|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
SquiRe ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 08-August-2009 kl. 12:56 |
Hej jeg har sammen med min far købt vores første
fladskærm i hjemmet i Bilka en Phillips 42" 5000 serie til 5500. Men jeg er i tvivl om der er noget galt med det Når man kigger på skærmen er det som om den er grynet, der er en eller anden form for "kogning" på billedet, lidt ligesom de bevægelser der er når man har sne på skærmen. Det som om det bobler især på kanter af personer i en udsendelse. Er der noget galt med det eller er det helt normalt, jeg er lidt forvirret da det måske er fordi kanalerne er analoge? vi har almindeligt kabel tv fra TDC, skal jeg bare vente til 1 november for at se dette går væk da det går digitalt, eller har jeg indsat noget forkert bag tv ´et. jeg er ikke særlig bevidst om disse nye tvs, men jeg har ikke købt noget HDMI kabel med tvét kan dette være årsagen? Det skal lige siges jeg har samme problem på mit værelse med et gammelt billedrørs 30" tv, her er det bare et lidt utydeligt billede istedet for. Jeg har prøvet at skifte kabler frem og tilbage bag på tvet og og til de andre appareter uden resultat Håber i kan hjælpe det er dette tv tror jeg bare i 42" der stod ihvertfald 5000 series på pakken series/">http://www.productwiki.com/philips-5000- series/ Redigeret af SquiRe - 08-August-2009 kl. 13:03 |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
![]() |
Hej , nu kender jeg ikke lige specifikt det tv i har købt , men Philips plejer at have sat alle indstillinger på max. Det i kan prøve er gå ind i billed menuen og slå alle de digitale filtre fra ( off ) og så skrue lidt ned for lys , kontrast og farver.... MVH |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
LCD er ikke specielt gode til Analoge signaler, ligeledes kommer det også an på kvaliteten af de anvendte komponenter. Kvaliteten på de Analoge signaler på KabelTV er også meget svingende. Det kan anbefales at bruge Digital modtagelse. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
![]() |
Og forresten velkommen til Recordere.dk MVH |
|
|
|
![]() |
|
SquiRe ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Tak :) Det er måske mig der er lidt op at køre angående den nye generation af tv og er blevet påvirket af kvaliteten på de film/dvd´er de sætter op i butikkerne på skærmen? Jeg troede generelt det ville være meget mere skarpt at se bare almindelige tv udsendelser med de nye fjernsyn, men det gælder nok kun dvd film og som sagt det stadig er analog signal. Angående digital kabel tv, er der overhovedet nogen grund til at købe det når hele sendefladen nu går over til digitalt signal her den 1.november? vil kvalitetn på mit tv være bedre hvis jeg invisterer i et HDMI kabel, elelr skal dette kabel kun bruges sammen med andre eksterne enheder som f.eks en PS3/DVD for at være til nytte? |
|
![]() |
|
![]() |
Hej , hvis i modtager kabel tv analogt burde i investere i at få kanalerne digitalt...HDMI kabel er til brug for externe enheder...Eftersom i modtager signalet fra TDC , så sker der ingen ændringer for jer , det er kun for dem med en antenne på taget... MVH |
|
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Der vil jo foreløbig IKKE ske nogen ændringer på KabelTV, det vil fortsætte ganske som det er nu. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
tak for hjælpen, jeg overvejer nu om jeg skal have mine
forældre til at udskifte fjernsynet. Jeg købte det for en uge siden ca. og har det der 30 dages returret. Min far ser ikke så meget fjernsyn men min mor bruger det konstant. Er der nogen pointe kvalitetsmæssigt i TV signal billede at udskifte den, de købte den for 5500 kr og vil maks nok bruge 7000 kr hvis det skulle være da vi kiggede efter fjernsyn, elelr er det her fint nok til at dække dette behov under et analogt signal pt.? Jeg har læst denne tråd her og umiddelbart siger de fleste at dette og Phillips generelt er nogle ringe fjernsyn TID=51614">http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp? TID=51614 Vi købte et Phillips fordi mit gamle 21" billedrør har holdt i ca. 10+ år hvorimod stuens 30" Panasonic har været udskiftet en enkelt gang og generelt har været mindre udholdende begge to end det 21" Philips Redigeret af SquiRe - 08-August-2009 kl. 14:06 |
|
![]() |
|
![]() |
Hvis i bytter det burde i købe et Panasonic 37X10 i stedet , det er det bedste i den prisklasse og viser et nogenlunde billede fra et analogt signal.... MVH |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Kan ikke se hvilket det er, da linket er dødt, men har det ikke Digital Kabeltuner.? |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, og så har det jo også Digital Kabeltuner. |
|
|
|
![]() |
|
Sigida ![]() Guld medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2190 |
![]() |
hvorfor ikke tage 42" x10..
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |