recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til nyt udstyr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til nyt udstyr

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Portuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Juni-2012
Sted: Storkøbenhavn
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Portuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til nyt udstyr
    Sendt: 06-December-2012 kl. 11:22
Hej

Jeg har pt. følgende setup:

Nad C372 - http://nadelectronics.com/products/hifi-amplifiers/C-372-Stereo-Integrated-Amplifier

Dali Concept 10 - http://www.dali-speakers.com/en-US/Loudspeakers-1/CONCEPT-10.aspx

Dali Conceot 1 - http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/kompakt/dali_concept_1_hoejttaler_hvid.htm

Jeg bruger også en
Musical Fidelity V-DAC II - http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=3&product_number=3303033

------

Jeg overvejer stærkt at opgradere til en NAD M3, ville mine højtalere passe til, eller bliver M3'eren overkill?

Går ud fra, at M3'eren kan tilsluttes en subwoofer?, så den er bare lidt fremtidssikret.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 11:25
Jeg ville kigge efter nye højtalere - det er nu engang det som betyder mest for lyden. Der findes masse langt bedre højtalere end Dali Concept 10, som vil give dig et større løft en NAD M3.
Til top
Portuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Portuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 11:30
Nogle gode eksempler?

Det skal siges, at jeg holder meget af NAD-Dali kombinationen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 11:45
Hvad har du ellers hørt? Selv er jeg ret glad for XTZ og synes de leverer meget for pengene. Har tidligere selv haft JBL, Dali, Jamo. Samtidigt synes jeg Vincent og Acoustic Energy spiller rigtigt godt til prisen. (Vincent prisen kan du nok få billigere end den markedsførte pris).

Hvor bor du henne i verden?
Til top
Portuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Portuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 11:52
Bor i Lyngby.

Jeg har ikke lyttet til alverdens anlæg. Jo CW er slet ikke mig. Men vil helst ikke brænde penge for alt muligt forskelligt, og har indtil videre været meget glad for nuværende opsætning.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Portuz Portuz skrev:

Bor i Lyngby.

Jeg har ikke lyttet til alverdens anlæg. Jo CW er slet ikke mig. Men vil helst ikke brænde penge for alt muligt forskelligt, og har indtil videre været meget glad for nuværende opsætning.

Du er velkommen til at komme og lytte til XTZ hos mig hvis der er interesse. Jeg bor i Ordrup (Charlottenlund), du kan også tage din forstærker og DAC med.
Til top
Portuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Portuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 12:55
Det vil jeg bestemt overveje. Jeg vil dog lige se, om andre byder ind med spændende muligheder.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Portuz Portuz skrev:

Jeg overvejer stærkt at opgradere til en NAD M3, ville mine højtalere passe til, eller bliver M3'eren overkill?

Hvorfor vil du opgradere?

Hvad ønsker du at få ud af opgraderingen?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Portuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Portuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 13:07
Et løft i kvalitet og styrke.

Anlægget bruges også en del til film, hvor høj kvalitetsvolume er et stort plus.
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Marts-2011
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 13:15
Du starter med at skrive du vil oppgradere, men skriver senere at du er meget glad for din nuværende opsætning. Hvis du er glad for din opsætning er der vel ikke nogen pointe i at købe nyt? 

Hvis du faktisk ønsker en opgradering og du har et budget på ca 18k ville jeg også foreslå at du tager ud og lytter til så mange forskellige mærker du orker. XTZ er et fremragende bud, men for det budget og til din forstærker er der også andre kombinationer som KEF, DLS og JBL. 

Med det sagt så kan man aldrig få for meget kraft i forstærkeren. Jeg ville bare være lidt usikker på om de ekstra 30W pr kanal vil udgøre en forskel, og specielt om det ville være 18000 værd. (300 kr pr watt :D).
Til top
Portuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Portuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 13:23
Det er vel ikke forbudt at være glad for sin opsætning, men have lysten til opgradere?

Man ja det er bestemt en dyr pris pr. watt.

Det skulle jo gerne være sådan, at jeg blev endnu mere glad, hvis jeg skiftede.
Til top
Portuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Portuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 13:30
Ville Dali Mentor 5 være et par passende højtalere til en M3?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu