recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Onkyo TX SR606
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til Onkyo TX SR606

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
oecon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til Onkyo TX SR606
    Sendt: 16-Juli-2008 kl. 19:31

Først og fremmest tak for forum. Jeg har læst de mange indlæg med interesse, da jeg står overfor en udskiftning af mit setup.

Pt. har jeg et setup med Marantz PS2100, DV2100 og et 5.1 DALI Noble højtalersæt (Noble, Ambient, Vocal & Forte).

http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.Arc hProduct&cont=eu&bus=hf&prod_id=98

http://www.dali.dk/int/page191.aspx?sub=213&prod=37

Jeg satser på dvd-afspilleren kan holde lidt endnu, men skal have udskiftet forstærkeren; her har jeg tænkt på om Onkyo TX SR606.

1. Er der nogen der har en ide om hvordan Onkyo forstærkeren klarer sig rent 'stereo musik-mæssigt' i forhold til Marantzen?

2. Dernæst er jeg i tvivl om Onkyo'en kan trække højtalerne?

3. Marantz DVD-afspilleren har et Coaxial-stik: betyder det at jeg kan forbinde DVD'en til forstærkeren kun ved dette stik? dvs. uden yderligere ledninger for at få overført 5.1. lyd og billede.

4. Jeg regner med at købe et Panasonic TH-42PX80E tv, og jeg er lidt i tvivl om hvordan lyden føres tilbage til forstærkeren? sker dette via et mini-jack stik eller hvordan? og hvordan får jeg i så fald surround lyd når det sendes via digitalt tv?

På forhånd mange tak for hjælpen.

/edit: nummerering

Redigeret af oecon - 16-Juli-2008 kl. 19:32
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2008 kl. 22:55

1. Det siges at Marantzen har en mere varm lyd. Jeg har kun haft Pioneer, og der synes jeg Onkyo er mere skarp, hvilket ikke er af det onde, da der kommer flere detaljer med i toppen.

2. Den kan trække mine store B&W gulvhøjttalere, så mon ikke...

3. Nej coax er kun til lyd. Hdmi er til både billede og lyd. Så du er nødt til at forbinde til tv med scart.

4. Det sker med analoge phono stik. Der overføres ikke surround. Dertil kræves digital forbindelse, men der udsendes kun 2.1 lyd på DTT nettet i øjeblikket. 

Til top
oecon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2008 kl. 10:16

3. Men lyden skal vel fra DVD til forstærkeren og så til TV'et? Så kan vel bruge HDMI fra forstærker til TV? Jeg har hele tiden troet at netop HDMI var nødvendigt at bruge for at kunne udnyttes 606'erens opskalerings funktionalitet.

4. Ok, dvs. der først kommer surroundlyd når der sendes i MPEG4? eller kommer det allerede fra 2009?

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2008 kl. 13:52

3. Nej hvorfor i alverden vil du have lyden videre til TVet. Den skal da ud i surround.

4. Jamen muligheden for 5.1 surround er der allerede. Det er et prioriteringsspørgsmål vil jeg tro. Og prioriteringen vil i de nye mux formentlig ligge i flere kanaler.

Til top
oecon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2008 kl. 15:06

Du må undskylde hvis jeg roder rundt i det - ny verden for mig...

Ang. 3. Det jeg mener er, at jeg sender lyden fra DVD via Coax til Onkyo'en og så derfra til mine højtalere.

Billedet kan jeg vel så sende analogt fra DVD'en til Onkyo'en via det kabel jeg bruger i dag til både (stereo) lyd og billede, hvor det så opskaleres og sendes via HDMI til TV'et.

Eller har jeg helt misforstået det

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2008 kl. 21:34
Du har forstået det fuldstændigt rigtigt
Til top
oecon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2008 kl. 18:00

Jamen så takker jeg mange gange for hjælpen :-)

Du har vel tilfældigvis ikke et link til et godt, billigt coax-kabel? :o

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2008 kl. 19:51
Til top
oecon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2008 kl. 20:21
oki super - takker - det er samme mærke som dem jeg har brugt til analogt signal.
Til top
chico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2008
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 09:10

Hej Kampus!

Jeg bryder lige ind her!

Jeg har haft emnet oppe  før, men har ikke kunnet få lyd fra PX80 ud gennem Onkyo 606 - jeg har HDMI mellem PX80 og 606 - Radiomanden svarer at jeg skal have phono-kabel (RCA) fra PX80 til Onkyo'en - er det i så fald til indgangen Game/TV?

I fredags da der blev sendt Robin Hood, prøvede jeg at tænde min EX87 for at få lyd ud gennem Onkyo'en - der var lyd i alle 5.1 højttalere - er det kun 2.1 lyd (med noget?? i surroundhøjttalerne?)- jeg anvender DVB-T-tuneren?

Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af chico chico skrev:

Hej Kampus!

Jeg bryder lige ind her!

Jeg har haft emnet oppe  før, men har ikke kunnet få lyd fra PX80 ud gennem Onkyo 606 - jeg har HDMI mellem PX80 og 606 - Radiomanden svarer at jeg skal have phono-kabel (RCA) fra PX80 til Onkyo'en - er det i så fald til indgangen Game/TV?

I fredags da der blev sendt Robin Hood, prøvede jeg at tænde min EX87 for at få lyd ud gennem Onkyo'en - der var lyd i alle 5.1 højttalere - er det kun 2.1 lyd (med noget?? i surroundhøjttalerne?)- jeg anvender DVB-T-tuneren?

Ja PX80 har ingen digital udgang så du skal bruge analog kabel. Og du kan anvende Game/TV indgangen eller en anden, det er ligemeget.

Ja der sendes max 2.1 lyd over DTT nettet. Er selv lidt skuffet over James Bond kavalkaden, hvor lyden kun kommer i centerhøjttaleren.

Til top
oecon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 18:53

Ja, jeg blev også lidt overrasket over der ikke sendes surround lyd ud digitalt :o

Hvad gør man egentlig når dette engang sker? - jeg mener i forhold til tv'et som ikke har digital-lyd ud; skal man så have en ekstern digitalboks som så sender lyd til reciever og billede til tv?

Panasonic TH-42PX80E
Onkyo TX-SR606
Oppo DV-983H
DALI Piano Noble 5.1 (Ambient, Vocal & Forte)
DALI Silver Wave II-kabler
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu