recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opbygning af Mediecenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til opbygning af Mediecenter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jonez Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til opbygning af Mediecenter
    Sendt: 04-Oktober-2005 kl. 14:50

Hej herinde

Håber lige i har et par minutter til at svare på nogle spørgsmål. ang. At lave et medie center.

Landet ligger sådan at jeg er fattig studrende  og boltre mig ikke ligefrem i penge.

Har kigget meget på Harddiskoptager, men prisen afholder mig fra at købe en. Fandt så ud af, at man ved hjælp af et tv kort og en computer kan klare samme opgave.

Jeg har så en gammel maskine liggende, ingen spec. lige nu da den ikke har nogen strømforsyning, så kan ikke se det.

Jeg har så yderligere kigget på d.vs Hauppauge kort, og læst mig frem til de skulle være ret gode??

Vil det så sige at hvis jeg køber Hauppauge WinTV PVR-500MCE og smider det i den gamle maskine, ville det så virke??

På forhånd tak

Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2005 kl. 18:06

Vær sikker på at dit andet hardware i maskinen også er kompatibelt.

Se denne liste:

http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/partners/dfw/ partnerlisting.mspx

For at køre MCE er der nogle minimumskrav - hvis det er en "meget" gamel maskine så kan den ikke køre det. Kræver vist også 256MB ram og helst 512 (for at kunne køre Win XP som MCE er bygget oven på)

Redigeret af Helmø
Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-November-2004
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2005 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af Helmø Helmø skrev:

Se denne liste:

http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/partners/dfw/ partnerlisting.mspx

Link virker ikke, men skal bruge sådan en liste... :-(
Til top
Kim Greve Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Oktober-2005
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2005 kl. 21:14

Fjern det mellemrum der er i linken, så virker det.

Mellemrummet er lige før partnerlistning.mspx, det er åbenbart editoren her på boardet der indsætter en space her, fordi linjen wrapper.

Redigeret af Kim Greve
/* Kim Greve. */
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2005
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2005 kl. 21:22
Her er det korrekte link:
Designed for Windows XP Media Center Edition 2005 Logo Partner List

Der stilles visse krav tl grafikkortet.
Desuden skal du hente en speciel MCE driver fra enten ATIs eller NVIDIAs egen hjemmeside i stedet for den normale grafikkort-driver.

Du får også brug for en software MPEG-2 decoder. NVIDIA PureVideo Decoder er kompatibel med MCE / Winows Media Player 10 og er den mest anbefalede på grund af dengode billedkvalitet:
http://nvidia.com/object/dvd_decoder.html

Den blev tidligere kaldt NVIDIA DVD Decoder.

Redigeret af HTPC
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu