|
Hjælp til nyt udstyr |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Portuz
Bruger Oprettet: 17-Juni-2012 Sted: Storkøbenhavn Status: Offline Point: 163 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-December-2012 kl. 11:22 |
Hej
Jeg har pt. følgende setup: Nad C372 - http://nadelectronics.com/products/hifi-amplifiers/C-372-Stereo-Integrated-Amplifier Dali Concept 10 - http://www.dali-speakers.com/en-US/Loudspeakers-1/CONCEPT-10.aspx Dali Conceot 1 - http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/kompakt/dali_concept_1_hoejttaler_hvid.htm Jeg bruger også en Musical Fidelity V-DAC II - http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=3&product_number=3303033 ------ Jeg overvejer stærkt at opgradere til en NAD M3, ville mine højtalere passe til, eller bliver M3'eren overkill? Går ud fra, at M3'eren kan tilsluttes en subwoofer?, så den er bare lidt fremtidssikret. |
|
mkirkelund
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville kigge efter nye højtalere - det er nu engang det som betyder mest for lyden. Der findes masse langt bedre højtalere end Dali Concept 10, som vil give dig et større løft en NAD M3.
|
|
Portuz
Funktioner
Tak(0)
|
Nogle gode eksempler?
Det skal siges, at jeg holder meget af NAD-Dali kombinationen. |
|
mkirkelund
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad har du ellers hørt? Selv er jeg ret glad for XTZ og synes de leverer meget for pengene. Har tidligere selv haft JBL, Dali, Jamo. Samtidigt synes jeg Vincent og Acoustic Energy spiller rigtigt godt til prisen. (Vincent prisen kan du nok få billigere end den markedsførte pris).
Hvor bor du henne i verden?
|
|
Portuz
Funktioner
Tak(0)
|
Bor i Lyngby.
Jeg har ikke lyttet til alverdens anlæg. Jo CW er slet ikke mig. Men vil helst ikke brænde penge for alt muligt forskelligt, og har indtil videre været meget glad for nuværende opsætning. |
|
mkirkelund
Funktioner
Tak(0)
|
Du er velkommen til at komme og lytte til XTZ hos mig hvis der er interesse. Jeg bor i Ordrup (Charlottenlund), du kan også tage din forstærker og DAC med.
|
|
Portuz
Funktioner
Tak(0)
|
Det vil jeg bestemt overveje. Jeg vil dog lige se, om andre byder ind med spændende muligheder.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19519 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor vil du opgradere? Hvad ønsker du at få ud af opgraderingen? Klaus |
|
Portuz
Funktioner
Tak(0)
|
Et løft i kvalitet og styrke.
Anlægget bruges også en del til film, hvor høj kvalitetsvolume er et stort plus. |
|
mkt
Bruger Oprettet: 13-Marts-2011 Status: Offline Point: 248 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du starter med at skrive du vil oppgradere, men skriver senere at du er meget glad for din nuværende opsætning. Hvis du er glad for din opsætning er der vel ikke nogen pointe i at købe nyt?
Hvis du faktisk ønsker en opgradering og du har et budget på ca 18k ville jeg også foreslå at du tager ud og lytter til så mange forskellige mærker du orker. XTZ er et fremragende bud, men for det budget og til din forstærker er der også andre kombinationer som KEF, DLS og JBL. Med det sagt så kan man aldrig få for meget kraft i forstærkeren. Jeg ville bare være lidt usikker på om de ekstra 30W pr kanal vil udgøre en forskel, og specielt om det ville være 18000 værd. (300 kr pr watt :D).
|
|
Portuz
Funktioner
Tak(0)
|
Det er vel ikke forbudt at være glad for sin opsætning, men have lysten til opgradere?
Man ja det er bestemt en dyr pris pr. watt. Det skulle jo gerne være sådan, at jeg blev endnu mere glad, hvis jeg skiftede. |
|
Portuz
Funktioner
Tak(0)
|
Ville Dali Mentor 5 være et par passende højtalere til en M3?
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |