste uden problemer. Men når bitraten kommer højt nok og især ved panoreringer kan den tilsyneladende ikke helt følge med. Men måske fejlen ikke er ved CPU/GFX men nærmere indstillingerne i XBMC? Jeg ved godt jeg er lidt kræsen, men der er klar forskel hvis jeg sætter et rigtig GFX i og får hardware accell slået til, problemet er nok at det GFX jeg har ikke passer i kabinettet + det larmer. Flemming - har du fået hardware acceleration til at fungere med dit setup? i så fald hvilke drivere benytter du dig af? Og hvordan er dine video indstillinger i XBMC? Noget andet er selve navigationen i XBMC, den virker en lille smule sløv i det nogen gange, især hvis jeg har en film kørende samtidig, og tænker her at en bedre CPU kunne løse det?
|
||
![]() |
||
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
![]() |
|
Det kunne måske også være harddisken der gør det? Har selv en ssd i min og har ingen problemer med at navigere, heller ikke selv om der spilles noget i forvejen. Men ved ikke om det er ssd'en eller cpu'en (eller en combo af begge), der gør det...
Så kunne det måske bedre svare sig at købe et nyt gfx-kort der passer i dit kabinet? Det vil andet andet lige være billigere end at skulle skifte alt andet end kabinettet... Redigeret af Gump - 27-Juli-2011 kl. 13:36 |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
|
Jeg bruger ikke XBMC men DVBViewer og jeg har ikke hardwareacceleration slået til. Hvis problemet viser sig at være dit onboard grafikkort, fås der jo mange udmærkede, passivt kølede, kort til 3-500 kr. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
|
Har du checket hvor meget ram den bruger når du ser film med høj bitrate - 2 gb er fint, men motherboard bruger jo også ram til grafik?
|
||
Den Ben
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for hjælpen indtil videre, nu har jeg lidt at arbejde med.
Jeg vender tilbage hvis det bliver nødvendigt.
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |