recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til nyt medlem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til nyt medlem

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Rosenhøj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til nyt medlem
    Sendt: 21-Juli-2008 kl. 07:48
Hej alle i kloge hoveder, jeg står overfor at skulle indkøbe mit første "rigtige" surround anlæg.

Jeg har kig på en Harman/Kardon AVR 255, og mit spørgsmål går så på, hvordan vil Dali concept 6 serien passe til denne receiver? Kan den spille dem op, eller er problemet mere den anden vej rundt?

Håber på lidt hjælp herfra, da jeg er helt ny og ikke har den store viden på området.

Redigeret af Rosenhøj - 21-Juli-2008 kl. 07:49
Til top
KillBoxOne Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juli-2008
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 12:14

Hej Rosenhøj

jeg kender ik receiveren - men kikkede selv på de omtalte højttalere

Jeg brugte omkring 1 time i hifiklubben, hvor jeg kikkede på forskellige løsninger - de ville så stille min løsning op i butikken ugen efter, så jeg kunne høre det "live". Jeg vaglte så at opgrade løsningen til concept 8, concept 2 samt en ikon sub - løsningen var dyrere end først planlagt - men jeg har ik fortrydt

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 13:39
Det er denne receiver.

Nu har jeg ikke været i hifi klubben endnu, men synes ikke at kunne finde denne receiver på deres hjemmeside, men ved ikke hvor meget man skal lægge i dette.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 13:52

Hej Rosenhøj, og velkommen til recordere.dk.

Nu er der måske noget jeg har overset i dine spørgsmål. Men har du kigget på Onkyo AV-receiveren her:

http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_2008_5935286.htm l

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Rosenhøj, og velkommen til recordere.dk.

Nu er der måske noget jeg har overset i dine spørgsmål. Men har du kigget på Onkyo AV-receiveren her:

http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_2008_5935286.htm l

Umiddelbart har jeg kigget, men faldt lidt mere over Harman/Kardon pga. designet, umiddelbart er der vel heller ikke nogen tekniske årsager til at vælge Onkyo fremfor Harman/Kardon?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 14:07

Jeg mener at Onkyo´en er mere flesibel. Nu er specifikationerne på den AV-Receiver du linker til ikke særligt omfattende. Men ud fra disse specifikationerne så får du i Onkyo´en 4 HDMI indgange, og decoding af HD lydformater.

Som jeg ser det, uden at kende dit øvrige set-up, så er Onkyo´en mere på forkant

Lidt farligt i mine øjne at afgøre ud fra design - men okay smag og behag

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KillBoxOne Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juli-2008
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 14:09

jeg kører selv med en Onkyo TX-SR605, den spiller kanon med Dali

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg mener at Onkyo´en er mere flesibel. Nu er specifikationerne på den AV-Receiver du linker til ikke særligt omfattende. Men ud fra disse specifikationerne så får du i Onkyo´en 4 HDMI indgange, og decoding af HD lydformater.

Som jeg ser det, uden at kende dit øvrige set-up, så er Onkyo´en mere på forkant

Lidt farligt i mine øjne at afgøre ud fra design - men okay smag og behag

Lidt bedre specifikationer her.

Ja design "bør" ikke være det der bestemmer, men når der skal bruges 12-15k på nyt anlæg kræver den bedre halvdel også at den passer rimelig godt ind i stuen.
Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 14:30

Personligt er jeg også helt pjattet med Harman/kardon 's design, specielt det nye!

men har også selv en onkyo 605'er og når den spiller sammen med mine kef højtalere er jeg slet ikke i tvivl om det er det rigtige valg.

jeg synes selv at H/K spiller rigtig godt men synes at man får mere for pengene i en onkyo når vi snakker lyd og indhold. Men ja på det ydre vinder H/K

Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 14:58
rent teknisk vil harman være at foretrække, de er væsentligt stærkere, og forforstærkerdelen samt surround processor delen er også væsentligt bedre
Crown - there is no substitute.
Til top
Speednut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-April-2008
Sted: Skive, Danmark
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 15:01
Jeg havde i lang tid selv planlagt at købe en H/K 255 eller 355, men så læste jeg en tråd på et forum, hvori en del sagde, og den havde problemer med 50/60 HZ.

Jeg kan ikke huske helt præcis hvad det var, men det var noget der fik judder til at opstå ved diverse afspilninger

Mener at det var et sted i denne tråd :
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=771558

Du kunne læse den igennem og få dig et indtryk

Jeg turde til sidst ikke at tage chancen, og valgte og bestille en Pioneer LX60 hjem fra Tyskland i stedet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 16:19

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

rent teknisk vil harman være at foretrække, de er væsentligt stærkere, og forforstærkerdelen samt surround processor delen er også væsentligt bedre

Spændende - spændende, hva bygger du nu lige det på?

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu