recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Onkyo 605 m.m.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til Onkyo 605 m.m.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til Onkyo 605 m.m.
    Sendt: 28-August-2009 kl. 08:54

Hej,

Jeg har brug for lidt hjælp til opsætning af mit AV udstyr. Jeg har følgende: Sony Bravia 40W5500, PS3, Sony BDP-S500, Onkyo 605 og BeoSound Ouverture. Det hele styres fra Beo4 via Lintronic boksen.

Jeg kører billed via HDMI fra PS3 og BD afspiller til TV'et, og lyd optisk til Onkyo'en. (Jeg regner også med at køre optisk ud af TV'et, og jeg er med på at det kun sender stereo ud.....eller hva' ?)

Der hvor tvivlen kommer, er ifm. opsætning af receiver: Hvordan skal den sættes op med lydformater m.m. ? Optimalt vælger jeg mellem stereo, all_stereo og surround via "Speaker"-funktionen på Beo4, således at "Speaker" "2" vælger stereo, "Speaker" "4" vælger all-stereo og "Speaker" "5" vælger surround. 

Vælger Onkyo'en selv det rette surround format og i så fald, hvad skal PS3 og BD-afspiller outputte for at det fungerer ? Vil det være nødvendigt at skifte surround-format på Onkyo'en alt efter hvad der sendes ind ? Dette vil ikke være optimalt, da jeg påtænker at have Onkyo'en i kælderen, og derfor ikke kan se displayet på den.

Lige et sidste spørgsmål: Kan Onkyo'en betjenes med den medfølgende fjernbetjening via Lintronic boksen, så den blot fungerer som IR repeater ?

Jeg håber spørsmålene er til at forstå, ellers bare spørg.

På forhånd tak

Claus 

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 14:33

Jamen det er jo helt forkert! Du skal have både PS3 og S500 gennem recieveren med HDMI kabler, og så et enkelt HDMI op til TVet.

Recieveren skifter automatisk til det rigtige surroundformat. Dog skal man lige ind i setup menuen og angive hvilket format til hvilken source. Men når det er klaret, så virker det bare uden problemer, og du får kun HD lyd med HDMI kabler.

Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 21:45

Jeg er klar over det ikke er optimalt, men jeg har desværre ikke mulighed for at køre HDMI kabler i kælderen - hullet i gulvet er ikke stort nok, og jeg har ikke synderlig lyst til at lave større hul i mit trægulv.

Det er netop spørgsmålet om format jeg er ude efter svar på ?

Claus

Redigeret af ClausJ - 28-August-2009 kl. 23:14
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2009 kl. 23:32
Ja så går du jo glip af funktionaliteten.
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 08:36
Det eneste jeg går glip af er vel HD lyd ???
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 11:04

Oprindeligt skrevet af ClausJ ClausJ skrev:

Det eneste jeg går glip af er vel HD lyd ???

Ja det rigtigt, men det er også sådan ca. halvdelen af oplevelsen ved at se film på blu-ray.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu